Mijn paard is de allerleukste van het hele universum!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 10:01

Want:
Ik heb gisteren weer heel fijn gewerkt met Pablo, zo'n 40 minuten. Heel veel stapwerk en alles gewoon goed en netjes doen (en ik proberen om heel netjes te zitten). Ik was eigenlijk heel trots op mijn paardje toen ik aan het rond stappen was want ik ondekte dat ik hem zo op mijn benen een volte in kon rijden en dat ik dan mijn binnenteugel in een boogje kon laten hangen maar dat Pablo wel voldoende stelling aannam en ook in zijn lichaam voldoende boog.
Ik heb ook galop aanspringen geoefend, hij wil namelijk nogal eens te vlak aanspringen, dan gaat hij wel meteen in galop als ik dat wil maar springt hij niet voldoende. Ik ben nu gaan aanspringen over balkjes. Dat ik in draf op een balkje aanrij en aanspring op het moment dat we er overgaan, dan moet hij wel echt aanspringen. Ik ben benieuwd of het werkt.
Ik merk toch dat we het afgelopen jaar wel degelijk vooruit zijn gegaan ondanks het weinige rijden. Met losrijden kan ik hem nu heel makkelijk voorwaarts neerwaarts rijden, ook in de overgangen (voorwaarts maar ook terug) blijft hij laag en voorwaarts en kan ik hem puur op mijn zit rijden. Halsstrekken doet hij nu ook op elk moment dat ik dat wil. En travers doet hij veel makkelijker en de keertwendingen zijn ook veel beter. Ik ben echt superblij dat hij weer beter is (gisteren weer helemaal niet gehoest). Dit is echt genieten. Dan rij ik daar in mijn uppie in de wind op de springwei en dan zijn we zo lekker bezig. Pablo is ook altijd vrolijk, hij heeft zijn oortjes er altijd attent op, dat is zo'n fijn gezicht en het is zo supergeweldig om een paard te hebben die zo met je mee wil werken en ook gewoon lol er aan beleeft.
Okee, soms schiet hij wel eens even weg met die harde wind maar dat kan ik me wel voorstellen he.
En op stal is hij ook zoooooo lief, het is een echte knuffel. Vind het heerlijk om gepoetst te worden. En hij slaat en bijt niet. Aandacht vind hij gewledig en hij is zo gehoorzaam. Hij blijft keurig los staan als ik nog wat moet pakken (tenzij hij een brokje ziet maar dan gaat hij wel op mijn bevel achteruit). En hij is altijd blij om mij te zien en hij vind mijn vriend ook lief (omgekeerd ook). En hij doet niet moeilijk als ik het zadel op doe (alleen het aansingelen vindt hij niet zo tof) en voor het bit doet hij zijn mond zelf open. Toen hij nog jonger was was hij wel een rampenplan af en toe, dan vlogen we als een gek de bak door en ging hij iedereen inhalen en hij deed altijd domme dingen als ik hem vastzette om te poetsen, heeft diverse keren vastgezeten met een been over het touw of met zijn kop juist onder het touw en dan door zijn mond. Stond ik zijn staart uit te pluizen en dan zat hij alweer vast, op de meest onmogelijke manieren lukte het hem nog om iets stoms uit te halen. En nu staat hij zo rustig en trekt bijna nooit meer wat kapot (euhhhhhh, op een jaar tijd heeft hij 2 halstertouwen gemold een kraan gesloopt en een bejaarde van zijn fiets afgelopen)
Ik vind het echt zo superfijn om een paard te hebben die altijd zo lief en vrolijk is. Hij is op stal dan keirustig maar met rijden heeft hij ruim genoeg temperament en dat temperament gebruikt hij om te werken.
Zucht Lovers zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben echt een gelukkig mens en bid dat Pablo nu echt beter is en niet weer opnieuw iets gaat mankeren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 10:25

Nee inderdaad hopen dat hij zo gezond blijft. En dat het zo goed blijft gaan. Lekker gevoel is dat he, als alles z'n gangetje gaat en je paard en jij allebei tevreden zijn Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 12:48

Ach, ik ken meer mensen die zeggen dat hun paardje het allergaafste beestje van de HELE wereld is... Ik ben er één van!!! Ach, als iedereen maar blij is met zijn eigen paardje, dan komt het allemaal wel goed!Liefs Ilona en haar supergirl Jurga!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 17:26

Hoi!
Echt gaaf he als het zo goed gaat...
Trouwens leuk dat jouw paard ook Pablo heet. Een paard bij ons vroeger op de manege, 20 jaar geleden, heette ook Pablo. Mijn vriendin heeft daar nog jaren wedstrijden mee gereden.
Hij was ook erg lief, je kon er alles mee, zou het misschien aan de naam liggen?
Meteen alle paarden Pablo noemen *LOL* *LOL* !
Doei! Dorine.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 18:15

mmmm dacht toch echt dat mijn paarden de beste van het universum waren Verward Haha! Haha! Haha! Heb me kennelijk toch vergist ofzo Haha! Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 23:09

hhhmmmmmmm klinkt relaxed,maar toch he?is MIJN paardje de liefste en mooiste van het universum Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 08:59

Als het goed is, zegt iedereen dat van zijn eigen paard .....
En als dat niet zo zou zijn, zou ik mijn vraagtekens erbij hebben of je wel het juiste paard hebt uitgekozen ....

Dus Katrien: Fitz is de allerleukste van het universum, het spijt me voor je *LOL* *LOL* *LOL*

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 09:09

en mijn paard is de allerleipste Haha!
hahaha, hij is wel lief, maar om te zeggen de allerliefste??? ik ben wel zo reeel om al z'n onhebbelijkheden te erkennen. Maar ondanks dat het een gestoorde mafkees is vind ik hem toch een superscheet Pling

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 11:32

Jullie denken allemaal dat jullie het liefste paard hebben omdat jullie Jepje nog niet kennen *LOL*
Nou ja, blijf nog maar even in die waan Party!!