ff waarschuwen (dit keer zonder namen!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

ff waarschuwen (dit keer zonder namen!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:56

Hoi allemaal!

Boos! Ik wou iedereen ff waarschuwen voor deze mensen. Ze wonen in Groningen/Drenthe. Hun paarden staan in een vervallen loods in Ter Apel en gaan van de zomer waarschijnlijk naar Bourtange of Duitsland. Ze verkopen paarden die niet goed zijn en als je je paard er neer zet krijg je hem halfdood of niet terug, terwijl ze beloven goed voor je beestjes te zorgen! Er gaan ieder jaar wel een paar pony's dood bij hun, gewoon omdat ze verwaarloosd worden. Ze hadden een anderhalf jarige hengst bij een stel merries gezet en die kon nog niet dekken (zeiden ze). Twee pony's ging van ook anderhalf jaar werden drachtig (nog een aantal maar die waren ouder), waarvan de veulens allebei dood geboren zijn. Een van de merries is helemaal uitgescheurd aan de achterkant. Huilen
Mijn vriend had zijn paard daar gekocht om hun uit hun geldproblemen te helpen. Hun zouden voor hem zorgen en de papieren op zijn naam over laten schrijven. Een jaar later belden ze hem dat z'n paard gestolen was. Na veel gebel en geschrijf met de politie zijn we erachter gekomen dat ze hem gewoon aan iemand anders verkocht hebben. Ze deden al moeilijk over het overschrijven van de papieren, maar nu weten we dus waarom. Een vriendin van mij had haar pony bij hun gestald, en binnen een week had het beestje een enorme wond op haar been, ze hadden een loopstal gemaakt van strobalen en daar was ze overheen gesprongen. Ze wilde op een gegeven moment haar pony terughalen, omdat ze dus doorhad hoe die mensen waren (en zijn!). Na 3 maanden heeft ze eindelijk haar pony terug, nadat haar vader bedreigt is en ze een dierenartsrekening heeft van over de duizend euro! Extreme duivel
Dit is een waarschuwing voor iedereen die deze mensen kent! Ze zijn gewoon een gevaar voor de mensheid en al helemaal voor de dieren, en dan niet alleen voor die die van hunzelf! Ze zijn op het moment zelfs bezig een stichting op te richten zodat ze later een manege kunnen beginnen (dat gaat makkelijker als je al een stichting bent). Ze willen zelfs verwaarloosde paarden opkopen, laat ze eerst wat aan hun eigen dieren doen! Verkoop je paard of pony dus nooit aan deze mensen! De dochter is ondertussen 21 en heeft nog geen enkel diploma, behalve zwemdiploma's en haar ruiterbewijs (toen ze 7 was).
Als je meer informatie wilt kun je mailen of reageren op dit bericht dan stuur ik je een mailtje terug.

Alvast bedankt voor het lezen!

XXX Moosje

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:15

Schandalig. Weetje...je kunt ze aangeven bij de politici en dierenbescherming. Dan word er gekeken of de paarden echt er onder leiden (wat dus het geval is) en dan worden de paarden weggehaald en verkocht. Is misschien wel een goed plan

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:36

heeft de pony van naomi (flame) hier niet gestaan?
zij had ook zo'n problemen en ik dacht dat het dezelfde stal was.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:39

beautyfull_mickey schreef:
heeft de pony van naomi (flame) hier niet gestaan?
zij had ook zo'n problemen en ik dacht dat het dezelfde stal was.


jah ik dacht dat ook al...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:40

ja de naam ter apel,die kwam me bekend voor,dus ik geloof het wel.
zij had toch ook zo'n problemen,ze heeft met veel moeite haar paard terug gekregen en ook zo verwaardeloost.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:43

......en ook een wond aan haar been

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 07:47

Moosje schreef:
Mijn vriend had zijn paard daar gekocht om hun uit hun geldproblemen te helpen. Hun zouden voor hem zorgen en de papieren op zijn naam over laten schrijven. Een jaar later belden ze hem dat z'n paard gestolen was. Na veel gebel en geschrijf met de politie zijn we erachter gekomen dat ze hem gewoon aan iemand anders verkocht hebben. Ze deden al moeilijk over het overschrijven van de papieren, maar nu weten we dus waarom.


