Hoe een weekend eerst tegen en dan mee zit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Hoe een weekend eerst tegen en dan mee zit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 20:44

Zaterdag ging ik met 10-jarig verzorgstertje Malissa naar Cerise.
Daar aangekomen, het was 12.00 uur, waren de paarden nog steeds niet buiten.

Wat bleek?
Twee pony's van de buren, d-merrie en haar net 2 jarig veulen, waren uit de wei ontsnapt.
Twee keer had onze stalhoudster geprobeerd de paarden op de wei te zetten, maar ze braken de tent af omdat in het maisveld ernaast die pony's liepen.
Hardstikke link met dat vochtige gras, je wilt natuurlijk geen blessures...
Paarden weer naar binnen en die braken nu af en toe binnen de tent af. Boos!

De stalhoudster had zelf 12 mensen thuis die hielpen met slopen en verbouwen van de boerderij, ze was ontzettend druk.
Dit kwam dus totaal op een verkeerd moment!

De eigenaar van de pony's, het loonbedrijf en de buren van hen, daar was ze al twee keer geweest: niet thuis.
Ze waren op wintersport.
De stalknechten konden alleen met de koeien overweg, en wisten niet hoe ze de pony's moesten vangen.
In plaats van extra mensen in te schakelen en die pony's samen met de buren te vangen, 'lieten ze het maar zo'. Die pony's bleven toch in de buurt en gingen de weg niet op, maar eerder richting de andere kant want daar was gras. Juist ja. Gaaaap

Paarden konden niet in de buitenbak, niet in de wei, overal konden die andere pony's komen. En de 2 jarige was een hengst, die van ons waren allevier hengstig dus dan kun je je lol op. Haha!

Gelukkig konden Malissa en ik ze toch naar een ander veld jagen waar ook gras stond.
Zodoende konden onze paarden naar buiten worden gezet, en wij keken oplettend toe of het goed ging.
De pony's zijn heel langzaam weer terug gekomen, maar nu stonden de paarden al buiten, en bleven gelukkig vrij rustig. Lachen

Ik had heerlijk in het zonnetje willen gaan rijden, maar ik was gewoon op van het 'pony's wegjagen uit het grote veld'.
Malissa en ik zijn i.p.v. Cerise opzadelen maar de stallen gaan doen, want door alle moeilijkheden was de stalhoudster daar nog niet aan toe gekomen.
Al met al een nuttige dag, maar die pony's bleven dus ook nog 's nachts buiten los in 't maisveld.... konden zo de weg op... Bloos

Zondag:
We hadden afgesproken met zijn allen om 13.00 uur te rijden.
De paarden stonden rustig buiten, nu gewend aan de twee 'vreemdelingen'.
Eerst hebben we de paarden beweging gegeven in de buitenbak, daarna gingen we de weg op richting bos.
Het was zó ontzettend heerlijk weer, Cerise was braaf, alles ging geweldig! Lachen

Het pad waar Jolan haar schimmel ooit gestoken werd door een daas, schrok en in de prikkelstruiken met staart vast zat, was even spannend.
Jolanda is toen snel van haar paard afgegleden, die had een rare sprong gemaakt, dus ze wilde kijken of die wat had. Daarbij raakte haar knie geblesseerd... geen leuke herinnering aan dit pad!
Maar alles ging goed, paard deed het ook prima. Lovers

In het bos hebben we ook af en toe een stukje gedraafd. Cerise vindt dat elk tempo, of het nu in stap, draf of galop is, altijd veel harder kan. Extreme duivel
Dorine vindt echter dat de groep ons bij moet kunnen houden, dus....

Toen kwamen we bij een open plek en heb ik even de galop in supergrote volte geprobeerd.
Mevrouw vond het heerlijk, en ik moet toegeven... ze had wel gelijk. Wind in je smoeltje en hopla gaan met die banaan! }>

Echter daarna even een stukje stappen, mevrouw Cerise de koningin was weer op adem, en mocht in draf met de rest van de groep.
Nee.... NIET in galop!

Ik nam haar terug, wilde van galop (handgalopje op de plek bijna) weer in draf, maar ze reageerde gepikeerd met een grote bok naar achteren...
En daar reed mijn vriendin op Gassina! Verdrietig

Gassina kreeg dus een aardige mep van Cerise, maar eigenlijk was het niet aan haar gericht, maar aan Dorine. Cerise wilde in galop en mocht niet, was goed pissig en het paard voor haar ging al wat harder en ze mocht niet eens aansluiten...

