Verslag NRPS keuring in Tolbert met goed en slecht nieuws!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-01 17:42

Vandaag was het dus zover. We gingen met vier pony's en twee veulens naar de keuring. We hadden twee driejarige merries mee (Naima en Shirien), Sjakila en haar veulen en Gamiera met haar veulen. Eerst moesten de twee driejarigen de ring in. Naima werd ster en kreeg een eerste premie en mocht door naar Ermelo. Aangezien we zoveel paarden mee hadden moesten ze in bepaalde ringen op ons wachten, want door de slechte organisatie kwam alles tegelijkertijd. Toen Gamiera met haar veulen. Gamiera is al ster en keur, dus die hoefde er niet voor. Haar veulen werd bekroond met een eerste premie, maar mocht niet door naar ermelo. Toen Sjakila met haar veulen. Haar veulen kreeg een eerste premie en mocht ook door naar Ermelo, tevens mocht ze nog door voor de kampioenskeuring vandaag. Hier werd ze tweede (jammer). Sjakila moest voor de keuring voor voorlopig keur, maar aangezien ze ivm al die keuringen van haar veulen al zoveel had gelopen liet ze haarzelf niet echt zien. Wel een eerste premie gekregen, maar mocht niet door naar ermelo voor voorlopig keur. Naima zou aan het eind van de dag ook nog uitkomen in de rubriek voor het bestgaand rijpaard pony's grote maat. Even tussendoor... Naima is nog maar drie weken onder het zadel. Het ging allemaal hartstikke goed. Van de negen pony's die meededen werd ze vijfde. Tijdens de rubriek van bestgaande rijpony, werden we omgeroepen, want een van onze paarden zou bij de trailer in de kreukels liggen. Wat was er nou gebeurd? Sjakila was met bijde voorbenen over de stang voor haar heen geslagen, was eroverheen gevallen en lag met een dubbelgeklapte nek op de grond en de benen in de lucht. Zoals velen van jullie wel weten is de ruimte voor de stang in de trailer niet zo groot. We hebben haar eruit gekregen, gelukkig zonder al te veel verwondingen (wel wat vleeswonden). Kreupel liep ze ook niet, maar ze durfde later niet meer de trailer op en de komende dagen zal ze wel enorm stijf zijn en pijn hebben. Maar verder was het een geslaagde maar vooral ook een zeer vermoeiende dag met 5 eerste premies waarvan twee door naar Ermelo, 1 tweede premie en een vijfde prijs. Vanavond of morgen volgen de vele foto's die ik heb gemaakt.


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-01 17:56

We laten het veulen van Sjakila, welke ook naar Ermelo mag waarschijnlijk thuis, omdat het verder niets extra's oplevert. Met de driejarige Naima gaan we wel. Dan zie ik je wel over twee weken (11 augustus) in Ermelo! Hoe heet jullie paard en hoe heten jullie precies? Dan kan ik het dan opzoeken in het programmaboekje en je opzoeken.. (als we dan zelf niet de ring in hoeven)

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-01 18:05

Nee.. ik reed niet in die rubriek. Daar wordt ik niet geschikt voor geacht vermoedt ik. Maar ik had het wel heel erg leuk gevonden.
Inderdaad.. het is maar hopen dat Sjakila hier niets aan overhoudt, maar ik denk dat het wel wat meevalt, behalve de evt. trailerangst dan.
Verder was het een geslaagde dag!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 00:27

Dat zou ik erg leuk vinden Karin! De foto's plaats ik trouwens later vandaag. Ik heb ze al bekeken en er zitten een aantal hele mooie tussen. Aangezien ik geen rampenfotograaf ben, geen foto's van ons ongelukje met Sjakila.


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 13:35

Ja, ik heb er echt wel zin in!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 25 bezoekers