Over rabobank talentenplan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Over rabobank talentenplan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:50

Zijn er meer mensen dan ik, die vinden dat de talenten die altijd voorgesteld worden, er in de paardensport toch wel komen.
Of beter gezegd al zijn?

Daarmee niets kwaad over die ruiters en amazones, petje af,
maar zou het niet veel leuker zijn om ruiters die niet zo ver zijn, geen geld hebben voor dure lessen, om die voor zoiets in aanmerking te stellen?

Want ik zie in mijn omgeving vaak genoeg talenten rijden.
In de L met een goedkoop, niet van nature goed lopend paard.
En als je dan ziet hoe goed die zulk paard aan het lopen krijgen
Daar heb je ook zeker weten talent en veel doorzettings vermogen voor nodig.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:55


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:09

runningkawa schreef:
Want ik zie in mijn omgeving vaak genoeg talenten rijden.
In de L met een goedkoop, niet van nature goed lopend paard.
En als je dan ziet hoe goed die zulk paard aan het lopen krijgen
Daar heb je ook zeker weten talent en veel doorzettings vermogen voor nodig.

Helemaal mee eens! Maar vaak is het helaas toch afhankelijk van de situatie waarin je verkeert. Ook de financiele dus! En soms ook de wieg waarin je geboren bent, of de interesse en steun van ouders enzo....
Pfffft, te veel om op te noemen.
Maar zoals runningkawa stelde, die mensen die worden voorgesteld komen er toch wel ja.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:41

ik ben het volkomen met je eens runningkawa, tis een idee voor de hoge pieten bij het rabobank talenten plan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:13

Probleem is dat die 'hoge meneren en mevrouwen' dat toch niet inzien....

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:18

hey
dat is idd zo. Een tijd terug hebben ze het "aangepast" dat er meer naar de ruiter ging gekeken worden dan naar het paard. Maar ze hebben allemaal een duur paard / pony onder hun kont geschoven gekregen, en krijgen les van goede instructrices en instructeurs. Dan leer je natuurlijk véél sneller, dan op een gewone manege met een paardje van 1500 euro ofzo.
Dikwijls zie je ook de bekende namen weer passeren, Marrigje Van Baalen, Thamar Zweistra, Marlies Van Baalen, ... Zij hebben ook alles om het te leren, dus zullen er veel vlugger geraken.
Let op, ik zeg zeker niet dat ze niet goed kunnen rijden, integendeel! ze rijden allemaal heel goed, en dat is doordat ze van huis uit veel geld hebben om in de sport te steken.
xxx

skoebie

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Limmen (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:20

Ik ben het ermee eens dat deze ruiters/amazones niet meer gesteund hoeven te worden. Als ze niet (al) financieel gesteund werden waren ze niet zover gekomen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:59

Zoals het talentenplan nu werkt schiet het volgens mij zijn doel voorbij, de huidige deelnemers komen er zonder dit plan ook wel.

Persoonlijk vind ik dat er meer 32 jarige vrouwelijke tandemrijders gesponserd zouden kunnen worden.
Vooral diegene die door hun werk niet meer aan wedstrijden toe komen Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:10

Ilindra schreef:
Zoals het talentenplan nu werkt schiet het volgens mij zijn doel voorbij, de huidige deelnemers komen er zonder dit plan ook wel.


Ja vind ik ook. Deze mansen hebben die steun niet meer nodig. Dit zijn allemaal Junioren of Young Riders die of veel geld achter zich hebben of de ouders mee hebben.

Het echte talent vind je daar niet. Je zou moeten kijken op de landelijke concoursvelden bij het losrijden in de B of L. En niet degene die een rubriek wint doorsturen. Wie zegt dat diegene talent heeft?? Zo eindigen de beste (lees vaak dure) paarden bovenaan. Het is meer een talentenplan voor de paarden...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:22

Ik snap eigenlijk ook niet waarom het alleen voor "jongere" talenten is. Juist in de paardensport kun je tot op hoge leeftijd succesvol zijn in tegen stelling tot bv. turnen waar het met 30 toch wel over is.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:53

Pril schreef:
Ik snap eigenlijk ook niet waarom het alleen voor "jongere" talenten is.


