Pjelk word een dressuurfjord

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-01 23:09

Toen ik Pjelk net verzorgen mocht, mocht ik alles met hem doen. Springen, dressuren en gewoon een beetje aanklooien. Zijjn eigenaar reed ook op hem maar was heel gemakkelijk als ik wat vroeg dan mocht dat meestal wel. Ook buitenrijden vond ie prima. Pjelk zou zelfs op ijzers komen zodat ik echt veel buiten kon rijden ( je moet hier veel langs de weg) maar dat gaat niet door. Zijn eigenaar kan niet voor Pjelk en zijn andere paard altijd ijzers betalen. we hadden al bedacht dat ik het voor een keer betalen zou. Zes weken lang ijzers en lekker buiten rijden en dan weer zonder in de bak. Maar dat gaat niet door want hij zegt nu dat een paard wat ijzers gehad heeft daarna op blote voeten een paar maand niet bereden kan worden Verward .Ik kan me dit eigenlijk niet voorstellen. Maar goed het blijft zijn paard.

Nu is zijn vriendin er ook en zij doet heel veel met Pjelk. Ze heeft zijn manen geknipt, hem gewassen, het tuig ingevet, zijn jhoeven ook en het shabrakje gewassen en bovendien rijd ze serieus dressuur met hem en gaat wedstrijden rijden met hem. Ik mag nog wel gewoon komen rijden maar zij en de eigenaar komen ook iedere dag dus als ik ga heb ik echt iets van: dit heeft geen nut, het is alleen voor mijn eigen plezier en voor Pjelk is het niet nodig. Staat hij net op stal komt de volgende ruiter er weer aan enzovoorts. Vandaag zei ze dat Pjelk voorlopig maar niet buiten moet rijden omdat we ons op de dressuur toe moeten gfaan leggen en ik moest ook maar proberen hem te laten wijken want dat wilde hij niet goed meer Nou ja, dat is niet zo erg natuurlijk allemaal maar ik heb toch het gevoel dat ik mn paardje een beetje kwijtraak. Rijden is leuk maar ook een beetje verantwoording en belangrijk zijn voor het paard vind ik erg belangrijk.
Nou ja tis weer en erg lang verhaal geworden maar het ff kwijt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 23:11

Volgens mij is dat niet waar hoor, als je hoefijzers eraf haalt dat je dan een paar maanden niet kan rijden. Toen ik Robin kocht kocht ik hem zonder hoefijzers, daarvoor had hij altijd hoefijzers gehad, en de eerste dag dat ik hem had (waren de hoefijzers er een dag of 3 af) kon ik gewoon rijden

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 08:23

nee hoor mellien dat is ook niet waar dat je een maand dan niet kan rijden, gewooon normaal volgens mij. en wat dat betreft kun je het met de eigenaar over hebben wat je nou dwars zit misschien begrijpt hij et wel heel erg goed

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 11:14

Hoefijzerverhaal klopt niet.

Op zich is het goed voor een paard om vaker uit zijn stal te komen. Misschien kunnen jullie een boekje bijhouden waarin je opschrijft wat je hebt gedaan.

Als de vriendin van de eigenaar dressuurt dan is het voor de geestelijke gezondheid van Pjelk juist fijn als jij met hem naar buiten gaat, springt, longeert etc. Afwisseling is erg belangrijk. Misschien kun je het daar over hebben.

En jij bent echt nog wel belangrijk voor Pjelk!