Tinkers in de BIT

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 10:00

Sjuimpje schreef:
Paarden zijn niet makkelijk,
o.a. Tinkers zijn de meest makkelijke paarden.
En nee, ik heb het stuk niet gelezen omdat ik het niet vond boeien. Kusje


Ja inderdaad, dit is gewoon helemaal niet waar. Ik denk dat Tinkers misschien wel een van de moeilijkste rassen is. Wat mensen altijd zien van tinkers is dat ze zo braaf zijn, nou geloof mij dat lukt alleen een gevorderd persoon die weet wat hij doet


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 10:55

Sjuimpje schreef:
Ik weet uit ervaring dat je bij een bloedpaard gewoon bij alles 2 (of 3, 4 5?) keer moet nadenken voordat je handelt,
een Tinker is lang niet zo snel op zijn teentjes getrapt.

Ik heb ervaring met aardig wat rassen en stamboeken,
Tinkers zijn gewoon 1 van de makkelijkste paardenrassen.
(uitzonderingen bevestigen de regel)


Nee, tinkers reageren anders dan warmbloedpaarden. Kijk, jij kunt goed rijden en bent een zeker iemand, dan zal je inderdaad niet veel problemen hebben met een tinker. Want zo'n persoon heeft de gemiddelde tinker nodig. Maar als je niet zo zeker bent, en niet zo goed kunt rijden, dan veranderd een tinker in een regelrechte draak, waar een ander paardje misschien wat fijngevoeliger zou zijn.

Ze zijn dus absoluut niet geschikt voor mensen zonder een hoop ervaring, aangezien jij dat wel hebt zal je ook minder snel tegen problemen aanlopen.

Natuurlijk kan een warmbloedpaard even vervelend zijn als jij niet goed rijd, maar dat is nou juist het punt. Mensen kopen dan dus geen warmbloed, maar een tinker "omdat die altijd braaf zijn" en dat is gewoon niet waar.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:35

Sjuimpje schreef:
[Mensen die onzeker zijn en erg onervaren moeten zowiezo niet aan paarden beginnen,
maar ik denk dat wanneer je recreatief wilt rijden en aan een eigen paard wilt beginnen, je beter aan een Tinker kunt denken, als aan een paard met meer bloed.
Geen enkele paard is altijd braaf, maar een gemiddelde Tinker is vaker braaf als een paard met meer bloed.
[/quote]


Precies, die moeten er niet aan beginnen. Maar dat doen ze dus wél, en dan nemen ze een tinker. en daar maak ik me dan soms een beetje boos over, want dan maakt het echt niet uit wat voor paard je neemt, hij of zij word toch wel vervelend.
Als je wel goed kunt rijden en je wilt graag een recreatiepaard, natuurlijk is een Tinker dan een goede keus! Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:45

Dimple schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Mijn vriend en ik hebben samen een paard gekocht. Door de week is hij degene die Nic moet verzorgen en berijden omdat ik daar nog niet woon. Mijn vriend is dus een beginner en ik kan niet anders zeggen dat het super goed gaat. Hij heeft weliswaar dan 2 a 3x in de week priveles, maar Nic is gewoon superbraaf en doet geen pas (nou ja..... Knipoog ) verkeerd en alles gaat super.
Maar net zoals bij alles zijn er overal uitzonderingen. Zo dus ook bij de beginner met een jong paard Haha!


Is zeker geen tinker? whahahahahahaha

Nee sorry flauw grapje... Haha! Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:56

Steef ik daag je uit om op Nuala te komen rijden, zal je heel erg meevallen, weet ik zeker!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:50

Whahahahaha go Leonoor, go Leonoor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, IASCrawler, Varekaj en 36 bezoekers