Nieuw Paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-01 18:41

Ik geloof dat het meevalt met de MKZ vandaag ging een meisje haar pony die ingereden was op een trainingsstal ophalen en wij hebben ook een nieuw paard opgehaald. Graaf staat nu dus voor 6 weken op het land en wij hebben een 5 jarige ruin gekregen.
De eigenaar doet er niets mee en hij staat te koop.
Totdat ie verkocht wordt mogen wij 'm in het 4-tal gebruik gelukkig maar!
Marije heeft dus een nieuw paard om op te rijden en ze gaat naast Luuk rijden want daar lijkt ie het meeste op:)
Janneke gaat dan met Floor naast mij rijden want Charlotte kan elk moment een veulentje krijgen.
groetjes
Kim ps Ameland here we come!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 19:31

Hahahaha *LOL*
Gelukkig maar!!

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 21:20

en eigenlijk wel blij dat t niet een weekje eerder uitbrak, dan had ik Ailin namelijk niet op kunnen halen, had ze nog in Duitsland gestaan.
Maar wel leuk voor graaf dat hij al zo snel op vakantie kon. Maar hoelang blijft hij nu weg??

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 21:48

Mazzel zeg!!!
Bij ons is het vooral zo dat de manege eigenaar preventief niemand het terrein op of af laat gaan met een paard. Hij wil gewoon geen enkel risico nemen.
Maar hier gaan ook de vage verhalen dat als je toch je paard vervoerd een aangehouden wordt, je paard ter plekke 'overhoop geknald' wordt (ter verduidelijking van de sensatie word de boel communicatief alvast wat aangedikt..)Daar geloof ik dus geen drol van, want er is geen vervoersverbod, en daarbij...vernietiging geldt niet voor paarden.
Maar goed, wil ik mijn paardje 's nachts in zijn eigen stalletje hebben, dan kan ik beter op het terrein blijven, anders kom ik tot 27 maart niet meer binnen, hihi!!!
Wanneer ga jij naar Ameland, Kim? Ik wil Marlillion 2-6 april bij mijn instructrice stallen, ik hoop zo dat dat gaat lukken...

Groetjes Suzanne

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 23:50

Er is ook geen vervoersverbod, dus je mag je paard gerust van stal naar stal verplaatsen. Alleen evenementen zijn op dit moment verboden, maar dat heeft er voornamelijk mee te maken dat dat veel publiek trekt van gemengde bedrijven, en dat deelnemers aan moeten kunnen tonen dat het vervoermiddel van hun rijdieren niet voor koeien of schapen gebruikt zijn. Waarschijnlijk gaat Indoor Brabant trouwens wel gewoon door, hoorden wij vanmiddag uit betrouwbare bron! Groetjes, Dick.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 02:49

Ja, Dick, je hebt ook gelijk, wbt dat er geen vervoersverbod is. Maar wel een 'verzamelverbod'. Ik heb les bij een dressuurstal, in een andere plaats. Daar staan dus andere paarden, waar mijn paard dus mee in aanraking komt. Ik heb voor de zekerheid een of ander crisisnr gebeld en ik mag daar dus niet naartoe. De hoefsmid zou officieel wel mogen, maar ze raden het ten zeerste af. Als het de boel helpt heb ik daar dan niet zo'n moeite mee...beter een maandje wat moeilijker doen, dan dat het virus in Nederland uitbreekt, want dan heb je pas echt de poppen aan het dansen!
De eigenaar bij ons wil absoluut geen vreemde paarden op het terrein en ook de mensen van de stadsweides (lid van onze rijvereniging) heeft ie liever niet op het terrein (zonder paard dus zelfs), omdat zij hangbuikzwijntjes en geitjes hebben. Je kunt zeggen dat het overdreven is, maar beter een maandje overdrijven dan straks de boel op stelten. Ik vind het wel oke, maar ben wel blij dat ik nu de hoefsmid aan stal mag laten komen!!!

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 20:58

Wij hebben ook ons weekeindje Veluwe maar geannuleerd, want waarom zou je risico's lopen? En voor ons valt het allemaal wel mee, maar denk eens aan al die boeren, die nu hun hart vasthouden.....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-01 14:06

hier zijn de bossen weer open gesteld...