Dat komt omdat ze ervan uit gaan dat de jongeren de toekomst hebben, dan stroom je er via de young riders gewoon (nou ja, gewoon Lips are sealed ) tussen. Als je ouder bent kan je niet pats boem door een talentenplan in een keer op de top meedraaien met anky, tineke, coby, enz.
Niet dat dat dé reden is dat geen talentenplannen zijn voor 'ouderen' zijn, maar er moeten keuzes gemaakt worden, het lijkt mij dan wel logisch dat ze voor de jeugd kiezen.

Ik vind het idee achter die talentenplannen heel goed, maar de uitvoering is echt Lips are sealed schandalig om het zo maar te noemen. want oh wat is het knap om een ruitertje dat de beste lessen op de beste pony's rijdt naar de top te brengen, die komen er anders ook wel met van die ouders die ze overal heen slepen. Ik vind dat men veel meer moet selecteren op talent van de ruiters en niet op het talent van de pony's en de leuke pakketjes daaromheen!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:19

het criterium is nu dat ze een reele kans moeten hebben om op korte termijn bij de senioren door te breken (zoals GJ Bruggink en Marlies van Baalen). Dat was niet het uitgangspunt een paar jaar geleden.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:25

Maar hoe zit dat nou dan met die wedstrijden die georganiseerd worden waarbij je als winnaar (en 25 of jonger zijnde) Rabobank talent wordt?
Je gaat dan door naar een volgende ronde. Wat nou als je echt heel goed blijkt te zijn. Kun je dan ook tussen die voorgestelde Rabobank ‘talenten’ komen?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:28

in principe wel, in de praktijk vraag ik het me ten zeerste af.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:54

overigens staat er dit op de KNHS site:

Rabobank Talententeam
1-1-2002



Citaat:
Het Rabobank Talententeam is in eerste instantie bedoeld voor jonge talenten die (nog) niet in aanmerking komen voor een plaats in het nationale jeugdteam voor ponyruiters, Junioren of Young Riders. In het Talentenplan is ook plaats voor Junioren of Young Riders, die vanwege hun leeftijd de overstap naar een seniorencarrière moeten maken. In het Rabobank Talententeam krijgen zij de begeleiding om deze overstap succesvol te kunnen maken.


Mijn info hierboven komt uit de IdS.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:00

Ja ik snap het ook niet helemaal. Ik zag nu dat de instructrice van de ponyclub er ook bij staat. Nou als die niet alles al heeft om verder te komen weet ik het ook niet meer...
Zo'n talentenplan lijkt me dan ook niet echt nuttig meer voor ze.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:07

Laatst las ik in de P&S dat het talententeam niet het enige is, maar dat er in 'het veld' ook rubrieken zijn die verbonden zijn aan het talentenplan en dat deelnemers die het daar goed doen in aanmerking kunnen komen voor training door een bekende ruiter of voor een sponsorbedrag. Die ruiters komen dus niet in het glorieteam, maar profiteren wel van het talentenplan.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:14

Ik vind het ook best wel vaag, degene die doormogen zijn meestal van die mensen die heel rijk zijn, die al meteen een Z-paard hadden gekocht, alles hebben wat ze nodig moeten hebben, en ze hebben de beste instructie...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:14

Ik vind het jammer dat er ook genoeg talenten zijn die niet eens tot op een wedstrijd komen. Mensen die het geld niet hebben voor een eigen paard of niet voor wedstrijden, kunnen nooit verder komen. Daar zou iets mee gedaan moeten worden.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:24

Ik ben het ook helemaal met Running kawa eens, de mensen in het rabobank team zijn al binnen, zij komen er toch wel. Ik dacht dat het de bedoeling was de mensen die wel goed zouden kunnen rijden zo les te geven dat ze ver kunnen komen. Maar nu is het zo dat degene die al superrijden in het team komen....
Blijft vreemd....

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:10

Ah, dan is dat wat Lovely zegt het 'gewone' gedeelte van het talentenplan wat je op gewone wedstrijden ziet.
In mei start ik een wedstrijd waar ik in de M2 Rabobank-talent zou kunnen worden. Toch een leuke uitdaging. (het zou in theorie kunnen... Haha! )

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:55

Het zou vind ik een leuk idee zijn als ze bv bij manege en rijverenigen mensen gingen 'scouten'. Volgens mij krijg je daar ook echte talenten uit. Nu krijg je veelal mensen met een hoop gleld, voor bv een dure knol en een goede instructrice. Ik wil niet zeggen dat zei geen talenten zijn, maar volgens mij zijn er meer mesen die dat kunnen met daarmee (ik zeg dus niet iedereen).

