huis tuin en keukenmiddeltjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-01 14:07

wie weet ze?
Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat brandnetels plukken en dan drogen, en dan voeren heel goed is voor vacht. Wie weet meer van zulke dingen? Vind ik wel leuk om te weten eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 14:17

Er is een boek te koop van Christiane Gohl (ca. 29,95) en dat staat helemaal vol met allemaal goed huis en tuinmiddelen. En dat zijn in ieder geval veilige dingen want er staat ook bij als het een fabeltje is.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 14:38

Afbeelding
Ik heb het boek ook! Best leuk. Je kunt het boek kopen via mijn site. Ik krijg daarvan een provisie die ik doneer aan het Brooke Hospital for Animals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 14:52

Ik heb het nog even opgezocht en eigenlijk bedoelde ik : Hoe verzorg ik mijn paard? I24,50 van uitgeverij Tirion. Het is zo'n geel zacht boekje waar je er heel veel van hebt. Volgens mij lijkt het wel heel veel op het tipboek en staan er veel dezelfde dingen in. In het duits heb je het ook maar dan zijn er twee delen en heet het (ik kan bijna geen duits vandaar dat ik het in het nederlands schrijf) Wat de oude stalmeester nog weet.
Info over boek:In dit boek komen allerlei alternatieve middelen naar voren ter verzorging van het paard. Oude huismiddeltjes, maar ook handige tips voor en bij de omgang met het paard. De meeste middeltjes en tips zullen voor het gros van de ruiters onbekend zijn. Ze zijn echter allemaal goedkoop en zelf te maken. Of ze echt helpen, is niet bekend, maar baat het niet, het schaadt ook niet. Toch staan er veel onderwerpen in die de ruiter zullen verbazen en waar de ruiter ook wat aan heeft (bijv. een opgewonden paard wat voeren, want kauwen ontspant). Een leuk boek om te lezen voor degenen die geïnteresseerd zijn in paarden. Tevens is het ook een handig naslagwerk. Alles staat duidelijk in korte stukjes in het boek en wordt aangevuld met kleine leuke zwart-wittekeningen en enkele kleurenfoto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 15:03

Heike, ik heb meteen nog eens gekeken welke boeken jij verkoopt via je site. Ik ben nogal een boekenfreak en ik heb er heel veel gelezen. In de ruitersportzaak waar ik vroeger werkte las ik in de stille uurtjes altijd de boeken en mijn moeder heeft nogal een verzameling en dat is misschien erfelijk wat ik begin nu zelf ook een aardige stapel te krijgen. Als ik weer eens een boek ga kopen zal ikeerst op jouw site kijken want het Brooke Hospital steun ik graag.
Oja, heb je rijden met gevoel al gelezen, ik wel dus als je er wat van wil weten laat me dat dan even weten.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 15:23

Hoi, ben er nog steeds mee bezig. maar heb nog een paar boeken liggen *zucht*

maarre als je een compleet ander boek besteld maar dan wel vie mijn <!-- BBCode Start --><A HREF="www.welshcob.nl/info_over/boeken.php" TARGET="_blank">site</A><!-- BBCode End --> dan krijg ik ook een provisie

Trouwens als je de eerste keer bij proxis besteld dan krijg je een tientje korting. (via mijn site) er zijn boeken van 11 gulden (die dunne "gids voor de jonge ruiter' ofzo) heb je dus een erg goedkoop boekje en ze zijn echt erg leuk.