Ikke weer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mark
Berichten: 47
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Langeweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-01 10:40

Buiten mijn 2 Foresters hebben we nog een Fjord, 15 kippen, 2 landgeiten en Bas(een bernensennen) en 3 katten.
Ik heb net de cit toets gedaan, en kan naar het V.W.O maar ik ga naar het A O C.
Wie van jullie weet,als ik dierenarts wil worden op de goede school zit.
Want VWO vind ik saai, ik moet met dieren kunnen werken, en ik wil veel buiten zijn.
Groetjes van Mark.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 11:09

euh, ok, blond, maar wat is AOC????

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 11:12

Hoi Mark!
Welkom bij de club. Ik ben Dorine, 33 jr., getrouwd en heb een verzorgpaard die ik ong. 3 keer per week rijdt, een ruin genaamd Pie. Het is een pools warmbloed, lijkt een beetje op een kwpn, donkere koffievos en 1.64 meter. Sinds kort start ik er mee in de B-dressuur.
Havo of VWO zul je toch echt wel moeten doen wil je dierenarts kunnen worden. Het is niet een gemakkelijke studie, maar als je zelf naar het VWO kan, denk ik dat je het wel aankan? Je kiest dan gewoon vakken in je pakket zoals biologie, natuurkunde, scheikunde etc. Als je meteen naar een school wilt waar je meer buiten kunt zijn, dan kun je later met die opleiding bijv. op een landbouwbedrijf werken. Als ik jou was zou ik aan jullie dierenarts zelf eens vragen welke opleidingen er tegenwoordig zijn (niet welke hij vroeger heeft gedaan, dat is allemaal veranderd nu). En ook wat jij dan het beste kan gaan doen nu. Succes en veel plezier nog met je pony's! Groetjes, Dorine.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 13:07

hoi.
ik wil ook graag dierenarts worden, maar ga der vanuit dat t niet lukt (lekker optimistisch ik weet t) je moet er VWO voor doen. Met het Profiel natuur en gezondheid of Natuur en techniek met Bio 1,2 er is alleen een heel zwaar lotingsysteem dus je komt er heel moeilijk in. met gemiddeld een 8 heb je het meeste kans maar met een 7,5 kan je het bijna vergeten. wat voor opleiding is AOC dan?? nooit van gehoordt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 15:50

Met alle andere opleidingen kun je wel assistent worden, maar om echt arts te worden is het VWO, en het profiel, dat weet Marjo beter dan ik. Ik wilde het ook, maar ik heb geen sk (schijtkunde) meer. En VWO is helemaal niet zaai hoor!

Het is super gezellig, vooral dit jaar... Allemaal brugklascijfers... Hmmmmz... Zalig... Zo lust ik er wel meer...

Laui

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 15:57

aoc betekent agrarisch onderwijs centrum.
oftwel een boerenlandbouwschool.
ik heb er zelf op gezeten dus vandaar.
als je dierenarst wilt worden zul je, denk ik, toch vwo moeten doen. waar ik zat kun je verschillende opleidingen doen van bloemen tot landbouwmachines. ikzelf heb er de opleiding dierverzorging gevolgd (toen ik begon was het zelfs met veehouderij, koeien en varkens erbij, nu is dat ook apart)

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 16:04

als je met 88 slaagt dan zit je goed
en vwo moet je zeker... ik ga btw ook voor dierenarts.. dat is mijn doel..