Paardenwereldje is maar klein

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Paardenwereldje is maar klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 11:28

Hebben jullie nou ook het idee dat iedereen iedereen kent in het paardenwereldje? Hier in de buurt is dat in ieder geval wel zo.
De mensen uit de omgeving van Assen die op bokt zitten kende ik zelf al of kenden weer mensen die ik kende via de paarden.
Laatst was ik bij een vriend van mij, bleek dat zijn buurjongen ook paarden had. Twee meiden die ik ken blijken bij hem te rijden. Een van hen bleek ook nog een tijdje op Tinka te hebben gereden. Daar kwam ik achter toen zij in de supermarkt achter de kassa zat en vroeg op welk paard ik tegenwoordig reed *LOL*
En een vriendinnetje van vroeger van mijn zusje heeft ook een pony bij ons op stal. En Regine langeteugelt nu met de Lipi die samen met Pliva is opgegegroeid en die een tijd samen met Pliva en IJsco in de wei heeft gestaan.
Karin had mij ver voordat ik Tinka en eigenaresse kende al eens een PB gestuurd met de tekst 'ken jij toevallig ene Nienke met een paard Ipsytinka?' Nee toen nog niet, maar toen ik dus op bokt zette dat ik Tinka ging rijden ging er bij haar een lampje branden
En nu zijn ze hier met de keuken bezig, een van die mannen ziet een hoofdstel hangen, we komen aan de praat, en hij blijkt in Vries te rijden, en kon zo de route beschrijven van 'rondje Norg' vanaf Vries, de route van de endurancerit die ik wil gaan rijden. Hij heeft het even op de kaart aangewezen Haha!
Kan nog wel uren doorgaan.

Merken jullie dat ook, dat het paardenwereldje eigenlijk maar zo klein is?

[edit]typfouten verbeterd[/edit]
Laatst bijgewerkt door Cody op 10-03-03 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:55

Maar nederland is ook maar een klein landje! *LOL*
als je op concours gaat zie je toch ook steeds dezelfde koppen?!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:14

Absoluut. Veel mensen kom je op veel verschillende plaatsen weer tegen of die kennen mensen die ik dan ook weer ken. Een heel klein wereldje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:11

Yep, het is een heel klein wereldje, die kent weer die en dat is weer een kennis van die. Van een volgende hoor je weer een verhaal over een ander en ergens anders hoor je weer wat anders.
Zo hier rondom Amsterdam ken ik veel mensen en stallen en ook heel veel verhalen, sommigen zijn waar en anderen zijn weer niet waar. Buiten Amsterdam ook trouwens, een vriendin van mij heeft jaren in Drente een stal gehad en daar hoor je dan weer van. Andere vriendin heeft ook weer connecties daar. Goede vrienden aan de andere kant van Nederland maken me daar weer wegwijs en ga zo maar door.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:02

jah nogal, dacht eerst dak nooit dichter in de buurt bij topruiters kon komen dan tv of hoefslag of kijken op concours, maar nu spreek ik regelmatig topruiters en ben ook vaak achter de schermen bij grote concourse. echt leuk zie je dat die mensen ook maar heel normaal zijn.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:11

Lovely kent echt IEDEREEN... Grom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:47

muckypup schreef:
Lovely kent echt IEDEREEN... Grom!


Ja dat klopt inderdaad, over jou had ik ook al verhalen gehoord Haha!. Gelukkig valt het in het echt allemaal reuze mee met jou *LOL*.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:55

Oh?

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:02

Jaah inderdaad! Zo merk je maar weer dat Nederland een heel klein landje is... Op concoursen kom je zo vaak dezelfde mensen tegen. Echt grappig.
Maar soms ook wel frustrerend.... Lachen

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:26

Ja het is inderdaad een klein wereldje. In de westernsport, wat op zich al niet zo groot is, kom ik op shows altijd weer dezelfde mensen tegen. Op zich vind ik dat wel gezellig.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:15

Zeker weten dat het wereldje klein is!!! En hoe langer je je er in beweegt, hoe meer mensen je kent... Is wel leuk hoor! Als je op wedstrijden e.d. komt... Kwam laatst familie tegen op de regiokampioenschappen, een achternichtje, die dus met 2 pony's Z2 rijd... Wist ik niet Oeps!!! Een meisje van mijn opleiding, bekenden van verschillende stallen en van de manege van heel vroeger, van bij de verzorgpony's (kwamen ook veel kinderen die nu dus volwassen zijn en een aantal nog met paarden hobbien en werken), bekenden van de rijvereniging, van de lagere school, etc... Ik krijg het steeds drukker met praatjes houden! Wel leuk overigens *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:21

Cody, al die toevalverhalen die wij vorige week via PB uitwisselden vormen nog maar een topje van de ijsberg.

Ik kom inmiddels haast wekelijks iemand tegen die iemand kent die een paard heeft dat vroeger... etc. etc. Of iemand die werkt bij een bedrijf waar mijn vader etc. etc. en die ik dan weer ken via de endurance. Of... of... Kortom, de paardenwereld blijkt nog kleiner te zijn dan ik ooit dacht. Lachen

Hoe was dat verhaal van die zeven schakels ook alweer? Haha!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:42

Dat het paardenwereldje heel klein is, daar was ik ook al achter. Je komt altijd wel een bekende tegen. Met de komst van het internet is het helemaal een klein wereldje geworden.
Hier in de omgeving kent ook bijna iedereen elkaar.

Maar gek genoeg kom ik eigenlijk nooit de mensen tegen op het net die ik uit Den Haag kende en dat waren er toch heel wat.
Of al mijn vroegere vrienden zijn gestopt of ze komen niet op paardenfora Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:11

het is zeker een klein wereldje. En naarmate ik langer meedraai merk ik dat ik soms ook een beetje bij de oude garde begin te horen.
Ik ben nu met Lois verhuisd naar een andere stal in een andere regio. En ook nu kom ik weer mensen tegen die ik al in geen 6 jaar meer had gezien of gesproken. Erg leuk hoor!