Boktweekend en inenten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-01 15:53

Jantina had het net over paarden die wel en niet zijn geent en of het niet zo is dat je ziektes mee kunt nemen van of naar het boktweekend.

Nu is het zo dat droes en enten niets met elkaar te maken hebben. Als er droes heerst en je paard heeft het nog niet gehad (zoals die van mij) kan die het krijgen en meenemen. Dat is dus heel vervelend, maar de kans is erg klein. Je neemt een ziek paard immers niet mee op vakantie.

Maar eigenlijk denk ik wel dat paarden geent moeten zijn als je op vakantie of waar dan ook naar toe gaat. Wie heeft hier een mening over?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-01 16:01

Goed idee, dat denk ik ook!

Mijn paarden worden altijd in februari geent. Maar ik denk erover om ze 2x per jaar te gaan enten, of gewoon elke 10 maanden. Dan schuif je dus steeds 2 maanden naar voren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-01 23:35

Maar tegen droes wordt een paard niet geent hoor.

Lovely dat ben ik met je eens, als tegen die tijd hier nog Rhino heerst, is het niet verstandig om te gaan. Ik zou in elk geval de dierenarts om advies vragen. Ik hoop zo dat tegen die tijd alle ziektes weer weg zijn!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 00:01

dat is waar! Moeten we het verplicht stellen dat iedereen die mee wil zijn paard heeft ingeent?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 12:23

Ik ook! Ik kan dan ook niet ontwormen, maar volgens mij maakt dat niet uit, want ze gaan niet bij elkaar in het land ofzo.

Ik zet ook alles in mijn agenda, reuze handig! Weet precies wanneer de hoefsmid weer komt (13 april, dus dan zitten ze er een paar weken onder, da's wel fijn) en wanneer ik moet ontwormen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chicken01, jildou1979, Jintexx en 95 bezoekers