Kan je een paard te koop zetten en later zeggen..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:12

Juridisch gezien, als je er een prijs bij zet (zonder verdere voorwaarden)is het een aanbod, waarna, als iemand de vraagprijs WIL betalen, je gehouden bent om te "leveren" dus kijk uit wat je doet. Op het moment dat iemand je benadert en zegt "ik wil hem kopen voor die prijs" dan zit je er aan vast (zeker als je het op papier of een forum zet)



Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 15:29

marieketencate"]
[quote="Mist schreef:
Juridisch gezien, als je er een prijs bij zet (zonder verdere voorwaarden)is het een aanbod, waarna, als iemand de vraagprijs WIL betalen, je gehouden bent om te "leveren" dus kijk uit wat je doet. Op het moment dat iemand je benadert en zegt "ik wil hem kopen voor die prijs" dan zit je er aan vast (zeker als je het op papier of een forum zet)


Hmm...volgens mij is dit niet helemaal waar. Een advertentie wordt juridisch gezien als een "uitnodiging om in onderhandeling te treden", dus nog niet als een aanbod. Als je dus mensen laat komen nav je advertentie en ze willen de prijs betalen, ben je vrij om te zeggen dat je niet aan hen wil verkopen, om wat voor reden dan ook.
[/quote]

Het ligt eraan wat er in de advertentie staat. Staat er bijvoorbeeld "diverse goed gereden paarden te koop vanaf Euro 2000" dan is het volgens mij zoals jij zegt een uitnodiging voor onderhandelingen. Als er staat "9 jarige Pion merrie te koop voor Euro 5000" dan zit je er aan vast omdat de zaak dan "bepaalbaar" is. De overeenkomst komt tot stand door het aanvaarden van een aanbod dat niet "herroepen" is. Teminste, dat dacht ik....hoewel het lang geleden is dat mijn grijze massa daar mee bezig is geweest ! Verward

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Getty_Maan, Laibadji, MairiMacBran, Marcato, N_B_N, Nouki_poek, Vagabondo en 43 bezoekers