wie herkent dit?

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Trea

wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 12:30

Hallo allemaal mijn Tinkermerrie Dana is volgende week woensdag uitgerekend, ze heeft nog geen hele volle uiers maar er komen toch al druppels uit (kegelen ?????), ook is ze s'nachts ontzettend onrustig(het birth alarm gaat wel zo'n 5 keer per nacht af) ze trapt naar haar buik, loopt onrustig door de stal gaat liggen en weer staan. (misschien koliek??????????) Eten doet ze nog wel erg goed. Wat kan ik voor haar doen Verward Verward Verward

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 14:16

Hoi allemaal Ik heb inderdaad de DA gebeld en die zegt dat het verschillende dingen kunnen zijn. Het kunnen voor weeën zijn (uiers kunnen ook pas opzetten als het veulen er al is) vooral voor een merrie die haar eerste veulen krijgt kunnen deze weeën iets zijn waar ze niet zo goed mee uit de weg kunnen. Het kan ook koliek zijn vooral omdat Dana nogal een veelvraat is en niet bepaald rustig eet, we moeten nu haar eten in kleine hoeveel heden over de dag verdelen en dan vooral het ruwvoer (hooi en Kuil) omdat dat nogal wat ruimte in de buik inneemt. Verder is het gewoon maar afwachten en als we het toch niet vertrouwen de DA bellen natuurlijk.

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie