Moet even wat kwijt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 12:43

bij ons op stal staat een meisje van 14 (susan), die heeft 3 paarden onder haar kont. De eerste kan ze niet meer aan, die staakt, die staat dus te koop. De 2de hebben ze maar op de wei gezet, konden ze ook niet meer aan Verward De derde is net zadelmak, rijdt nog wel wel. Is een supermooi beessie, kan superlopen, is alleen heel kijkerig en druk. Wat doen ze nu. Paard 1 en 3 staan nog op stal. Sommige dagen laten ze de paarden er helemaal niet uit. ze komen alleen om te voeren, en dan gaan ze weer weg. Ze had dus sinds dindsdag niet meer gereden(het was toen zaterdag) Boos! . Zij trekt het paardje uit de stal (paardje 3), zadelt hem op, en rijdt naar de bak. Ging allemaal goed, ze was moe, want de had wel de hele dag gewerkt, en was al knap shaggo, En zij is zo'n verwend kind, gaat ze alles afreageren op haar paard. Beestje snept er niets van, toen ie ergens van schrok, begon ze keihard te slaan met de zweep. Beeste helemaal over de zeik, snapte er niets meer van Huilen . Daarna begon ze heel hard te schreeuwen, en te krijsen tegen haar vader, hij was een eikel, en alles. Haar vader probeerde haar alleen maar te helpen Verward . Maar het arme beestje, net zadelmak, er wordt in zijn mond getrokken, gelagen(volkomen onterecht), en ook nog eesn geschreeuwd en gekrijsd..zou je zo'n mens niet Extreme duivel

Zo dit wou ik eventjes kwijt, ben er best boos over, en het erge is, zodra wij er wat van zeggen, krijgen wij de volle lading. Ze denkt dat ze de nieuw anky is ofzo.....

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:45

wat een Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Extreme duivel is dat zeg!
enne ff een opmerking anky kan haar paarden dus WEL aan

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 12:47

ja, ik weet het pam.... Haha! maar dit sloeg echt alles, niet meer normaal. Haar andere paard (nr1) heeft ze helemaal scheef gemaakt (hoe zeg je dat), hij kon niet meer goed rechtuit lopen. Zij vond dat stoer Verward

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:48

sjongejonge wat een trut.
Zielig dat de paarden daar weer onder moeeten lijden.

Ik heb ook wel zulke mensen meegemaakt.Dan zeggen ze:
Ik houd van paardrijden, omdat ik dan zo lekker met de zweep kan meppen.

Ga dan aan SM doen ofzo, maar laat die lieve paardenbeesten niet de dupe worden. Paarden bedoelen het meestal (altijd) goed...

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 13:08

Ja, dat paardje heeft echt talent, jammer dat ze hem niet weg willen doen, krijgt ie tenminste een beter huis, veel slechter kan toch nie

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 13:13

Goeie tip voor haar vader als hij zijn dochter echt wil helpen...ALLE 3 DE PAARDEN VERKOPEN EN EEN FIETS AANSCHAFFEN VOOR ZIJN DOCHTER!... Schijnheilig Berghh, wat bezielt ouders om voor zo'n kind 3 paarden te kopen...

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 13:27

tja, dat net zadelmakke paardje hebben ze al vanaf veulen af aan. Ze hebben ook gezegd zaterdag dat ze nooit meer mocht rijden, maar ja, als ze zich ook nog eens aan hun woord hielden Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 13:56

Citaat:
Ze denkt dat ze de nieuw anky is ofzo.....



Meestal denken die ouders dat en daarom geven ze hun lieveling ook meteen maar 3 paarden. Soms moet het arme kind ook nog naar een topsportklas oid Verward .

Volgens mij is het met kinderen net zo als met paarden hoor. Sommigen mensen hebben altijd vervelende en drammerige paarden en anderen mensen hebben altijd heel fijne paarden. Gewoon een kwestie van opvoeding lijkt me.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 14:04

vaak is dat kind nog zielig ook!!
Ze krijgt alles wat ze wil en haar ouders zijn vast alleen maar aardig tegen haar. als ze tegen ze scheld. ach, maakt niet uit. dAt kind wordt volgens mij helemaal gek en dan
reageerdt dat kind het af op de paarden!!!!!!!!!
het is sneu voor het kind en haar 3 paardjes.
Zo'n domme pa denk dat die goed ik voor ze kind! Maar goed, bij verwende kinderen vind tik dat ze hun mond mogen Lips are sealed

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:20

Als je zo met je paarden omgaat vind je het dan gek dat je ze op een gegeven moment niet meer aankunt. Als ik een paard was zou ik ook protesteren en er alles aan doen om haar niet meer op mijn rug te hebben Boos!

Als je een paard met respect behandeld en consequent bent en beloont als hij iets goed doet, krijg je daar eer voor terug dan dat je een paard alleen maar afrost. Verdrietig

Groetjes,
Casy Party!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 17:06

zegt de staleigenaar er niks van, misschien kan je het es filmen en laten zien aan de staleigenaar, manege eigenaar of wat dan ook. maar een idee maar kan heel goed helpen. en als zij tegen jouw gaat schreeuwen dan schreeuw je toch lekker terug dan weet ze niks meer te zeggen en ze moet haar Lips are sealed houden haha snol dat ze is (lijkt mij) met zielige paarden

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 17:30

Zulke mensen verdienen geen paard!!! Echt zielig, als ik sjaggie ben en heb een voorgevoel dat ik het af ga reageren op mijn paardje, dan stap ik er al niet eens op. Het paard hoeft niet van mij de dupe te worden..