Met Special in dierenkliniek geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Met Special in dierenkliniek geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 00:42

Vanavond was ik Special aan het poetsen toen ze ging hangen. Op een of andere manier was ze met haar ondertanden achter het halstertouw blijven haken. Dus ik in haar mond kijken, hingen haar middenondertanden helemaal los. Gelijk de dierenkliniek gebeld en we konden om 21.00 uur langs komen. Er hebben twee dierenartsen naar haar tanden gekeken om te zien of ze een soort beugel nodig had, maar de tanden zaten zo los dat ze er niet in konden blijven zitten. Toen gingen ze ook twijfelen aan haar leeftijd en hebben dus foto's gemaakt van haar gebit. Twee dierenartsen hiervoor hadden namelijk gezegd dat ze 3,5 a 4 jaar was en ook in Emmeloord vanavond was het niet helemaal duidelijk. Vandaar dus de foto. Wat blijkt nu......... is ze pas 2,5. Lesley (Les_Fjal) hier van bokt had het al eens aan ons doorgegeven dat ze twijfelde of ze wel 3,5 was maar ook onze eigen dierenarts die haar voor het aanvragen van een paardenpaspoort had gezien zei dat ze circa 4 jaar oud was.
Special gaat nu lekker tot eind dit jaar op rust (lekker in de wei en lekker elke dag een beetje tuttelen.
Nou dat was mijn verhaal voor vandaag. Ga nu lekker naar bed.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:46

Wat een rotverhaal. Zou wel erg jammer geweest als de blijvende tanden eruit gebroken waren, maar gelukkig is dat niet zo.
Heeft ze erg veel pijn in de mond?
Laat haar nog maar lekker even jong zijn, dan kun je haar later wel weer oppakken. Veel succes Haha!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:04

Hoi evelien.

Wat een nare gebeurtenis, vast schrikken !

Maar eigenlijk ben ik toch wel " blij" dat dit gebeurd is. Begrijp me niet verkeerd !!!
Maar nu weet je iedergeval haar precieze leeftijd, en kan je daar nu ook naar handelen.

Verstandige keuze dus , haar lekker op rust zetten

Sterkte er verder mee, en geef haar maar een Ach gut van me...Lachen

Groetjes

P.s moet het rolletje nog steeds laten ontwikkelen... Scheve mond ...ga ik snel eens doen... Party!!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 22:33

Ja, ik was ook blij dat het gebeurd is (een geluk bij een ongeluk). We waren er uiteindelijk toch wel achter gekomen als ze was gaan wisselen maar dat had best nog drie maanden kunnen duren en dan hadden we dus al weer drie maanden extra met haar getrained.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 08:38

Gelukkig dat je erachter bent gekomen. Als je er nog later achterkomt, wordt het steeds vervelender.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 08:46

Het lijkt mij leuk om wat grondwerk met Special te gaan doen. Heeft iemand nog ideeen en tips voor mij?

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:26

Ik zou haar eigenlijk even helemaal "geestelijke" rust geven. Denk dat ze dat echt nodig heeft. Als je nagaat wat ze op haar leeftijd al heeft gedaan. Misschien is grondwerk een goed idee om te doen als je aan het einde van het jaar haar weer oppakt ?

Maar das mijn idee hoor, misschien is het juist wel okee om met haar te beginnen met grondwerk. Maar aangezien je daar toch ook wel een bepaalde mate van druk op haar moet leggen zou ik er persoonlijk nog even mee wachten.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 11:13

Misschien is grondwerk niet het juiste woord voor wat mijn bedoeling is. Ik wil eigenlijk gewoon een beetje met haar bezig zijn om een beetje feeling met haar te houden. Ik kan haar ook een half jaar dag en nacht de wei op gooien maar dat vind ik ook niet eerlijk. Ze is gewend om elke dag aandacht te krijgen en geniet hier ook duidelijk van. En om nu alleen elke dag een half uurtje te poetsen vind ik ook wat te weinig.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:35

Dan zou ik lekker met haar gaan wandelen...Dan leg je er de minimale druk op...en heeft ze ook de aandacht die ze graag heeft Lachen

Misschien is dat een idee ?

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 14:12

Heb ik dus gisteren gedaan. Liep ze los door het bos te galopperen. Dat gaat dus ook niet nu ze door haar tanden geen hoofdstel in kan!! Verward

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:47

Je had het er over dat je het niet eerlijk vindt om haar dag en nacht op het land te laten staan. Omdat ze dan een groot deel aandacht niet krijgt waar ze nu van geniet.

Tuurlijk, aandacht vindt ze heerlijk. Maar wie zegt dat ze een half jaartje rust niet heerlijk vindt ?

Misschien een optie om haar lekker het land op te gooien ( niet letterlijk Knipoog ), en gewoon een uurtje per dag lekker bij haar gaan zitten. Als ze dan aandacht wil, zoekt ze zelf wel toenadering ?

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 19:09

We hebben besloten haar bij ons op de manege te laten staan. Dan kan ze overdag lekker op de wei maar krijgt toch 's avonds aandacht en ik vind het toch een fijn idee dat ze 's nachts op stal staat en ook gewoon haar krachtvoer krijgt.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:06

Nou was je net lekker bezig..... maar ja idd maar blij dat je erachter bent gekomen.
Hoe is het nu verder met haar