Weer ruzie: ik kan er niet meer tegen :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Weer ruzie: ik kan er niet meer tegen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 20:32

Nou ik heb WEER een megaruzie gehad met m'n staleigenaar. Deze keer niet om Mistral maar om mijn eigen paardje.
Suev is een luchthapper, maar doet het alleen bij stress. Nu staat hij weer heel de tijd als een neuroot te happen. Huilen Hij had zondag een lichte koliek en deed echt vaag, en heel zijn stal was helemaal smerig en vies, en bijna leeg, terwijl hij normaal veel schoon stro over heeft. Dat was al raar. Vandaag zag zijn stal er weer zo uit en dat terwijl ik er gisteren zoveel stro in had gedaan dat hij het onmogelijk allemaal op kon eten. Gewoon om uit te testen of ze het stro er niet gewoon UITHALEN als ik weer weg ben. Nou vandaag bleek dat dus idd het geval te zijn! Frusty En de staleigenaar gaf het nog gewoon toe ook!! Lips are sealed Omdat ik volgens hem te veel pak (jullie in Nederland zouden het WEINIG vinden, net een dun laagje waar je de vloer nog doorheen voelt). Daarom had hij het er steeds uitgehaald met het gevolg dat mijn paard dus 4 dagen geen ruwvoer heeft gehad , daardoor ten eertste als een idioot is gaan luchthappen omdat hij niets te knabbelen had en ten tweede in een plas van zijn eigen zeik staat omdat in het midden van mijn vloer een kuil zit waar alles in blijft staan. Huilen "Dan ligt hij maar op de stenen!" zei hij en toen zei ik dat de hoefsmid ons er al op had gewezen dat zijn stralen te zacht waren, en dat we er wat aan moesten doen (omdat de middelste straalgroeves heel diep waren en helemaal doorliepen tot de ballen van de hoef. Heel zijn hoef is van binnen helemaal zacht en dat probeer ik dus tegen te gaan door het te behandelen met teer of blauwekopersulfaat, en hem droog te laten staan). Zijn antwoord was: de hoeven moeten wel een BEETJE nat zijn hor, anders scheuren ze!
Nou VRAAG ik je.
Met die mensen valt toch niet te praten, die leven helemaal in hun eigen wereldje! Misselijk
En volgens hem moet mijn paard dag en nacht met een trens instaan, ook eten en drinken, dan gaat het luchthappen vanzelf wel weg. Om het even gevaarlijk te maken! Of ik moet hem een stuk boomstam in zijn stal geven waar hij aan kan eten. Ja dan kan hij mooi zuigen EN happen. Frusty

Ik heb vanmiddag gewoon staan janken! Huilen Hij is zo mager, zuigt zich helemaal het rambam, kan hem ook niet meer eten geven want dat haalt hij er weer uit. Het lucernehooi wat ik al 3 weken geleden besteld heb is er nog steeds niet (tja dat is Spanje) dus ik kan hem ook zelf nix geven. Hij krijgt wel extra mais bijgevoerd maar als de staleigenaar dat ziet krijgt hij van hem weer minder te eten. Hij heeft zijn zuigband weer om maar wist binnen een half uur het trukje alweer om er toch mee te kunnen luchthappen.

Ik kan niet naar een andere stal want er zijn er maar 2 en die andere is nog erger dan hier Boos!

Hier word je toch helemaal radeloos van? Misschien moet ik ook maar een slot op mijn deur gaan doen, net als hij bij Mistral heeft gedaan... Maar ja dat is ook weer niet veilig. Maar dit is echt om te Huilen


DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 22:55

Het is ZIJN stal en HIJ vindt dat de paarden op een bepaalde manier verzorgd moeten worden, en hij denkt dat alleen zijn manier de juiste is. Hij ziet het als zijn verantwoordelijkheid dat het in zijn ogen goed met onze paarden gaat, en wat ik doe is volgens hem niet goed. Ik zei al, hij leeft in zijn eigen wereldje.

De stal kaal huren zal ik denk ik niet mogen, of wel mogen maar dan gewoon dezelfde prijs blijven betalen nl 170 euro. Voor die prijs sta ik nu en dan moet ik al zelf mijn eigen lucerne en mais kopen omdat hij anders alleen stro moet vreten en daar blijft hij niet dik genoeg op. Maar ja nu is het lucerne dus 2 weken op en zal hij dus toch IETS moeten eten, dus geef ik hem maar meer stro en daar flipt hij nu van. Maar hij heeft wel meer vage dingen, zie het topic over of ik een veulen nou wel of niet zal kopen....

