Update Miga: 't is weer mis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Update Miga: 't is weer mis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 15:02

Het werd weer voorjaar, en naarmate het weer beter werd, leek m'n kleine merrie zich ook eindelijk weer te herstellen, ze was vrolijk, ineens veel losser. (Afgelopen najaar was ze ineens heel stijf, ik ben ermee op de kliniek geweest en de fysio heeft haar een paar keer behandeld, daarna ging het echter maar langzaam beter) kortom: we konden in het werk weer een stapje verder, eindelijk weer eens een travers, een appuyement.....ging allemaal okay, ik had alweer plannen om eindelijk weer eens een wedstrijd te gaan opgeven.
Maar anderhalve week geleden had ik les, en zag m'n instructrice 'iets wat er normaal niet is'. Toch geprobeerd daar doorheen te rijden, maar dat lukte niet. Uiteindelijk zei ze 'zet hem maar weg, hier rij je niet zo even doorheen'.
Dus, de dag erna zelf gelongeerd, ik wilde dat weleens zien want ik voelde het niet goed. Ze was ook niet heel duidelijk over wat er nou aan de hand was. En ik zag wel dat ze haar staart te gespannen en te scheef hield, maar kon geen onregelmatigheid ontdekken. Dus, instructrice er weer bij de volgende dag, paardje aan de longe, en toen zag ik het wel. Ze draait als het ware haar heup op de volte op de rechterhand, ze knikt daar als het ware. Als ik wat meer ga opsluiten wordt ze scheef en onregelmatig.
Ik was echt helemaal overstuur daarna, wéér bijna tot op het niveau opgebouwd en wéér een terugval. Ik ben heel bang dat het gewoon niet goedkomt, en wat moet ik er dan mee?
Het is echt heel dubbel, ik wil haar absoluut niet kwijt (en zoals ze nu is kan ik haar ook niet verkopen), maar kan ze aan wat ik van haar wil vragen?
Aan de andere kant: Z1-niveau moet ieder gezond paard toch aankunnen?
En het grootste probleem: wat is nou toch de oorzaak? Vinden we die ooit?
De één zegt je moet ermee naar de osteopaat, de ander zegt je kunt beter dan recxhterachterbeen eens op de foto laten zetten, de derde zegt gooi het eerst eens een paar weken in het land......
Ik weet het niet meer hoor. In elk geval heb ik er nu een week niet opgezeten. aan de enen kant mis ik het nu al, het rijden met haar, aan de andere kant heb ik ook helemaal geen zin om er uberhaupt naar te kijken hoe ze is, ik wil het gewoon niet weten.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 16:34

ohw wat balen zeg , kan het wel begrijpen dat je niet het niet wil weten, maar ik denk dat je toch iemand er naar moet laten kijken.
maar is er nooit echt duidelijk geworden wat er mis zou zijn met haar, dus echt een diagnose gesteld door de DA oid????

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 16:50

Ik heb dit niet eerder gevolgd dus weet niet of ik een open deur in trap, maar waarom bel je Drs. Van Muiswinkel in Emmeloord niet op. Die is heel kundig en heel eerlijk.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 17:10

Waarom ga je niet een keer met haar naar Greet de Jonge in Glimmen.
Ze is heel kundig en ziet alles zeer snel.
Ik ben er ook met Odessa heen geweest en ze heeft haar echt heel goed geholpen.
Als je nog meer informatie wilt dan hoor ik het wel.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:03

Lijkt mij een goede zaak om je merrie eens helemaal te laten nakijken. Ze heeft duidelijk een probleem en dat los je niet op door er niet aan te denken...

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:43

Ik kan me best voorstellen dat je zoiets hebt van 'ik wil het niet weten'. Maar bedenk je wel dat zolang je niet weet wat er aan de hand is je ook onzeker blijft en je misschien wel dingen van je paard vraagt die je niet van haar mag vragen. Of misschien blijkt het juist allemaal wel mee te vallen.

Als ik jou was zou ik eerst foto's laten maken. Mocht dat niets uitwijzen, dan kun je het altijd nog op een andere manier gaan proberen.

Succes!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:11

Wat schrik ik van je bericht.

Je bent naar Klijndijk geweest die je niet wijzer konden maken ( lees: de oorzaak vinden van het stijf zijn) de fysio heeft zijn best gedaan en nu dit.

Ik heb ook goede ervaringen met Greet.

Ik wens je veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 01:56

He wat rot om te horen, en ik kan me een beetje voorstellen hoe dat voelt als je niet kunt vinden wat er aan de hand is. Hopelijk biedt Greet een uitkomst, dat zou niet de eerste keer zijn.

Veel succes en plezier met allebei je paarden!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:05

Dat is vervelend nieuws! Ik kan me voorstellen dat je het eigenlijk niet wil weten, maar ik zou haar toch eens door een goede paardenkliniek binnenste buiten laten keren.