Kenden jullie deze mensen dan? Ik vind het nogal naief om op die manier een paard te "kopen", zeker als het om onbekenden gaat waarvan je al meerdere vreemde verhalen hebt gehoord. Of missch oordeel ik nu te snel?


Citaat:
Verkoop je paard of pony dus nooit aan deze mensen! De dochter is ondertussen 21 en heeft nog geen enkel diploma, behalve zwemdiploma's en haar ruiterbewijs (toen ze 7 was).


Dat doet natuurlijk niet terzake! Er zijn wel meer mensen die niet gestudeerd hebben. Ik vind dat je dat er niet bij mag betrekken, dat heeft niets te maken met dit verhaal.


Als dit allemaal waar is dan hoop ik wel dat deze mensen worden tegen gehouden, want dit kan natuurlijk niet. Zijn ze niet op dierenmishandeling of diefstal te pakken?

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:43

IK wordt er misselijk van weer een verhaal over mishandelling waar zijn de rechten van deze dieren en waarom mogen deze mensen gewoon doorgaan met hun praktijken? Kunnen we met zijn alle niets doen om het te laten stoppen.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:43

'de dierenbescherming bellen lijkt e het verstandigst bellen en vertellenwaar het is en wat je hebt gehoord de dierenbescherming komt altijd kijken!zo komen ze ook altijd bij ons op d manege omdat mensen bellen dat de paarden geen eten krijden hahaah wat een grap er stond altijd zo'n oud paardje vooraan de weg en tja dan zie je ok niet veel meer dan een par ribben en botten terwijl die wel 3 kilo eten kreeg pwer dag ofzow!

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:35

ik weet niet waar het en wie het is.Moosje weet dat dus die moet bellen ,ik wil het ook doen maar dan moet ik wel weten wie het zijn enwaar het is ik doe het heeeeeeeel graag. deze mensen moeten gestopt worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:04

ja ik zou zeggen doe je best en als je handtekenigen ofzow moet dan hoor ik het wel...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:28

huh Moos ben jij het???
ja ik geloof het wel

ok mensen hier heeft dus mijn pony gestaaan
het is erg pijnlijk om die paarden daar te zien
pas geleden is er een pony overleden, die pony, een broertje van flame, was erg ziek.
hij at alleen gras en is in de winter overleden door voedselgebrek en kou

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:29

maar mensen wacht nou even, die vrouw heeft mij aangegeven van diefstal en ik heb de politie flink de waarheid verteld.
ik sta in mn recht en de politie zou gaan kijken en ze zouden mij bellen, maar ik heb niks gehoord..

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:52

Naomi schreef:
maar mensen wacht nou even, die vrouw heeft mij aangegeven van diefstal en ik heb de politie flink de waarheid verteld.
ik sta in mn recht en de politie zou gaan kijken en ze zouden mij bellen, maar ik heb niks gehoord..


huuuuh? jou aangegeven van diefstal?! he?? Verward

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:57

ik vind, dat als er neit snel gereageerd word door de politie, we er zelf wat aan moeten doen, we meoten die mensen stoppen, ik vind eht neit kunnen, wat er hier gebeurt. Desnoods komen we met z'n allen in opstand, maar ik vind dat de mishandelingen van dieren (en paarden in het byzonder) gestopt moeten worden. Ik vind dit niet meer kunnen...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:03

bonney4evver"]
[quote="Naomi schreef:
maar mensen wacht nou even, die vrouw heeft mij aangegeven van diefstal en ik heb de politie flink de waarheid verteld.
ik sta in mn recht en de politie zou gaan kijken en ze zouden mij bellen, maar ik heb niks gehoord..


huuuuh? jou aangegeven van diefstal?! he?? Verward
[/quote]

ja was omdat ik flame had meegenomen, maar ik sta in mn recht en ze heeft geen aangifte meer kunnen doen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:18

maar als dat toch jou paardje is, dan mag je die tog menemen? :S

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:04

Fairie schreef:
maar als dat toch jou paardje is, dan mag je die tog menemen? :S


ja ik heb haar al, daar is een ander topisc over

hoe gaat het met...

