Straks naar een paard kijken *spannend*!*update2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Straks naar een paard kijken *spannend*!*update2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 18:46

Hoi,
Straks om 8 uur ga ik bij een handelstal bij een paard kijken!
Hij/zij is 1.67 hoog en 10 jaar.
Dit wordt mijn derde paard dus ik ga eerst een paar keer rijden voordat ik beslis of ik hem/haar zal kopen.
Ik ben erg benieuwd hoe hij/zij eruit ziet en of het wat is.
Ik ben nu best wel zenuwachtig!
Ik zal vanavond vertellen hoe het is gegaan!
-xxx-jes Simone


2e verslagje staat op de 2e pagina!


Verslagje staat onderin!
Laatst bijgewerkt door Tin op 25-01-03 16:14, in het totaal 4 keer bewerkt


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 18:57

ik hoop het ook! ik ga ook foto'S maken dus die zet ik dan wel op bokt.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 23:19

Jaaaa! IK ben er geweest!!!
Even een kort verslagje!

Om 8 uur waren we er,en ik was al behoorlijk zenuwachtig!
We gingen gelijk naar het paardje en ik dacht nog als het maar geen vos is!
Daar stond ie dan een voskleurig paard en hij zag er behoorlijk groot uit.
Dus ik zo"is dit hem??" Ja dit is hem.Nou goed toen liet die man eerst een ander paardje zien maar die was te jong.Dus terug naar het paard.....
Hij haalde hem uit z'n stal en toen zag ik z'n koppie!
Zo dacht ik wat is die mooi!
Toen gingen ze hem opzadelen en een jongen ging hem eerst even voorrijden.....het zag er allemaal best goed uit.Hij liep best wel mooi enzo....
Toen ging ik! Ik was helemaal zenuwachtig maar toen ik erop stapte viel het allemaal hardstikke mee!
Hij was heel lief,ik kon hem goed terug nemen uit draf en gallop
Alleen stonden er heel veel enge dingen in de bak waardoor hij dus niet goed door de hoeken liep en soms af en toe een bochtje maakte zo van ïk wil er niet langs!" maar dan stuurde ik hem op de volte en ging ik er alsnog langs en dat deed hij braaf!
Ik kreegn hem ook niet zo goed in gallop maar dat kwam gewoon door mij zelf want ik durfde nog niet zo goed been te geven.
Mijn vader was ondertussen druk aan het praten met die man en ik druk aan het rijden.
Op zich ging het allemaal best goed als ik terugdenk aan die keren dat ik op Goldie en Jordy ging rijden voor de eerste keer dan ging dit veel beter.
Maar ik heb er aan de ene kant wel een goed gevoel over en aan de andere kant niet.Komt gewoon omdat ik nog best wel bang ben om weer de fout in te gaan!
Maar ik kan hem dus voor een maand huren en daarna beslissen of ik hem koop!
Vanavond ga ik hard nadenken over wat ik zal doen.Huren of niet huren?
Ik weet het echt niet!
Misschien dat jullie mij over mijn twijfels heen kunnen helpen???
Maargoed Ik ga nu slapen!
Morgen horen jullie uiteraard wat ik ga doen!
Spannend!!
Liefs Simone

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 23:27

Haha sorry,tsja eigenlijk (op advies van mijn instructrice) wou ik een E-pony maar toen ik ging bellen dacht ik toch.Even kijken!
Ik heb al eerder een paard gehad en dit beviel me erg goed.Kwa rijden enz.. vindt ik een paard fijner rijden. Maargoed ik ben nog steeds hard aan het nadenken......

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 23:34

Bedankt voor de adviezen!!! Het is een KWPN en of hij wat gelopen heeft....weet ik niet?!!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 23:38

Ook niet ik heb de papieren nog nie gezien,als ik afspreek om hem te huren ga ik wel meer vragen en foto'S maken want die ben ik vergeten te maken......


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 23:47

Pellie schreef:
Nee schijnbaar zijn dat soort zaken niet het belangrijkste voor je Jordy. Lachen



Mijn vader regelt alles met de papieren en geld en enz..... hij heeft wel papieren maargoed.
Toen ik hem zag lopen dacht ik wel van hij loopt mooi en hij ziet er goed uit maar ik had niet zoiets van wauw! dat had ik bij Goldie overings wel en bij jordy en deze weer niet.
Maarja ik weet het ook nog niet.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 13:52

bedankt voor de reactie's
Ik ben er nog steeds niet uit.Ik vindt het een heel mooi beest,rijd lekker,is braaf.
Aan de ene kant denk ik :ik doe het maar aan de andere kant denk ik:ik doe het niet.
Als ik hem die maand dan huur dan kom ik er wel goed achter hoe die is.En als ik hem na die maand niets vindt om wat voor een reden dan ook dan hoef ik hem ook niet te kopen en ga ik weer opzoek naar een ander.
Maar ik ben er nog niet uit.
Ik wacht even af tot wat mijn vader zegt als die thuis komt en dan zal ik beslissen....

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 14:43

Marijn4045 schreef:
Met dit soort moeilijke beslissingen heb ik altijd 1 stelregel:

Bij twijvel, niet doen!
Wacht lekker tot je het paard tegen komt waarvan je meteen WEET dat je hem of haar wil kopen.
Het risico van huren is dat je gewend raakt aan een paard en je snel tot een beslissing laat verleiden... Zo van, hiervan weet ik tenminste wat ik heb...



Daar heb je wel gelijk in.Maar ik ben er nog steeds niet uit....

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 14:50

tja,het is wel moeilijk gewoon omdat ik niet de zelfde fout wil maken.Maar Zaterdag ga ik nog naar een E-pony kijken dus dat wacht ik dan eerst wel af denk ik.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 16:13

Nou,ik ben er net even geweest en die man had geen stallen meer vrij dus nou komt hij op een pensionstal in hoevelaken te staan.
En hoeven we niet te betalen om hem te huren ,dus we krijgen hem gewoon op proef!
Ik ben echt heel blij!!!!
Maandag ga ik heel veel foto'S maken en kunnen jullie lekker gaan kwijlen van mijn mooie paardje (grapje!)

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 16:30

dankje! het is idd heel handig dat ik hem op proef heb!
en bedankt voor je advies!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 21:22

Tiko schreef:
CEWL!!!

Simoon..gefeliciteerd!! Gaaf joh...heel veel succes met hem...en als je hulp of advies nodig hebt, ik weet niet OF ik kan helpen, maar ik wil hetaltijd proberen!
Succes meis, en onthoud...je kan het


Dankje! Lovers Vindt ik erg lief van je!
Ik hoop zelf echt dat het gaat lukken allemaal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Bengell, Exorcizamus, karelien, Marjelle1992, marjor, Perros, rien10, Vagabondo, xChanelx en 9 bezoekers