M'n eerste geit verlost!!! En een pleegmoedergeit!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

M'n eerste geit verlost!!! En een pleegmoedergeit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 21:05

Nou, vandaag kwam ik op stal, lag er een geit te bevallen... Leuk, spannend! Zei m'n baas: "Zal jij hem niet eens verlossen, jij wordt tenslotte de vrouw van een geitenboer". Bloos Ja, was wel zo.. Waarschijnlijk doe ik dat over twee jaar dagelijks. Dus ok. Handen wassen en lammetjes eruit halen! Het was heel moeilijk te voelen, de geit had ontzettend veel vliezen. Maar het is gelukt en het waren een bokje en een geitje! En alles is gezond! Haha!

Achter in de wei liep nog een lep-schapenlammetje, werd verstoten door z'n moeder. Extreme duivel Zij is bijna twee weken oud nu. Voor haar zou het veel beter zijn als ze een 'pleegmoeder' zou hebben.
We hebben toen het leppertje ingesmeerd met de vliezen en het vruchtwater van de geit, pootjes vastgebonden, zodat het leppertje echt blijft liggen en pasgeboren lijkt, en wat denk je??? De geit accepteerd haar en laat haar drinken!! Dit komt echt niet vaak voor, dus we hebben erg veel geluk!

Nu nog hopen dat het goed blijft gaan, morgen maak ik eerst eens foto's!! Haha!


LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 21:23

silleke schreef:
o tof van die kleine geitjes.
Wel een goed idee om dat lammetje er zo bij te laten horen. Haha!


komt uit een boekje hoor Bloos ..... maar meestal lukt het niet omdat de moeder hem/haar niet accepteerd of dat het lam niet bij een vreemde moeder wil drinken! Boos!


LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 21:34

draumpje schreef:
hopelijk blijft het goedgaan dat pleeggezin
maar je hebt alvast kunnen oefenen
wie weet hoeveel lammetjes jij nog tevoorschijn gaat peuteren over een paar jaar


Ja, pfff..... ik zie mezelf nog niet de hele dag geitentrekken hoor!!! Gaaaap
dat lijkt me ook niet echt super! misschien moet tim daar toch maar personeel voor aannemen! Haha!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 21:59

Loolapelooza"]
[quote="LadyJane schreef:
Ja, pfff..... ik zie mezelf nog niet de hele dag geitentrekken hoor!!! Gaaaap
dat lijkt me ook niet echt super! misschien moet tim daar toch maar personeel voor aannemen! Haha!


waarom niet? Mijn moeder deed het vroeger ook Haha!
[/quote]

Ik denk dat ik liever dan zlef kinderen ga krijgen en ga paardrijden ofzo???? Verward Word maar lekker een echte huisvrouw, dan zorg ik wel voor de koffie! haha, gei(n)tje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: othelloster, Vetra, Vlindy en 38 bezoekers