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 19:50

He allemaal,

De politie doet niks en de dierenbescherming evenmin. Die zijn al zovaak geweest. Hij kende die mensen al een paar jaar hoor. Hij is ook weer niet zo dom dat ie een paard bij wildvreemde mensen koopt!

XXX Moosje

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 20:12

O eh trouwens Naomi: die pony is volgens hun verkocht aan een meisje dat Gronings kampioen is. Ze was meteen verliefd! Zegt Marion dan. Lijkt me een beetje stug, als je je nog kan herinneren hoe ze eruit zag? Zelf in de zomer toen ze de hele tijd in de wei heeft gestaan was ze nog mager! Maar goed de een zegt dus dat ze dood is en de ander zegt dus dat ze verkocht is, wat is nou waar? O ze zegt trouwens dat je nooit betaald hebt, is dat zo? Mij maakt het niet uit hoor ik hou mn mond wel dat weet je! Wil alleen maar weten wat er waar van is. Je hebt 1 keer 75 euro betaalt en verder niks. En je bent ook maar 2 keer geweest terwijl je iedere 2 weken zou komen ofzo en in de kerstvakantie kon je ook komen en toen ben je ook niet geweest. Zal allemaal wel. En je moest altijd op zaterdag werken en daarom kon je niet komen, maar je kon Flame wel op een zaterdag weghalen. K had r aan de telefoon vanmorgen. Nu kan ze de papieren wel ineen keer op mn vriend zn naam over laten schrijven. Nou ja hij moet t zelf regelen. Volgens mij moeten hun dat doen maar dat kan aan mij liggen.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:45

haha ze is gek joh dat mens
ik had op die zaterdag vrij genomen
en Slit second is dood,hij zag er altijd al heel slecht uit en tegen die sabriena had ze gezegd dat ie vrolijk is gestorven buiten en dat ie naar zn vriendjes is in de paardenhemel.
Ze kan zoveel zeggen over mij, laat ze dat maar eerst bewijzen..
ik heb alle bewijzen en heb alles netjes betaald.
de giro heeft haar rekening nagekeken en alles is gewoon betaald en ik heb alle afschriften..
in dat weekend dat ik naar dr toe ben geweest in december ben ik bijelkaar 110 euro kwijt geweest.
en dan heb ik flame nog geen eens aangeraakt, nee ik heb stront lopen scheppen.
de zaak tussen haar en mij is afgelopen.
ze heeft me geprobeerd aan te geven en zegd dat flame van haar is..
met bewijzen is ze nog niet gekomen, zonder bewijs ben je in deze maatschappij niks..

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:48

en ze liet me 4 uur in de kou wachten in assen..
moos, luister, ze wordt gewoon bang voor ons, ze denkt dat ze hoog staat,
maar dat mens is niks..
veell pony's zijn inteelt, eerst maar zien dat flame niet drachtig is, anders heeft ze egt een groter probleem

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:05

Ik denk dat ik er dit weekend maar eens ga kijken. Dan vertel ik hier wel wat ik gezien heb, hoe het er nu is. Als het echt zo erg is kunnen we dan misschien bedenken wat we eraan kunnen doen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:06

Wat ik me wel afvraag, jullie wonen een aardig stuk weg. Hoe zijn jullie in vredes naam met deze mensen in contact gekomen?

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:03

Mystica schreef:
Wat ik me wel afvraag, jullie wonen een aardig stuk weg. Hoe zijn jullie in vredes naam met deze mensen in contact gekomen?


mijn pony is van hun geweest