Deze advertentie kwam ik tegen,een noordkreet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Deze advertentie kwam ik tegen,een noordkreet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 10:27

(ik weet niet precies in welk forum dit hoort dus plaats ik het maar even hier)Deze advertentie vond ik en ik sta hier werkelijk van te kijken:


Gisteren avond is ons de pensionstalling door de eigenaar opgezegd omdat wij een natuurlijke behandel methode tegen kreupelheid willen volgen. (door dierenarts voorgeschreven.)Hierbij moet ons paard zoveel mogelijk in de weilopen .Liefst met andere paarden samen.
De man van de pensionstalling is hier niet voor en vindt dat een dergelijk kreupel paard naar de slacht moet.....Mijn dochter van 12 en ik hebben twee jaar gespaard voor dit 16 jarige beestje. We waren ontdaan. Aub help ons vertel ons waar ons paard (misschien tijdelijk)kan leven met andere paarden in een wei. Het kan toch niet waar zijn dat een boer over leven en dood van ons paard mag beschikken.
Als je zelf geen plek hebt denk dan eens na misschien ken je iemand die wel plek heeft.En bel ons. Alvast bedankt.
groetjes Kariene


Nou vraag ik me af of die man wel nadenkt over het geen dat deze mensen gewoon alles voor hun paardje over hebben waar zij zo van houden.Een simpel weitje kan er toch wel vanaf?Ik zou bijna zeggen kom maar bij mij,maar ik heb geen plaats.
Misschien hier iemand anders die wel plaats heeft?

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:33

Waar staat deze advertentie en wat is het emailadres van deze mensen? (eventueel via pb)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:34

Jeetje wat stom zeg,wat is dat nou voor moeite om die pony op een stukje land te zetten,desnoods betalen die mensen wat meer voor dat stukje(denk niet dat ze daar problemen mee zouden hebben als ik het zo lees)

Helaas heb ik geen plaats,maar er is vast wel iemand die hetw el voor die mensen over heeft,hebben ze er ook nog een gezelschapspony bij.

maar ik vind niet dat die man per direct de stalling op kan zeggen,zoiets moet goed geregeld zijn!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:36

Pff, stallen zat waar deze mogelijkheid bestaat. MAar waar woont die vrouw? Ik weet dat er in Son een stal is voor bijvoorbeeld gepensioneerde paarden en die zouden het dier op kunnen nemen zodat het veel in de wei kan komen. en er zijn ook nog wel andere stallen in de buurt. Dat dit nu zo moeilijk is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:38

Als ik zo'n advertentie lees denk ik eerst:
Heeft die boer wel ongelijk?
Willen ze soms voor een dubbeltje op de eerste rij waardoor ze niet zelf een stal kunnen vinden?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:43

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:45

Holly? Poppetje? Ik volg het niet meer

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:50

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:10

Gut, als ik pensioneigenaar was, en ik heb een klant die zijn paard in mijn ogen ondraaglijk laat leiden, zou ik ze ook de huur opzeggen. Terstond, vertrekken....
Niet alle therapy en gezondheidszorg is het waard zo'n dier te laten verreken tot het bittere eind. Een beetje ethiek is verantwoord, en als je een paard perse in leven wilt houden, kan je ook erg egoistisch bezig zijn. Dat je 2 jaar voor de aanschaf van zo'n dier hebt gespaard is absoluut nog geen reden om een pijngevuld leven te rekken. Arm paard....

Nope, als het zo zit, had die eigenaar van mij ook een schop onder zijn holio gekregen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:13

ja maar als die veearts tegen die mensen zegt dat het dier door middel van weidegang nog goed mee kan, wie is die boer dan om te bepalen dat het dier toch naar de slacht moet? het hoeft toch niet van zijn portemonee? Ik doe iones ook niet naar de slacht als hij straks niet meer geschikt is voor de sport. Hij mag bij mij lekker op pensioen en dan moet iemand anders eens durven te zeggen dat hij weg moet!