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:51

Mij was het inderdaad ook al opgevallen dat het weer die zelfde bekende jonge ruiters en amazones zijn.
Het eerste wat ik dacht was,alweer en dat terwijl ze eerst toch echt schrijven dat andere mensen nu eens de kans mogen krijgen.
Je kunt je wel voorstellen dat voor veel jongere dit een droom is en dus thuis extra hard hadden geoefend en ook mee hebben gedaan om vervolgens heel banketstaaf aan de kant geschoven te worden.Jammer dan maar toch leuk dat je er was.
En bedankt he

Maar goed dan hebben we het alleen nog maar over het talentenplan.
Dan laten we het al helemaal niet hebben over marlies en marrigje van Baalen(Coby van Baalen)
Of imke schellekens(Tineke Bartels)
En zo heb je bij het springen bv de familie van de vleuten en raymakers.
Dan zou je toch haast je eigen ouders de nek om willen draaien.Waarom heet je nou geen van Baalen of van Vleuten van achter dan was je er nu al geweest.Van je familie moet je het hebben Verward
Dit vind ik namelijk ook erg vreemd in elkaar steken.

Ik bedoel wij sparen ons zelf achterover om een lesje van de bekende dames en heren te kunnen betalen en de kinderen van deze dames en heren hebben de mogelijkheid om dagelijks les te krijgen en nog voor niks ook.(ik wil wel even vermelden dat dat niet altijd zo werkt maar zo komt het naar de buitenstaanders wel over)

Het is gewoon weg niet echt eerlijk allemaal.
Zo heb je kinderen die uren naar een foto van anky staren in de hoop ooit nog eens zo goed te worden.Kinderen die er van dromen en praten tot je er niet goed van word.
En wat dan het zielige is,deze kinderen zullen waarschijnlijk later niet eens in de buurt van een mineskuul kansje komen.
Waarom niet?De ouders kunnen het niet betalen en zal het dus bij die ene les per week(of voor sommige zelf dat niet eens)blijven.Omdat niet alle maneges even goed in begeleiden van jonge kinderen en goed paard leren rijden zijn,is er ook een kleine kans op ergens een leuke verzorg pony vinden.Mensen die ze liever zien gaan dan komen omdat ze het net even niet goed genoeg kunnen allemaal.Noem de ellende maar op.
Kortom voor deze kinderen blijft dit eeuwig een droom,terwijl deze kinderen af en toe een steuntje in de rug hard kunnen gebruiken.
Als zij maar 1 keer in de week kunnen rijden en ze werken er hard aan in de les.Ik denk dat in die lessen best veel leuke ruitertjes tussen zitten.
De groote vraag is:WAT IS ER MIS MET DIE KINDEREN DAT ZIJ NIET AAN DE BEURT KOMEN?
waarom draait het toch vaak weer om geld en contacten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 00:46

Kitty schreef:
Ah, dan is dat wat Lovely zegt het 'gewone' gedeelte van het talentenplan wat je op gewone wedstrijden ziet.
In mei start ik een wedstrijd waar ik in de M2 Rabobank-talent zou kunnen worden. Toch een leuke uitdaging. (het zou in theorie kunnen... Haha! )


Ja, dat is er dus ook nog. Het staat op de site van de KNHS allemaal uitgelegd:

http://www.paardensport.nl/topsport/tal ... sp?nid=679

Als je verder kijkt in het Talenten-menu, kun je ook zien welke ruiters in aanmerking komen voor trainingen. Het zijn er nogal wat en sommige namen ken ik en sommige echt niet. Het zijn wel allemaal ruiters die wat hebben laten zien en dat moet ook wel, je moet immers wel iets in je mars hebben. Maar in deze lijst staan niet alleen ruiters die het van huis uit allemaal maar 'in de schoot geworpen krijgen'.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:58

Bij zo'n talentenrubriek komen mensen van verre. Een heleboel mensen schrijven zich in voor wedstrijden met talentenrubrieken. De mensen met geld lijkt mij. Daar kunnen mensen (ook al hebben ze talent) met een iets mindere pony niet winnen... (Zo denk ik hier over)..

En nog iets.
Een meisje bij mij van de ponyclub had zo'n rubriek gewonnen. Op wedstrijden in de B, L, en wat later ook de M1 had ze vaak rond de 175/180 punten... Talent genoeg lijkt mij. Maar haar pony was al 22 jaar... Dan kom je er dus schijnbaar toch niet mee door bij een talentendag.....