aargh....ik word er niet goed van!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

aargh....ik word er niet goed van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 21:28

Volgens mij is er bij mijn paardje iets misgegaan bij het overerven van de genen. Hij heeft namelijk een heus "verniel-gen" gecreerd. Even op een rijtje wat hij deze maand allemaal kapot heeft gemaakt:
-halstertouw doormidden geknapt
-musketon van een ander halstertouw doormidden
-deken voor de derde keer doormidden gescheurd (kan niet normaal de stal in lopen). Was mijn moeder weer blij mee Knipoog
-Andere deken in zijn stal getrokken, overheen gelopen, op geplast en gemest Boos! . natuurlijk de beste dikste winterdeken die hij heeft, zie die maar eens in de wasmachine te krijgen.
-twee halsters kapot.
-Vandaag lag er een plank van de zijwand in zijn stal Verward

En zo'n rijtje krijg ik dan ieder maand . Vind mijn portemonnee weer leuk.......hup daar gaat de studiefinanciering weer.....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 21:52

Gelukkig heeft die van mij daar geen last van. Hij heeft van de week wel een halstertouw gemold wat al anderhalf jaar buiten hing en van zichzelf al aan het vergaan was, plus hij heeft een knoop van het andere halstertouw los gemaakt (niet aan het uiteinde, maar aan de kant van de musketon Verward ).

Verder valt het met Imker's vernielzucht wel mee!

Jouw bankrekening zal wel niet blij zijn met je paardje!

Vietjuh
Berichten: 259
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 21:55

erg rotih voor je Suzy........... maar verder heb je toch ook nog wel lol gehad?

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 09:03

tjeempie, wat erg.. kun je er niks aan doen dan? zorgen dat ie niks meer kapot kan maken? .. nouja.. als ie zelfs z'n stal sloopt...
Wordt je helemaal niet blij van van zoiets!
veel sterkte er nog mee, en ik hoop dat je er iets op vind! (misschien verveelt ie zich of vind ie wel iets eng waardoor ie alles aan gort trekt en slaat... nouja, succes ermee!
Liefs Ilse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:14

Is je paard nog erg jong? Jonge paarden moeten nog aan al die dingen wennen niets is voor hen vanzelfsprekend. Laat niets aan het toeval over. Zorg voor een heel veilige box met gladde wanden, kies dekens met lieskoorden en bijtstukken op de voorkant [henstendeken] en zet je paard altijd vast tussen 2 sterke kettingen met een control halster.

succes

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:29

Dat van die dekens herken ik wel. Misschien kun je het ergste vuil er met een tuinslang afspuiten en dan gewoon laten drogen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:44

Haha! Haha! Haha! Sorrie hoor, Ik moet er altijd zoooo om *LOL* als ik weer eens een wanhopige eigenaar van een lompe slopert tegen kom...... .Ik ken het zo goed en het doet me goed te weten dat ik niet de enige ben die dit soort paarden tegenkomt. Wij hebben er ook een op stal staan. Sloopt alles. Van de zomer heeft ze al het hout (planken) van de muur van de paddock afgesloopt. (een sloopbedrijf had het niet beter gedaan). Maargoed.
- Dekens kan je inspuiten met spul dat ze niet lekker vinden, is te koop bij de ruitersportzaak. Of als hij altijd dezelfde plekken pakt dan een pot sambal meenemen Extreme duivel dan houd hij er ook snel mee op.

- zorg er verder voor dat hij genoeg afleiding heeft. Wij geven de paarden wilgentakken om kaal te eten. Zijn ze altijd wel een tijdje zoet mee.

En verder zorgen dat je een goed betaalde baan krijgt/houd Haha! Haha! Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 11:04

Ik ken het het ook en het is erg irritant soms...
Maffick sloopt ook heel veel en ik zei al dat dat beest maar eens een eigen rekening moet openen Haha!

het is erg lastig maar ja,leer er mee leven want 'eens een sloper altijd een sloper'

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 11:27

tjah...das ff balen joh! K weet verder ook niet wat je eraa kunt doen, hierboven staan al zat goede tips Knipoog
veel succes/sterkte ermee! Lachen Verward

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 00:51

Bedankt voor jullie steun Knipoog
Ik denk dat er verder niet iets aan te doen is. Hij is gewoon erg ruwmet alles. Ook met zichzelf; Als ik bjv.aan kom lopen en hij wil opkijken stoot hij zich meestal met zijn hoofd weer ergens aan en let soms helemaal niet op waar hij loopt, beetje klungelig Haha! Ook met mij is hij erg ruw Boos! , hoeveel blauwe tenen, blauwe plekken, (schaaf)wonden en zelfs kneuzingen ik heb opgelopen............
Maar meestal sta ik er ook wel bij te lachen als een boer met kiespijn. Dat ik gewoon versteld sta van hoe hij het voor elkaar krijgt. Bijvoorbeeld een verzinkte emmerhouder op drie (!) plaatsen doormidden