nou ik ben naar de veearts geweest met mijn paard hoor en he

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 14:26

hij moet nu dus eerst 2maanden alleen maar stappen omdat ze pees op een of andere manier overbelast is terwijl we maar 4keer in de week een half uurtje rijden,daarna moeten we weer terug en dan kijken we weer verder geluykkig is hij in de meest uitgebreide verzekering,maar ja is niet erg leuk ik zei toch dat niemand meer ongeluk dan mij had! Boos! Lips are sealed Extreme duivel

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:14

tjee ja das wel balen, maar ehh k denk dat wij op de zelfde lijn zitten
ik mocht een paard en ik kies er een uit, die ik ken ging niet door = luchtzuiger BAAL BAAL mijn oom bied me een paard aan komt gelijk op proef, dA komt tja kreupel afgekeurd dus.. die gaat dus weer weg, denk ik ga ik maar van uit. nou toch wel ong op dezelfde lijn... veel suc6 ermee !

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:24

Ik heb ervaring met peesproblemen helaas. Neem echt de tijd ervoor, anders word het chronisch. Vooral als je een jong paardje hebt en het is zonde als je het voor de rest van zijn leven verprutst.
Tijd, tijd, tijd is het enige dat helpt. Al zal een kappotte pees nooit meer zo goed worden als vroeger. Springen is dus altijd riskant met zo'n paardje...

Heel veel succes en sterkte!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:32

Heel veel sterkte!!
Tja, komt regelmatig voor dat mensen toch weer te vroeg wat willen doen met een paard met peesblessure en dan...
Maar ik hoop voor jou dat alles goed komt, ik zal vreselijk duimen!
Ondertussen lekker veel op Bokt komen, wie weet kunnen we je wat opvrolijken of zo, op welke manier dan ook. Sterkte!
Groetjes, Dorine.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:41

Dat valt nog mee.. t kan nog goed komen! Blijf positief! Mijne was 2 maanden kreupel, kon toen niet naar de kliniek voor foto's door mkz, iedereen zei dat het gewoon een hoefzweer was, die nog niet echt wou 'doorkomen'. Dus, ik rekende er ook niet op dat het iets ergs zou kunnen zijn. Wel dus: beide voorbenen hoefkatrol fase 3/4. Maar, als je ons nu ziet rijden denk je echt niet ze wat aan dr benen heeft! Ik ben zelfs weer met Endurance begonnen *LOL*

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 16:17

Balen hee! gek hè, dan rij je helemaal niet onwijs veel en toch dan met die pees! Nou ja, veel sterkte! Ze zal heus wel weer opknappen!

groetjes Mirte

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 17:43

echt wel balen zeg. Nou wees blij dat het niks ernstigers is! stel nou dat hij iets ergers had gehad........ Verdrietig

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 19:52

Wat vervelend voor jou en je paard. Dat wordt nu denk ik dus heel veel knuffelen en vezorgen. Veel sterkte en succes ermee.
Groetjes claudia

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 21:28

bedankt voor alle reacties,maandag horen we of hij word teruggekocht door de verzekering.
gelukkig ga ik nog wat leuks doen morgen ik ga al om 8 uur naar concours hippique schoorl,een bekende van me moet jureren en van kijken leer je veel! *LOL* s'avonds naar de film en de mac d *LOL* onalds,ik ben vegetarier dus dat word een slade naturel en een vegetarische hamburger en een mcflurry toe natuurlijk! Party!! Tong uitsteken Tong uitsteken en daarna doen we Misselijk Misselijk (grapje)
die nieuwe kokosmilkshake is echt goor! Misselijk ik hou van kokos maar hij is veel te zoet!
daag! Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:14

wil niet miepen maar waarom doe je hem gelijk naar de verzekering als je een peesblessure hebt? Of zijn er meer problemen (=heb ik iets gemist?)
Peesblessures zijn lastig en herstelt duurt vaak lang, maar de resultaten zijn over het algemeen heel goed.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:25

Da's balen voor je, maar ik hoop dat het gauw weer goed komt en dat je daar het geduld voor hebt.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:31

Ik lees nou een paar reacties, en zie: 'gelukkig dat het niets ernstigers is' en dat soort opmerkingen.

Ff voor de duidelijkheid: EEN PEESBLESSURE IS EEN VAN DE ERNSTIGSTE BLESSURES!!!
Die twee maanden rust is nog het begin van een hele lange tijd revalideren. Een jaar is heel kort met een paard met een peesblessure.

Herstel kan heel goed, als je er veel tijd voor uittrekt.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-01 23:19

omdat hij verzekerd is als sportpaard en dus ook geschikt moet zijn voor de hoigere dressuur,als een paard op 4jr al overbelastingsverschijnselen heeft terwijl hij weinig werkt is de kans op een goed sportpaard niet groot,dus dan laat je hem afkeuren en dan kan je hem eventueel voor een klein bedrag van de verzekering terugkopen of hun zoeken naar een goed tehuis,dus dan heb je wel je geld om een nieuw sportpaard te kopen,snappie? Verward