jullie meningen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 14:36

Ja ik ben het met suus eens dat 1.69 veel te groot is voor een welsh Atje. Wij hebben er ook zoeentje op stal en die is echt ielig, dat scheelt ook, als je een wat forsere pony hebt kan ie meer dragen. Of het zielig is, weet ik niet, maar ik denk niet dat het prettig is voor zo'n klein ponytje. Ik ben 1.78 en rijd op een paard van 1.78 en zelfs op een E pony voel ik me al snel te groot (ook qua 'beeld', oogt beter wanneer ik op een grotere zit) Groetjes van Laura


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 18:44

Nog even een berichtje van mij; Ik vind inderdaad dat iedereen zelf moet weten hoe hij rijdt als het niet schadelijk is voor de pony. De foto's die ik zag van Marjon laten inderdaad zien dat het een robuust beestje is dus ok... maar ik blijf er wel bij dat ik het mij niet prettig lijkt om zo te rijden en dat ik het ook niet mooi vindt staan. Heel persoonlijk dus en stef zal nou wel een rolberoerte krijgen, maar goed dat is mijn mening. Ik zag laatst ook een meisje dat een pony reed waarvoor ze echt net iets te groot was. Het beestje liep geweldig, maar het was gewoon jammer dat ze iets te groot was. Maar hetzelfde heb ik bij slanke paarden hoor; Gisteren kwam bij ons op stal iemand die een dressuurpaard wilde kopen, een heel slank licht beestje en dat meisje was zelf wat langer en steviger en ondanks dat het er best redelijk uitzag qua rijden toonde het bij de eigenaresse veel beter. Kijk met rijden zal het niet veel uitmaken, en dat stevigere meisje kan misschien wel 10x beter rijden dan de eigenaresse maar de combinatie valt gewoon tegen. Tsja... Maar dat is in de danssport ook zo hoor, ik doe aan stijldansen en als je dan danst met iemand die kleiner is (ik ben 1.78 dus sommige jongens zijn inderdaad kleiner) is het ook al veel minder mooi dan met een langere partner. En slanke meisjes in een leuk jurkje tonen direct beter dan een steviger meisje dat misschien wel beter kan dansen. Wat dat betreft blijven die vastgeroeste ideeen wel bestaan denk ik.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 19:55

Citaat:
Op 2001-03-15 19:21, schreef jantina:
Na deze berichtjes wil ik toch ook nog ffies reageren!! Laat iedereen toch in zijn waarde. Iedereen beleeft aan zijn haar paard of pony plezier en ieder op een andere manier en wijzen.
Zie ook mijn berichtje in algemeen over het soms zeer kwetsend zijn van opmerkingen/ commentaar en kritiek.


Ik weet niet of je doelt op mijn berichtje, en ik kon je bericht op algemeen niet vinden, maar ik geloof niet dat er hier iets kwetsends gezegd is in deze reacties? De vraag was wat wij er van vonden dat Kim op dat welsh Atje reed. Ik heb daar mijn mening op gegeven. Ik denk niet dat die kwetsend is, kijk misschien zijn stef en Kim het er niet mee eens, nou ja dat kan. Goed het 'uitlachen' van suus is inderdaad niet leuk natuurlijk. Als stef of Kim bij mij op stal zouden staan zou ik er ook echt niks van zeggen hoor enkel als mijn mening gevraagd werd. Als zij lol hebben maakt het mij niet uit waarop ze rijden, zolang het niet te zware belasting is. Groetjes van Laura!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, hoogendroog, Jorissie, mmajar, Pommier en 46 bezoekers