Foto's van 'mijn crack'!!

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 18:46

Hoi Jura, over dat hoogste punt van de hals en hoe dat wordt gewaardeerd door juryleden kan ik je wel iets vertellen.
De meeste juryleden willen absoluut een paard zien dat hoog bovenin loopt. Het grappige is dat daar heel recent bij de internationale juryleden en NVDR nog een felle discussie over is geweest. Een hengst met een behoorlijke vetkap zal voor het plaatje nl. altijd iets te diep lopen, terwijl sommige juryleden dit afstraffen en op het protocol een opmerking plaatsen als "te diep". Gelukkig komen veel juryleden hier nu wel van terug.En gelukkig hechten veel juryleden [vooral de modernere] meer waarden aan de bewegingen van het paard dan of hij wel helemaal volgens de letter aan het plaatje voldoet van hoog in de krul.
Maar dat is dus de reden dat het lijkt alsof Roman Nature vaak iets te diep loopt, het is een dekhengst met een grote vetkap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 19:20

Eventjes voor de duidelijkheid, dat verhaal van mij slaat op de beoordeling in de hogere klassen. Iemand bij mij op stal brengt zelf een 5 tal hengsten uit in de zware en lichte tour.
Zelf schrijf ik regelmatig bij wedstrijden op de niveau en dan praat je vaak met de juryleden over zulke dingen.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dat in de basis zo'n vaart loopt.

Ik vind Jurana trouwens een super leuk paard met een prachtige houding. En Lot laat op de foto ook een hele mooie houding zien, zeker voor een L-proef!

Oh en ik vind Frulana een super leuk paardje hoor en ik vind dat ze een hele nette houding heeft. Net als Lot, ik denk dat dat een hele mooie houding/oprichting is voor een L-proef

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:20

Dit is Roman Nature
[img]http://www.melissen.net/mel/preview/000720-RomanNature02prv.jpg [/img]

En dit is Jazz
Afbeelding

zo akelig vind ik die nekjes toch echt niet hoor

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie