Foto's van 'mijn crack'!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 14:26

Mooi paard! Ik hoop jou niet tegen te komen in het L1 met mijn 4-jarige (grapje!)



Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 16:46

Ik denk dat ik weet wat ze bedoelt. De nek (handbreedte achter de oren) moet het hoogste punt zijn, jouw paard loopt op een paar foto's met halverwege de hals het hoogste punt. Leuk trouwens een veulen van Krack C, Pablo is van Flemmingh en dus een halfbroertje van hem.

[img]../upload/39/LiellePablostartkaart_klein.jpg[/img]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-03-12 15:47 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-03-12 15:49 ]</font>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 18:24

Jura,

ik bedoelde het ook zeker niet als kritiek. Ik werk mijn paarden ook vooral laag en op lengte, een beetje afhankelijk van waar ze de meeste moeite mee hebben. Met Pablo (B+2) moet ik juist werken aan wat oprichting en/of verlenging omdat hij de neiging heeft achter de loodlijn te komen. Hals strekken doet hij juist wel heel goed. Wel is het zo dat ik in ieder geval vroeger heb geleerd dat de nek het hoogste punt moet zijn en ik meen dat het nog steeds zo in het dressuurboekje staat. In jouw geval (en bij Roman Nature bv) is dat niet zo, maar hij loopt wel met zijn neus voor de loodlijn. Daar gaat het - naar mijn weten - voornamelijk om, als zijn nek nl niet het hoogste punt is zie je vaak paarden die hun hals kantelen vanuit de schoft en dan achter de loodlijn komen. Ze blijven dan dus onvoldoende op lengte. Op 1 foto van jou (de 7e van boven) zie je wat ik bedoel. Aan de rest te zien is het een momentopname en zou ik me er niet druk over maken.

PS dank voor je complimentje voor Pablo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, maitestar23, Renkle, vikawiek en 110 bezoekers