Flipje vandaag in laten slapen (lang verhaal)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Flipje vandaag in laten slapen (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 17:08

Flip, onze cavia, hebben we vandaag toch in moeten laten slapen.
Hij was net 7 jaar geworden, op zich heel oud voor een cavia, maar toch, hij was ook al weer 7 jaar bij ons.

Het is eigenlijk in het begin een heel gezonde cavia geweest, toen hij drie maanden was heeft hij schurft gehad en daarna jaren (bijna) niets.
De laatste anderhalf jaar ongeveer had hij wel vaak wat.
Zo kreeg hij al een jaar elke dag (in het begin vaker) nutrilon soya (babyvoeding) om hem op gewicht te houden. Ook heeft hij in die tijd een raar bultje gehad, die nu eindelijk weg was. Elke keer dachten we dat hij het niet meer zou halen, maar elke keer was er een simpele oplossing. Een keer ooronsteking; antibiotica en de oren schoon maken was genoeg om weer een heel levendige cavia te krijgen. Toen hij nog slechter ging eten lag het aan zijn tanden; toen die geknipt waren ging het ook weer goed.
Wel was al een tijdje zijn ontlasting niet goed en had hij wat moeite met lopen, ook denken we dat hij niet helemaal niet goed meer zag, echt ouderdom dus....
Nu at en dronk hij sinds gisteravond niet of nauwelijks meer. Als we hem melk probeerden te geven kwam het door zijn neus er weer uit. Dus zijn we vanmiddag maar weer met hem naar de DA geweest, (tegen beter weten in) in de hoop dat er ook dit keer een simpele oplossing was. Maar helaas, we hebben hem nu dan toch in moeten laten slapen.
Volgens de DA had hij of last van zijn hart, of hij had zich heel erg verslikt en daarbij een flinke longontsteking opgelopen. In beide gevallen was het de enige oplossing om hem in te laten slapen.
Zijn luchtpijp zat vol met vocht waardoor hij ook bijna geen adem meer kon krijgen en het dus vreselijk benauwd had. Ze durfde het ook niet aan om in zijn bekje te kijken of er toch niet iets dwars zat, omdat dat zeker zijn einde zou zijn.
Mijn moeder heeft hem net weer opgehaald bij de DA, om hem in de tuin te begraven, wat mij betreft was dit niet nodig, maar mijn zusje wil hem denk ik graag nog even zien en die zat op school.
Ze (mijn zusje dus) komt zo thuis en die zal het er wel heel moeilijk mee hebben, ze is nu tien en weet dus niet beter of het beestje is er geweest.

Gelukkig wist de DA zo goed als zeker dat het geen virus oid was, dus levert het geen gevaar voor onze andere cavia op.

Sorry, het is een beetje lang verhaal geworden, maar moest het even kwijt...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk



Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 08:32

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties.
Mijn zusje heeft gister toen ze thuis kwam een hele tijd huilend het lijkje zitten aaien. Daarna heeft ze een kruisje voor bij zijn graf gemaakt en hem begraven. Het is wel goed geweest dat ze op deze manier nog even afscheid van hem heeft kunnen nemen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Diortje_vds, ezranka, nayla, Poety en 83 bezoekers