Verschrikkelijk kind in de les wat zouden ........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Verschrikkelijk kind in de les wat zouden ........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 17:00

Hallo,

Ik heb een jongetje in de les zitten en ik word er op het moment niet echt veel vrolijker van. Boos! Boos!
Grote mond en luisterd voor geen meter. Huilen
Hij beslist waar hij zin in heeft en dat doet hij ook.
Ook irriteerd hij de andere ruitertjes. Frusty Frusty

Maar zijn ouders staan aan de kant te kijken!! Boos! Lips are sealed

Hoe zouden jullie dit op een nette manier oplossen??
Wat zou ik allemaal kunnen proberen??

Groetjes: Corina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:08

Ik zou als ik jou was hem duidelijk vertellen dat zijn gedrag je irriteert. Ik bedoel dus echt, hem apart nemen na de les. En als dat niet helpt, zijn ouders aanspreken hierover. Het is heel lastig, maar die andere kinderen komen niet om hun plezier te laten vergallen door zo'n......

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:16

Ik zou hem denk ik eerst eens vragen (bijv. als je hem even helpt met aansingelen, beugels etc. (kun je natuurlijk ook simuleren), of hij het nog wel leuk vindt op ponyrijden. Als hij er ja op antwoordt, dan kun je zeggen dat jij het in ieder geval niet leuk vindt dat hij niet naar je luistert. En dat het ook voor de andere kinderen in de les niet leuk is maar dat het eigenlijk ook best gevaarlijk is wat hij doet. Je kunt dan ook aangeven dat als hij weer niet luistert, hij dan maar zijn pony op stal moet gaan zetten.
Mocht hij de proef op de som willen nemen wat betreft jouw 'dreigement' dat hij de pony op stal moet zetten als hij weer niet luistert, dan stuur je hem ook echt weg (gewoon doen, niet terugkrabbelen). Als papa en mama gaan piepen, leg je hen uit dat je met hem erover gesproken hebt, en dat je hem ook aan hebt gegeven wat de straf voor niet luisteren is.

mocht hij in jullie eerste 'stijgbeugel-gesprekje' aangeven het ponyrijden niet leuk te vinden, dan kun je vragen of hij daarom steeds niet naar je luistert en wat hij dan niet leuk vindt. Je kunt dan ook vertellen dat het voor de andere kinderen niet leuk is dat hij zo vervelend doet omdat zij ponyrijden wel leuk vinden. Na afloop van de les kun je dan samen met hem even naar de ouders gaan en zeggen dat Pietje jou heeft verteld dat hij het niet meer leuk vindt. Vanaf dan kunnen zijn ouders het overnemen en beslissen of hij stopt of niet.

Ik zou in ieder geval niet op voorhand naar de ouders gaan, hij zit in jouw les en jij hebt dan met hem te maken. Ook al staat zijn hele familie aan kant!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:24

Oei, moeilijk hoor! Ik zou zelf adviseren vooral een "ik-boodschap" te geven. Duidelijk zijn, zeggen bijv. 'ik vind het niet leuk dat je dit doet" of 'ik vind dat je je wel wat beter mag gedragen, wat moeten je ouders er wel niet van denken?' Dat soort boodschappen. Dan val je het kind niet direct persoonlijk aan, het komt netjes over, en heeft misschien wel effect. Hoe reageren de ouders overigens op zijn misdragingen?

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 17:25

Ouders doen net of ze gek zijn en er niets van meekrijgen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:41

kun je hem er niet uit sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:42

Hem voor de volgende les even apart nemen, idd bv met singelen en opstijgen, en vertellen dat hij zich netjes aan gaat passen en gaat doen wat jij zegt, omdat hij anders als een beginnertje aan de lijn gaat. Dat dreigement doet het heeeeeel goed bij jongetjes die een stoere grote mond hebben..... Haha! Laat ook vooral zien dat je een longeerlijn bij je hebt. Wedden dat íe braaf doet wat je zegt?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:47

Heel simpel, eruit sturen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:52

Toch is het jammer dat je kinderen niet mag slaan he. *LOL*

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:05

Desiree schreef:
kun je hem er niet uit sturen?


Mijn idee precies..

