strandrit gaat niet door

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 17:49

Was wel te verwachten de strandrit op ijslanders die ik komende zondag zou gaan maken gaat niet door vanwege MKZ maar ook nog een Rhino en droes in de omgeving. Maar ja ik mis alleen maar een strandrit zij hebben een bedrijf (ook nog met koeien) dat gevaar loopt. Als er trouwens mensen meewillen de volgende keer als het gevaar geweken is. Lijkt me wel gezellig. Het is in Noord Holland. Je kunt twee uur op het strand rijden op een toltende ijslander. De paarden staan in de Rijp en worden dan in een vrachtwagen naar Egmond of Hargen aan zee gebracht. Het kost 75,- (door het vervoer van de paarden vrij prijzig) in de omgeving van de Rijp rijden kan ook voor 25 gulden per uur. Meer informatie <a HREF="http://www.lukka.nl">www.lukka.nl</a>


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 18:35

Is natuurlijk wel stoer, eigen paarden en wie die niet hebben (of juist gevoelige tiepjes hebben die niet tegen het strand kunnen of anderszins niet meekunnen) op ijslanders. Ik ga eens uitzoeken hoe de eigenaresse tegenover wilde en vreemde paarden staat.


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 18:43

hihi, deze ijslanders zijn wel rustig maar zeker niet langzaam. Veel mensen die "normale" paarden gewend zijn schrikken zich eerst rot dat ze zo voorwaarts zijn. Maar ze zijn wel heel goed te beheersen. De vorige keer was er zelfs een blinde mevrouw mee. Gallopeerde gewoon mee, wel op het rustigste beestje. en wij maar roepen "beetje naar links, naar links" "Pas op kindje!" Ze kon wel heel goed rijden, dus dat werkte gewoon.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-01 13:12

Leuk dat je de Rijp kent. Het is hier:

Boerderij Schermereijlandt

Oostdijkje 7

1483 AA DE De Rijp (NH)

Tel/fax:0299 673757

Mobiel:06 16350933

Email:info@lukka.nl

Vraag naar Leonie Ringers of Leijntje Melse.

Nu zijn er tijdelijk geen activiteiten i.v.m. enge ziektes, MKZ en Rhino, Droes in omgeving. Of <A Href="www.lukka.nl">www.lukka.nl</A>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-03-15 12:13 ]</font>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-01 14:31

Het is een heel klein bedrijfje. Ze hebben 6 eigen ijslandse paarden en pension-ijslanders en organiseren in de weekenden ritten (ongeveer 1 keer per maand op het strand de rest daar in de buurt, waarschijnlijk niet in de zomer) verder hebben ze doordeweeks 's avonds lessen op ijslanders. Het is helaas net iets te ver voor mij om voor een uurtje les heen te gaan (ik heb geen auto)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lina1998, MissWeenie, Ninaka, Roosch, tienus63, Zinzi_jewel en 105 bezoekers