Paardendekens tegen horzels: ervaringen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Paardendekens tegen horzels: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 18:47

Over een paar maanden is het weer zover (vooral voor de mensen die bij het bos wonen) De paardenhorzels/steekvliegen komen weer Verdrietig .
Mijn ene paard heeft waarschijnlijk super zuur bloed want die heeft er nooit last van Haha! , mijn andere paard (van 1.78cm die dus XXXXL van dekenmaat nodig heeft) wordt altijd levend opgevreten Extreme duivel .

Wie heeft goede/slechte ervaringen met de verschillende merken dekens. Ik moet er wel bij zeggen dat het ook nog eens een ervaren "dekensloper" Boos! is en dat ik bomen in de wei heb die daar nog eens een handje bij helpen Vork .

Dus wie heeft tips ???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:50

Ik was vorig jaar hoogzomer bij Anky en daar vlogen echt hele zwermen rond,
maar Partout werd toen net de wei uitgehaald en die had een Anky vliegendeken op en nergens last van.
De horzels zwermden wel om hem heen en landen af en toe op de deken maar vlogen dan gelijk weer op.
Hij had overigens ook zo'n masker met 'dichte' ogen op.

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:32

nou ik heb er er de ervaring meej dat niks helpt door een deken steeken ze heen spul om der op te spuiten helpt niet zodra er maar een klein beetje zweet is , het enige dat helpt is dood meppen die kleinu vampiertjes

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:32

het erge is ze gaan niet alleen op je paard zitten maar ook op jezelf zo n steek doet vet zeer

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:45

Een deken helpt wel degelijk... Door ht bewegen van het paard beweegt de deken ook en wordt het moeilijker gemaakt om zich vast de bijten in de huid, ze moetenimmers eerst door die deken heen. Andrew heeft vorige zomer een eczeemdeken opgehad (dus ook een buikflap) en terwijl hij normaal elke dag onder de bulten zat onder zijn buik, had hij daar afgelopen zomer vrijwel geen last van! Hij stond ook rustiger in de wei!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:44

Ik heb gewoon zo'n witte Harry's Horse van 100 euro, en die werkt heel goed. Ze heeft hem de hele zomer opgehad, en hij is nog steeds niet kapot. Normaal is ze wel handig met het slopen van dekens. Omdat hij wit is stoot hij ook nog zonlicht af, dat is wel handig omdat ze niet zo heel erg hittebestendig is.
Kenissen van ons hebben die geblokte dekens van Mark Todd, die schijnen ook wel goed te zijn, maar wel een stuk duurder.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:49

Voor Im heb ik een Bucas Buzz off met masker. Het is net het paard van Ivanhoe, maar de horzels maken nu geen enkele kans meer om mijn paard op te eten. Het is 1x een aanschaf waar je U tegen zegt, maar hij blijft erg mooi, ook na het wassen.