de ALLURLIEFSTU

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 18:35

Da's mijn lieffurd... Was ik gister al in de wolken, vandaag ben ik nóg verder gestegen. Vanochtend ben ik maar vroeg gaan rijden, da's lekkerder met dit hete weer. Dus ik uit m'n nest (moeizaam), gauw aankleden en te paard. Los gestapt, langzaam opgebouwd en na 10 minuten draf, denk ik: gos, hij loopt heel goed, alleen voltes draaien is niet voldoende kennelijk. Dus ik wend af bij C, leg mijn been aan, verander mijn handen iets, en wil het wijken inzetten, maar wat was er aan de hand: meneer zat al zowat op de hoefslag, en hoe! Ik verbaasd, nog een keer, precies hetzelfde verhaal, ik iets minder verbaasd en ik dacht: zo, die zit lekker in zijn velletje.
Dus ik travers en SV en SB, is allemaal boven verwachting goed, behalve 1 klein minpuntje, waar ik gelijk aan wil gaan werken. Hij doet voor het rechterbeen (zonder laars en zonder spoor) alles, maar voor het linker moet ik toch meer schoppen, daar heb ik niet zo'n zin in, dus daar ga ik eens aan werken de komende tijd. Morgen les ed, zal ik het eens vragen.
In de galop ging hij ook zo super, heerlijk los, nageeflijk en een beetje té voorwaarts, maar goed te controleren, beetje gesloten en hij stond zowat stil (wel lui dus, maar ik hoefde het bij wijze van spreken alleen maar te denken of hij deed het), dus ik dacht: ik haal een truc met hem uit, ik ga m weer voorbereiden op ons probleem: contra en wissels. Ik wend af, stel m om en neem m terug, zo makkelijk ging dat... Ik dacht echt even: is dit mijn Jopie wel? Heb ik dit paard echt 6 jaar vanalles geleerd? Heeft hij dit niet stiekum ergens anders vandaan? Maar goed, ik kon niet bedenken waarvandaan.
Dus ik heb weer genoeg om aan te werken. Wat ik ook heel positief vind is dat hij op iets wat ík doe reageert. Hij wacht mijn commando af, het hoeft geen overdreven geschreeuw gestomp of gesla te zijn (ook heel positief), en hij doet precies wat ik zeg. Dat betekent dus dat hij nu nóg losser is dan voorheen en dat hij dus meer aankan. Wat een periode van veel weidegang (dus buiten) al niet kan doen. Ben weer helemaal in de wolken...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:13

leg me es uit hoe travers precies werkt
hey ik was vandaag ook al vroeg aan de slag gegaan
echt gaaf he

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:25

tja dan is het tenminste niet zo warm he?
pffffft .... voor mij zit het rijden er voor lopig ef niet in Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 19:32

oei, hoe werkt travers. Het gaat bij mij een beetje vanzelf eigenlijk.
De bedoeling is dat jeje binnenhand gesloten houdt zodat het paard niet over de schouder weg kan lopen. Met de buitenhand zeg ik meestal ook wat druk tegen de hals (wel wat mee ropen dan normaal) en ik leg mijn buitenbeen aan. Als je paard dan goed afgericht is (zoals die van mij kennelijk) loopt hij dan zo met zijn achterhand meer naar binnen.
De linkerhand ging een stuk slechter, hij kwam uiteindelijk wel naar binnen maar ik moest mijn gewicht daarbij verleggen, dus dat was niet echt goed. HEb me ook bedacht dat ik nu een dress zadel met nw hoofdstel wil. Wat een wensen voor een mens!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:43

volgens mij had je hem stiekum red bull gegeven,en jezelf ook? Knipoog

nee hoor heerlijk toch?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:15

Lekker joh. Ik hoop ook op dat punt te komen. Ik ben nu al helemaal weg van Barb alleen is hij nog ooit van mening dat hij geen zin heeft. Enne ik moet nog heel veel leren.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 15:17

ja ach, ik had eigenlijk niet meer gedacht dat het ooit zover zou komen. Met al die hoefkatrol en al die stomme bevangenheidjes van hem deze witner, maar nu issie ff mijn poepie, en hier kan ik weer heel lang op teren. Zet mij buiten in de kou en ik heb het nog heet op deze manier.
Ik ben wel heel blij dat hij t nog doet, en dat hij t zo weer op pikt. My oh my!Ik moet zeggen dat we wel erg veel redbull en andere stimulerende middelen op hebben samen, dus t zou best kunnen ja...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 15:18

hihi

moet je hem redbull gaan noemen op wedstrijd!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 15:35

maar hij is os?
Kreupele Os...
Hij is wel flink rood ja... *grin* ach, ik ben zo verlieeeeeeft, strax les en dan hoop ik maar dat het uit te houden is, anders ga ik heel hard dood vrees ik..