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 22:56

Het is ZIJN stal en HIJ vindt dat de paarden op een bepaalde manier verzorgd moeten worden, en hij denkt dat alleen zijn manier de juiste is. Hij ziet het als zijn verantwoordelijkheid dat het in zijn ogen goed met onze paarden gaat, en wat ik doe is volgens hem niet goed. Ik zei al, hij leeft in zijn eigen wereldje.

De stal kaal huren zal ik denk ik niet mogen, of wel mogen maar dan gewoon dezelfde prijs blijven betalen nl 170 euro. Voor die prijs sta ik nu en dan moet ik al zelf mijn eigen lucerne en mais kopen omdat hij anders alleen stro moet vreten en daar blijft hij niet dik genoeg op. Maar ja nu is het lucerne dus 2 weken op en zal hij dus toch IETS moeten eten, dus geef ik hem maar meer stro en daar flipt hij nu van. Maar hij heeft wel meer vage dingen, zie het topic over of ik een veulen nou wel of niet zal kopen....

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 19:08

Ik ga een paar dingen doen:
Zelf stro kopen en dan ook zelf uitmesten, kan die stalknecht niet al het schone mee weggooien.
Het lucernehooi is vandaag gekomen dus dat scheelt ook weer (we kennen geen hooi hier Dorine, alleen een speciaal eetstro en lucerne, omdat hier geen gras groeit. En dat eetstro ligt dus ook op de grond als bed) want dan hoeft hij weer ietsje minder stro.
We gaan nu wat verder weg kijken maar ik weet nog niet hoe ik daar moet komen want het is hier nogal bergachtig en ik hem geen rijbewijs maar wel een scooter dieheel moeilijk bergopwaards kan hehe Haha! omdattie uit het jaar nul stamt.
Met die band om scheelt het toch met dat happen, dus die houd hij nou gewoon om, ook met poetsen, losgooien en afspuiten. Als hij weer wat minder gestressed is haal ik hem er weer af.
Mijn stal is 1.80 bij 2.60 ofzo (ja echt miniklein) en hij was dus pissed dat het stro tot de deur lag dus nu maak ik een vierkantje van 1.80 bij 2, als dat maar een beetje dik is. Veder weet ik het ook niet meer. Wil gewoon zo snel mogelijk weg uit dit land Boos!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 21:53

Echt bedankt trouwens iedereen voor de opbeurende woorden, dat heb ik echt even nodig. Ik ben net terug van de fouragehandelaar, die vertelde mij dat ik bij hem vrij lange balen (bijna 2x zo lang als de kleine balen in NL) kon bestellen voor €3,90 per baal. Nou dat heb ik toen meteen gedaan, dat snap je. Het komt vrijdag of maandag. En de staleigenaar maar zeuren dat het zo duur is... nou en die bestelt nog in het het groot! Frusty
Ik pak gewoon zoveel ik van hem mag hebben: 3 plakjes om op te liggen en 2 om te eten en de rest vul ik zelf aan. Dan mag ik hopen dat hij er nix meer uithaalt...

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 23:18

Hij werd tot nu toe kwaad als we het zelf deden omdat we dan dus te veel pakten volgens hem. Maar nu ik zelf stro heb moet, als dat echt het probleem was, dat geen bezwaar meer zijn van zijn kant uit, toch?

Maar tuurlijk mest ik liever zelf uit en in principe kan ik daar ook wel van 's morgens tot 'savonds zijn nu maar wat moet ik daar doen? Gisteren ben ik tot vrij laat gebleven, tot het voeren om 7u, toen was het donker. Ik dacht, daarna zal hij toch niet nog eens terug komen? En vanmorgen lag idd alles er nog in. Maar heb ik voor zijn zoon toch weer een paard gereden omdat ik nix te doen had.
Nou ja de zoon is aardig en open voor nieuwe ideeen en heeft nog nooit geen kwaad woord tegen me gezegd, en klaagt ook over zijn pa (net als zijn vrouw en dochter trouwens dus het ligt zeker niet aan mij!). Voor hem rijden vind ik dan nog niet zo heel erg maar voor die ouwe zak doe ik NIX meer!

Offtopic: dat paard is van een client van de zoon, en hij wil voor mij gaan vragen of ik dat paardje mag trainen voor geld. Dat zou ik erg leuk vinden want hij lijkt ook qua bouw en bewegen veel op Suev!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 13:46

Vikki dank je, je haalt de woorden uit mijn mond Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, nayla, Piekosjj, Poety, Pose1, shaddy82, snorkel1986 en 87 bezoekers