Als ik een kind in de les heb die niet luistert krijgt hij de wind van voren.. Zeker als ik iedere keer een brutale mond zou krijgen.. Doet hij het zelfs na de grote mond?? Enkeltje stal, dan hoeft hij niet meer terug te komen, want als je het allemaal beter weet wat doe je dan in mijn les?? }>

Ik ben echt heel dol op kinderen, geloof me, maar ze moeten wel luisteren, anders zoeken ze maar een ander die het gezeur wel pikt Haha!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:06

Desiree schreef:
Toch is het jammer dat je kinderen niet mag slaan he. *LOL*




Soms zou je ze achter het behang plakken *LOL*

Maar helaas, ook dat mag niet

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:30

Gewoon van z`n pony af en zeggen: Als je niet luistert moet je niet in mijn les rijden!

labje
Berichten: 72
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:09

Ik zou hem inderdaad eerst even aanspreken op zijn gedrag, mocht het niet verbeteren vind ik dat je het daar best met zijn ouders over kan hebben. Misschien luistert hij wel naar hen, hebben zij een grotere invloed. Ik ga er toch van uit dat zij willen dat hij welkom blijft in de les! Succes ermee.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:48

Op de ponyclub was er een simpele actie als je je niet gedroeg of niet luisterde, ernaast en mee rennen....
als je je dan weer kon gedragen mocht je weer erop rijden.

Die straf heb ik zelf weleens ondervonden, een keer onterecht vond ik, omdat de pony die ik buitenreed nog niet eerder buiten was geweest en schrok van het geluid van hoeven op stenen en er vandoor ging.
Ik kreeg straf omdat ik hem niet kon 'houden'.
Ernaast rennen in galop door het park, jippie Knipoog
Daarna mocht ik weer verder rijden *LOL*

Overigens moesten we daar ook zelf uitmesten, pony's voeren, mok behandelen, uit de modderige wei halen, de hooiruif op het land vullen en met slecht weer putjes scheppen in de bak, theorie lessen 'paard van binnen' en tuigage.

nirvanaS
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:07

vervelend als een kind niet wilt luisteren in de les,maar je moet er echt wat van gaan zeggen,anders gaat al je aandacht naar dat jongetje en dat is weer jammer voor de andere kids,die wel luisteren en wat van je willen leren!! ik heb ook wel eens een lessertje gehad die niet helemaal luisterde,heel netjes gevraagd waarom hij zo deed,duidelijk dat het hem niet helemaal boeide allemaal,hij is er ook mee gestopt!
succes ermee!

nirvanaS
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:07

vervelend als een kind niet wilt luisteren in de les,maar je moet er echt wat van gaan zeggen,anders gaat al je aandacht naar dat jongetje en dat is weer jammer voor de andere kids,die wel luisteren en wat van je willen leren!! ik heb ook wel eens een lessertje gehad die niet helemaal luisterde,heel netjes gevraagd waarom hij zo deed,duidelijk dat het hem niet helemaal boeide allemaal,hij is er ook mee gestopt!
succes ermee!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:58

Hoe oud is het jongetje waar het om gaat? Je moet er zeker wat van zeggen, maar de manier waarop hangt IMO wel van de leeftijd af.
Eraf en ernaast rennen is trouwens ook een goede straf Lachen.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:06

Uit de les sturen vind ik ook een goede optie.

Om eerlijk te zijn denk ik dat ik als meekijkende ouder me er ook niet mee zou bemoeien, alleen voor of na de les of wanneer de instructrice daar expliciet om vraagt.

Als mijn kind les heeft dan ligt de verantwoording op dat moment ook bij de lesgever. Daar kies ik ook heel bewust voor. Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan ouders die vanaf de kant allemaal commentaar op de les gaan zitten geven en hun kind tussendoor aanwijzingen geven.
Dat wil overigens ook zeggen dat ik, als mijn kind echt vervelend zou zijn, geen bezwaar er tegen zou maken als ze er uit gestuurd wordt (of mee moet rennen) Extreme duivel

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:47

Het is inderdaad ook heel vervelend als ouders zich er tijdens de les wmee bemoeien... Maar als mijn kind zich ernstig misdraagt zou ik er misschien TOCH wat van zeggen, want er zijn grenzen, en als die worden overschreden (bijv als het plezier van anderen door mijn kind vergalt wordt) dan hou ik me niet in... Maar natuurlijk blijf ik wel netjes en beschaafd! Schijnheilig