Ik ben verliefd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-01 17:31

Een boer uit de buurt heeft een vosmerrie die niet drachtig wilde worden. Hij heeft de merrie met een bonte hengst een tijd in de wei gezet en na verloop van tijd werd ze eindelijk drachtig.

Een paar weken geleden is er een hengstveulen geboren. Echt een prachtbeestje: donkerbruin met hoge witte benen en een lange witte vlek op de hals.

Vandaag ben ik er weer even langs gegaan en hij blijkt ook nog extreem lief te zijn voor een hengst. Hij heeft geen enkele poging gedaan om te bijten (ben ik met andere hengstveulens wel anders gewend...), al knabbelde hij wel even aan mijn jas.

Maandag ga ik aan de boer vragen wat hij ervoor wil hebben. Het is dus een hengstveulen, zonder papier, dus dat zal niet zo heel veel zijn.

Nu verwacht ik de vraag: En Muzefee dan?
Doordat dit hengstje nog maar een veulen is, kan ik er nog lang niet op rijden. Dat kan dus wel op Muzefee. Maar wie zegt ook dat èn het veulen èn Muzefee niet mogelijk is?


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 23:24

Aangezien het geen hengst met papieren is, ga ik er niet mee fokken. Maar ik wil hem eerst nog wel een tijdje hengst laten, totdat blijkt dat dat niet helemaal werkt zoals de bedoeling is.

Maar goed, ik heb gevraag en ze denken er nog even over na wat ze ervoor willen hebben.
Dat wordt dus even afwachten.....

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 11:50

Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, Sjuimpje. Ik was stiekem al een beetje aan het rondkijken naar een veulen/hengstenweide ofzo. Gewoon even lekker een tijd paard laten zijn en af en toe er even uithalen om er wat mee om te trutten. Tegen driejarige leeftijd rustig beginnen met enge dingen zoals een hoofdstel, longeersingeltje om, etc.
Aan het eind van de week ga ik er nog even weer langs...

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 14:46

In Anderen, vlak bij Muzefee.
Ik geloof dat die straat Oldend heet. Het is een boerderij naast een zijweggetje, dus als je er nog in de buurt komt, kun je hem bekijken. Hij is echt Kwijl en Cool en ik ben helemaal Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, shadowstar, Tinkermuts en 148 bezoekers