Wat nu? Raimaer heeft een zoon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Wat nu? Raimaer heeft een zoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 02:23

Namens de gelukkige ouders Raimaer en Corland geven bokkers Merlijn en Lielle kennis van de geboorte van hun zoon Wadhnu. Hij is geboren op 17 maart om ongeveer kwart voor negen ’s avonds in aanwezigheid van vrijwel alle stalgenoten en peetmoeder Merlijn. Peetmoeder Lielle was in vliegende vaart onderweg vanuit Eindhoven Frusty en dus net te laat!

Ik was er dus niet bij, maar het scheen nog best even spannend te zijn geweest omdat nadat het hoofdje eruit was, de rest niet meewilde. Gelukkig woont de DA op het terrein van de stal en was die er dus razend snel zodat met wat hulp Wadhnu al snel ter wereld was. Hij is nu donkerbruin maar we vermoeden toch dat het een schimmel gaat worden Haha! Wel is het een heel mooi tamelijk groot veulen met een wit voetje rechtsachter en een klein kolletje. Mooi stevige benen en gewrichten, pittig koppie en een vlot ding. De DA heeft hem meteen nagekeken en alles was in orde. Binnen een uur stond hij en dat hield hij ook lang vol! Het enige wat minder gaat is het drinken, Raimaer weet nog niet zo goed wat ze met dat 'ding' aan moet en zodra hij in de buurt van haar uier komt loopt ze aan. Veulen zelf is ook nog niet zo handig daarin, hij lijkt ervan overtuigd dat de melk uit haar achterknie komt Verward Uiteindelijk hebben we haar moeten melken en het veulen de biest moeten voeren, en daarna is hij gelukzalig in slaap gevallen. Dat ga ik zo ook doen dus Haha!

Foto's komen in de loop van morgen, ik heb alleen gefilmd en daar moeten dus was stills afgehaald worden. Verder zal ik morgen uitgebreid fotograferen *LOL*



Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 09:06

Iedereen bedankt voor de felicitaties en het meeleven! We zijn erg blij met ons petekind, en ruilen doen we toch maar niet geloof ik *LOL* Wadhnu hadden we al lang in gedachten en toen gisteren iemand aan ons vroeg "hoe heet hij" zei ik tegen mijn moeder (merlijn hier) Wadhnu die knikte. Vervolgens bleef de rest een tijdje stil om te wachten op wat nou die naam ging worden Haha! Extreme duivel

Beppies, dat is goed! Als de instructeur maar wel af en toe naar mij kijkt tijdens de les Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-03-03 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 13:42

Ik kom er net vandaan en Raimaer begint zich toch aardig moederlijk te gedragen gelukkig. Ook het drinken gaat goed, als hij zijn hoofd schuin houdt gaat het echt veel simpeler Haha! Kortom, we zijn helemaal gelukkig Party!! Party!!

Wat die naam betreft, we hebben een enorme lijst met opties gehad en dit was eigenlijk een van de eerste. Ik weet niet eens meer hoe we erop gekomen zijn, maar leuk is-t-ie wel. Het is trouwens zeker een schimmeltje, maar voorlopig mag hij toch blijven. Knipoog

Foto's moeten nog van de video gehaald worden, maar ze komen zsm *LOL* ben zelf ook razend benieuwd.

Imker, zaterdag heb ik om 10 uur les; beschuit met muisjes zijn er voor alle belangstellenden (ook op andere tijdstippen trouwens *LOL*) Dus Jurga, Gomir, Karin, Margreet, Daniel: jullie zijn van harte welkom Haha!

*Misschien krijg ik wel kwantumkorting op de beschuiten*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 14:53

Een paar dagen te vroeg, ze was uitgeteld op 21 (of 19?) maart.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 17:01


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 23:30


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 09:16

paps is niet homozygoot want er zijn ook Corlands die geen schimmel zijn (Pacific bijvoorbeeld). Vandaar dus toch 50 %.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 14:19

dank je *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Iris94, LieZ_Horses, M1994, MarjanB, MyWishMax, purny, supervon78, Umeo, Vuri en 110 bezoekers