Nou ja de volgende keer als Cerise al een keer heeft gegaloppeerd dan is het of: achteraan rijden in draf, of: degene achter mij houdt minimaal 5 meter afstand. Ze kan zo hoog bokken dan! Boos!
Ze kreeg meteen op haar sodemieter, en was duidelijk onder de indruk, maar ja, volgende keer moet ze zich gewoon inhouden. Dorine bepaalt tempo en gang, Dorine staat hoger in rang. *LOL*

De rest van de tocht ging nog voorbeeldig, we konden aan een autobestuurder nog voordoen hoe je keurig naar links je hand uit steekt als je over moet steken... Tong uitsteken
En thuis mochten de paarden heerlijk weer de wei in en ging ik snel de stal doen.

Ondertussen was Jolan naar de loslopende pony's gelopen, die niet veel gewend zijn en bij het zien van een touw al op 200 meter afstand hard weglopen...
Maar samen met Ingrid kreeg ze het na lange tijd voor elkaar!
Ja als je eenmaal de moeder hebt, heb je ook het veulen, die loopt dan wel mee. Dus hup ze brachten ze weer terug naar de buren.

We zijn erg blij dat die pony's weer op stal staan.
De eigenaren waren al een dag thuis maar hadden nog geen poging gedaan ze te pakken. Ze zijn ook de jongste niet meer, en waren Jolan en Ingrid dan ook errug dankbaar!

Al met al een heerlijke dag, vol vitamine D van de volle zon.
Vertel eens, komt die lente...
Of komt die niet? *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:18

Lekker handig dat ze die ponies buiten lieten lopen.

Dorine schreef:
In het bos hebben we ook af en toe een stukje gedraafd. Cerise vindt dat elk tempo, of het nu in stap, draf of galop is, altijd veel harder kan. Extreme duivel
Dorine vindt echter dat de groep ons bij moet kunnen houden, dus....

Die rit klinkt wel alsof jullie weer genoten hebben.
Jouw Cerise is echt een dame met karakter hè? Knipoog Ik zit helemaal te Lachen als ik dit zo lees. Ik zie Cerise d'r koppie helemaal voor me.

En van mij mag de lente ook komen hoor *LOL* . Ik heb die winter wel weer gezien.

PS Sterkte nog met de chemo's!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:38

Volgens mij heb jij een heeeerlijk weekend gehad! En dat mag ook wel! Het was zulk lekker weer! Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:47

Ik merk wel dat mevrouw de koningin Cerise zich prima heeft vermaakt met haar hofvrouw *LOL*
Klinkt gezellig zo met zijn allen door het bos!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:49

Aahh.. ik benijd je wel hoor ! Bij ons is het ook prachtig weer, maar wel nog kouder dan bij jullie. Dat betekend dus, dat er in het bos nog veel sneeuw ligt en de grond nog steeds bevroren is Scheve mond !
Omdat ik vergeten heb, om Dikke z´n ijzers er af te laten halen, kan ik niet echt lekker naar buiten Verdrietig ! Nu ik jou verslag heb gelezen, wil ik ook !!! Fijn dat je ondanks de tegenslag van zaterdag, toch een fijn weekend hebt gehad Lachen !!

mel_junta
Berichten: 11
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:52

ow neej das niet echt leuk neej..

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 23:34

fijn, dat je eindelijk echt hebt kunnen genieten van je paardje!!!

Ook namens mij nog heel erg veel sterkte met de komende chemo's.

Maar na zo'n zondag voel je je volgensmij weer helemaal gelukkig, ondanks die vervelende ziekte!

Sterkte

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 00:06

Heerlijk verslag om te lezen Dorine, de pret straalt er vanaf!

Enne, wat mij betreft komt die lente hoor!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 08:44

Heb ook lekker zitten lezen,lekker dat het zo goed ging...

Had je me pbtje nog gehad?? Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 11:19

Obelix, heb net een antwoord terug gestuurd.
En ja, je bent altijd welkom om ons te meeten hoor!

Mochten er andere bokkers uit jouw omgeving zijn die met je mee willen, misschien kun je dan een keer samen komen, en bijv. de benzinekosten delen.

Iedereen die Cerise gaat meeten: graag rijbroek aan als je niet alleen haar neusje maar ook nog haar gangen wilt voelen... }>

Binnenkort hoop ik weer eens te gaan springen met Cerise. Gewoon beginnen met balkjes lopen en dan heel voorzichtig een kruisje heel laag...
Het is zeker een half jaar geleden dat ze gesprongen heeft, was toen in 't bos in Duitsland, over een omgevallen berkeboom van zo'n 50 cm denk ik.
Was wel hardstikke gaaf, alsof we sgw reden op laag niveau! *LOL*