verslag van het paard wat ik zadelmak zou maken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 17:52

Een paar weken gelden vroeg men hoefsmid of ik een paard voor hem zadelmak wou maken voor een vrouwtje dat haar paard bij hem opgestald heeft.

Het gaat om een 5 jarige merrie die toen ze 3 was gelongeerd is met een zadel en er zou opgehangen zijn. Maar omdat het een iel paardje was is zij weer terug in de wei gezet. Maar nu wilde die vrouw haar graag gaan rijden.

Die mevrouw zou haar weer leren longeren en zover klaar maken dat ze er op kon gaan hangen maar door fam. omstandigheden is dat er niet meer van gekomen. Maar ze vond het goed als de hoefsmid en ik eens gingen kijken wat het paardje nog wist van 2 jaar geleden.

Dus vandaag er naartoe geweest.
Eerst het paard geknuffel en gepoetst en op stal was ze heel lief. Na het poetsen haar hoofdstel ingedaan (dat gaf wel ff wat tegen stribbeling)en zijn we naar de bak gegaan en ik heb haar gelongeerd. Je kon zien dat ze dat vaker had gedaan. Linksom ging heel goed rechtsom wat minder want dan wilde ze op de rem vliegen, maar later ging dat ook goed.
We hebben haar toen alleen een singel omgedaan en gelongeerd. Ze liep een paar rondjes gespannen maar dat was zo over dus toen het zadel er maar op. Dat geflapper vond ze niet zo prettig dus begon ze te bokken, ik moest haar goed naar voren jagen anders ging ze denk ik omhoog.
Maar na een tijdje werd ze ook weer rustig.

Omdat ze alles zo goed oppakte heeft de hoefsmid me een voetje gegeven en ben ik erover gaan hangen. Dit deed ze heel braaf en verzette geen pas. Wat rondjes gelopen terwijl de hoefsmid uiteraard het paard vast hield, ondertussen ben ik haar gaan aaien om te kijken of ze dat eng vond maar ze gaf er helemaal niets om.

Toen heb ik me maar doorgezwaaid en ben ik erop gaan zitten. Paard een snoepje gegeven want die vreemde van boven is ook lief Lachen Maar ze vond het helemaal niet eng.
Na wat aan de hand rond gestapt te hebben ben ik verder van de hoefsmid gaan stappen op de volte aan de longeer lijn. Het stuur werkte nog niet zo goed en been uiteraard ook niet maar ze was niet bang als ik probeerde te drijven.
Ze bleef zo kalm dat ik ook maar heb gedraafd ze draafde aan op het comando van de hoefsmid en niet op men been maar dat komt nog wel. Maar nu ook bleef ze heel rustig. Ze moest soms wel naar voren gejaagd worden.
We vonden dat het meer als genoeg was en ik heb haar heel veel beloond.
Ze was maar amper nat en dat voor een paard waar nix mee gedaan is.
morgen ga ik er weer nartoe. kijen of ze weer zo lief is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, chanelle14, Claudia1993_, Em_, FemkeRoosje, Fnanne, Gee, herous, Molfre, Robin_Rikkie, SemrushBot, Sintara, Vagabondo, vikawiek, xSimonee en 151 bezoekers