Ik zou dat paard gewoon naar een stal doen waar mogelijkheid is met dagelijkse weidegang. Dan maar wat minder rijfaciliteiten of geen. hebben ze nou toch niets aan.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:15

Maar er staat toch bij dat deze methode door hun dierenarts is voorgeschreven,Dan vind ik dat ze het best nog een keer kunnen proberen.

Dat vind ik anders dan dat ze bv een methode uit een boekje zouden plukken,dan zou ik idd ook over nadenken of dat beestje nog langer moest lijden...

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:16

In welke regio zitten ze? Ik kan me voorstellen dat een boer op kleigrond zijn land liever niet laat vertrappen, op zandgrond zijn er vaak veel meer mogelijkheden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:18

Ik weet de achtergrond niet.
Misschien hebben die mensen wel gezegd dat ze geen afscheid van eht dier willen nemen, daar heeft een da zich bij neer te leggen.
Vervolgens vragen ze wat ze er nog aan kunnen doen, dan zou ik als da ook zeggen: "Zet maar op de wei".
Je hebt rare mensen op de wereld hoor, nogmaals, die boer kan ook een rare kwibus zijn hoor.
Maar ik probeer het altijd van 2 kanten te bekijken.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 11:18

Dees: ik ga er gewoon vanuit dat die mensen gewoon doen wat de dierenarts heeft gezegd en dat die pensioneigenaar liever een gezond paard heeft dan een met mankementen.
Ik ga even niet verder nadenken dan dat die mensen nu dus gewoon met spoed een wei nodig hebben voor hun paardje.
Daarom vraag ik ook of er hier niet iemand is die plek heeft.
Er zullen vast wel mensen zijn die een stukje wei hebben,en dan kan er altijd nog gekeken worden naar wat er achter zit voor dat men ook werkelijk die mensen die plek aanbied.
Begrijp me niet verkeerd want ik vind ook dat een paard niet hoeft te lijden,maar ik ga er voorlopig even vanuit dat het paardje gewoon kreupel is voor een bepaalde tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:19

Ik kan me niet voorstellen als jij voor die wei betaald, die uiteraard helemaal kapot gelopen word met het natte weer, dat het paard niet naar buiten mag.

Ook in je omgeving kun je 300% zeker je paard bij andere zetten tegen betaling.

Maar niet voor niets, en zoiets zal het wel zijn, want zo moeilijk is het anders niet.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:25

Ja eigenlijk kan je er niks over zeggen,je weet maar een verhaal en is dat waar?In eerste instantie denk je : goh wat sneu, maar als je er over na gaat denken moet je het ook weten van de boer waar die staat en wat de ernst is van de kreupelheid.

We weten verder niks er vanaf en misschien zijn dit idd wel koppige mensen die hun pony niet kwijt willen sjuimpje,daar had ik nog even niet over nagedacht.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:29

Uiteindelijk zal het wel om geld draaien. Als die mensen 2 jaar hebben gespaard voor een ouder paard, zullen ze niet zomaar flink geld voor een wei die kapot getrapt mag worden kunnen betalen. Bij ons in de buurt zul je waarschijnlijk wat moeten kopen, er is hier echt geen enkele boer die zijn land kapot laat trappen, daar zijn ze veel te zuinig op hun land voor.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 11:30

Ik heb die mevrouw gevraagd of ze iets meer kan vertellen over wat het paardje heeft en wat ze uit wil geven voor een plekje.Dan kan ik er meer bij zetten.
Maar toe nou is er niemand die zegt.Als alles goed is met het paardje dan heb ik nog wel een plekje hier of daar?Doet er niet toe waar het is.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:31

Ik ben erg benieuwd naar de achtergrond van dit verhaal. Net zoals hierboven al geschreven roept het ook bij mij vraagtekens op.
Maar volgens mij zijn er stallen genoeg waar een paard lekker buiten kan lopen met soortgenoten. Lijkt mij niet zo'n probleem om zoiets te vinden.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 11:36

