werd net gebeld..er is iets ergs met Lyfke...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

werd net gebeld..er is iets ergs met Lyfke...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 19:19

Ik werd net gebeld door een van de eigenaren van mijn verzorgpaarden.
Vanmiddag is M met Lyfke het bos in geweest en eigenaar J fietste ernaast. Er is een stuk over de hei waar je een rondje kan galloperen van een km ofzo. J ging lekker in de berm zitten en M ging een stukje galloperen. Toen is Lyfke van het een op andere moment knettergek geworden. Ze ging als een razende tekeer Extreme duivel . M eraf en Lyfke er van door. Die kwam dus langs J en die greep haar. Nog helemaal woest en gek doen. Zo konden ze haar niet thuis krijgen dus trailes erbij. Daar is ze met iets kalmerend in gegaan. Thuis weer helemaal gek. Dierenarts erbij. Die denkt aan gebroken been maar weet het niet. Ze gaat zo tekeer. Ze mag niks kalmerends zodat ze niet op dat been gaat rusten. Morgen komt de dierenarts weer kijken. Vooral voor M en J is dit schrikken maar ben nu zelf ook wel nerveus. Lyfke heeft zo ontzettend veel pijn. Echt heel zielig.. Huilen
Hopen op een goed bericht morgen.......


Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 19:47

Is dus niks bekend wat er verkeerd is gegaan. M heeft er niets van gemerkt zo van het een op andere moment

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 10:20

Ik vat dus zelf ook niet waarom die dierenarts hem heeft laten staan....vanmiddag hoor ik meer......

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 16:58

Dierenarts is geweest....hij weet nog steeds niet wat er is. Hij vond het net niet erg genoeg lijken voor gebroken maar voor iets anders leek het te erg??? Verward Ze heeft nu toch verdoving tot morgen en dan moet ze naar kliniek foto's maken...hopen op een meevaller.


Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 20:30

Morgen gaat Lyfke naar de DA voor foto's. Ik snap ook niet waarom dat zaterdag niet is gebeurd Verward . Het is ook niet onze 'eigen' dierenarts maar eentje uit Putten. Lyfke heeft sinds dat ze zaterdag in de stal staat geen stap meer verzet. Ze heeft nu pijnstillers en heeft geen pijn meer. Ze eet weer iets. Ze is wel helemaal bezweet en ademt als een wilde.
Hoe ze haar morgen gaan vervoeren is een grote vraag. Met verdoving in ieder geval.
Morgen horen we of haar hak is gebroken en of ze dus afgemaakt moet worden of niet.
Vanmiddag ben ik bij haar geweest. Misschien was dat wel voor het laatst....... Verdrietig

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 19:16

Gelukkig hebben we goed nieuws gekregen vanmiddag. Haar hak is niet gebroken. Alleen zijn er pezen van het bot gescheurd (kan dat Verward , heb er geen verstand van nl). Als het goed is kan ze dus behandeld worden maar zal waarschijnlijk nooit meer bereden kunnen worden.
Ik wil in ieder geval recht trekken dat de eigenaar van Lyfke niet bruut is ofzo dat ze haar zolang heeft laten staan. Dit heeft de DA dus gezegd en ik denk dat ze alles over zich heen heeft laten komen. Ze had tegen de DA van Putten gezegd dat ze misschien beter Bokhorst (die hebben we normaal) erbij kon halen. Maar de DA zei toen 'Bokhorst kan niets wat wij ook niet kunnen'. Daar heeft ze toen naar geluisterd denk ik.
Maar goed hier kunnen we uren over door discusseren. Ik ben blij dat Lyfke nog leeft en dat er weer hoop is. En dat er niets meer mee gedaan kan worden is slechts een bijzaak.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coentjuh, dierenfan, roucha1 en 7 bezoekers