ben echt boos :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

ben echt boos :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 17:32

ik heb dus twee Shetlanders die stonden tot gister in een heel groot land met zijn 2en. Dat land is van een boer en die shetten staan er om het gras een beetje kort te houden en van af mei zouden ze weer naar een ander land gaan om daar de hele zomer te staan.

die boer heeft dus meerdere mensen die hun paarden op zijn land mogen zetten hij heeft ook verschillende stukken land...
mijn shets stonden van de winter op een ander land een stuk verder weg met een hek wat ze apart hield van de andere paarden dat zijn dus allemaal ijslanders hengsten en ruinen. Ik was erg blij dat er een hek tussen stond vooral omdat ik niet zit te wachten op een kruising shet x IJslander.

we hebben mijn shets een week of twee hier heen gehaald zodat ik er weer iedere dag langs kan en met ze ga wandelen enzo.
Ik had gister afgesproken met plien (plien4tarzan hier op bokt) en ik was te laat en plien belde mij in lichte paniek op dat er allemaal paarden bij lien en spike staan. ze waren dus bezig met mijn shets door het land heen te slaan mijn hengstje lag om de haverklap op de grond.

ik was nog thuis dus heb gelijk de boer op gebeld waarvan dat land is en die zei dat ik er maar een hek tussen moest zetten Verward waarop ik zei dat dat mij niet echt zou lukken in mijn eentje
ondertussen dat ik die boer bel komt er bij het land nog een lading ijslanders aan en die mensen zagen wel dat ze mijn shets door het land heen sloegen maar zeiden er niks over alleen dat plien het hek maar dicht moest doen.

die boer zei later nog dat wij ze maar in een ander land van hem moesten zetten. Dat vind ik zo banketstaaf ik kom iedere dag die mensen van die ijsjes kijken er niet naar om en die hoeven niet weg Verward . als ze dus ergens anders moeten staan kan ik er niet meer komen.

ik ben daarna naar een paar andere boeren gereden die ik ken maar niemand wou ondanks ze ruimte hebben voor een week (totdat ik wat anders heb) 2 kleine shetjes op hun land hebben, ja het is hun land maar ik ken die boeren allemaal heb ze ook wel eens geholpen maar niemand die dan wat terug wil doen.

plien en ik hebben wel een hek (stond er al half) kunnen neer zetten met buizen en planken. Maar toen ik later langs kwam stonden ze dus alweer bij elkaar het was ook niet zo stevig.

maar er staan nu allemaal IJslander hengsten bij mijn merrie en ik zit echt niet op een kruising te wachten.

het is niet echt een duidelijk verhaal maar ben echt boos op die boer het boeit hem ook echt helemaal niks Lips are sealed

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:06

Niet te geloven zeg...ik hoop maar dat je snel wat anders hebt voor je 2 shetten...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:16

bah, kan me voorstellen dat je WOEST bent! Wij hebben op stal ook een kruising van een shetmerrie en een ijslandse papa. Wel een leuk dier, maar mama was ook gedekt door een
"ongewenste" hengst! Beetje het zelfde verhaal als bij jou. Ik hoop niet dat ze drachtig is/wordt.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:29

jeetje lekker dan.... Bij ons is t dus andersom, wij hebben de hengstjes, t buurweiland zijn merries Haha! Maar bij ons staat er wel een hek tussen. Ik hoop dat er gauw een oplossing komt voor jullie shets en kan me voorstellen dat je kwaad bent! Ik zou ook woedend zijn!

*die kruising bij Kiara op stal is trouwens wel cute Haha!*

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 19:45

snowdon schreef:
*die kruising bij Kiara op stal is trouwens wel cute Haha!*


dat kan wel zijn maar ik heb er niks aan het verkoopt veel slechter.
als mijn shet hengst erop zou gaan is het minder erg omdat ze beide papieren hebben...

maar morgen kan ik ze gelukkig in de wei zetten waar ze de hele zomer kunnen blijven staan.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:45

ow dus je hebt al een oplossing, gelukkig!