Nou dat valt soms toch vies tegen en zeker als het op korte termijn moet.
Ik neem ook wel aan dat men naast deze advertentie ook de kranten napluist en supermarkten enzo.Maar goed zo is niet iedereen.
Ik krijg vanzelf bericht(hoop ik) over hoe en wat nu precies.En dan zet ik het hier weer neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:39

Als ik zelf een wei nodig had ging ik dus niet in een krant kijken.
Kijk in je omgeving waar je al wat paarden buiten ziet staan.
Daar klop je aan, verteld wat er aan de hand is.
Als je eens een middagje rondrijd ben je verzekerd van een plekje.
Maar uiteraard niet voor niets.

Ook waar mijn paard staat gaan de paarden elke dag naar buiten.
Zou ik willen dat de nacht erbij moest zou dat geen probleem zijn.
Maar zeker weten niet voor niets.

Hier in de buurt zie ik ook genoeg jonge paarden dag en nacht het hele jaar door buiten lopen.
Op die plaatsen gaan vragen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:43

Ja inderdaad,als je er wat voor overhebt,moet je gewoon een middagje rondrijden.

Nee heb je,Ja kun je krijgen...

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:50

Hier lopen ook veel paarden dag en nacht buiten, Limburg is wat dat betreft een echt paardenland.
Ik zou er tijdelijk wel een bij kunnen hebben maar ik ben er ook erg huiverig voor.

Ik heb ooit een paard opgevangen met problemen en daar kwam ik dus bijna niet meer van af want de eigenaresse kon geen enkele stalling betalen, deed ook geen pogingen om wat anders te vinden en betaalde mij al snel ook niet meer. Ze vond het allemaal wel erg gemakkelijk geloof ik. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen en moeten dreigen voor ze haar paard ophaalde. Het was nog een geflipt beest ook want hij liep de godganse dag rondjes, viel andre paarden aan en was vreselijk onopgevoed.

Dus voordat ik ooit nog eens zoiets doe wil ik eerst het hele verhaal weten en dan ga ik nog eens heel goed nadenken.

Maar hier in de omgeving zijn zat stallen met weidegang te huur voor ongeveer 100 euro kale huur en dat moet toch op te brengen zijn?

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 11:51

Nou ik kreeg een antwoordje op mijn mail.
Ik denk zelf er wel wat van maar ja ik zal niet kunnen helpen.

Mijn paard heeft een vorm van hoefkatrol .En lichte artrose. We proberen nu met een strasser bekapping ( ortopeadische bekapping) de oorzaak te bestijden en niet alleen de symptomen
Ik ben alleenstaand moeder met drie kinderen dus de hoofdprijs kan ik niet betalen nu betaalde ik 125 euro per mnd all in.
Het liefst een plek rondom panningen in limburg of een van de dorpen erom heen in de omgeving van eindhoven kan voor nood ook. Absoluut niet een stal waar hij heel de dag binnen staat. of maar een uurtje buiten.
ik ben maar zo eerlijk mogelijk anders werkt het toch niet. liefs en bedankt.
De prijs moet wel in de buurt van de 150 euro blijven.


Kortom de plek die tijdelijk is maakt niet zoveel uit waar het is maar niet te ver weg(gelderland enzo dus niet)
De plek maakt ook niks uit als ze maar niet alleen hoeft te staan.
Nou ik denk dat dit best te vinden valt onder de bokkers.Maar goed iedereen heeft zijn eigen mening over het wel of geen plek bieden.
Daarom vraag ik nogmaals of er iemand wil reageren die wel plek heeft eventueel(ook al is het wat verder weg)

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:54

Ze kan wel erg weinig betalen en hoe groot is de kans dat ze dan weer iets anders vindt wat ze wel kan betalen?
Ze zit redelijk in de buurt en, zoals ik al schreef, voor 100 euro kaal is er hier in de omgeving wat te vinden, geen probleem.