veulenverloting...*UPDATE* Jaaaa,naar onze stal!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

veulenverloting...*UPDATE* Jaaaa,naar onze stal!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 21:14

...al is de kans maar erg klein.
Op de manege waar we waren om een wedstrijd te zien,
verloten ze gewoon een veulen,en hengstje.
Hij was best wel jong,misschien wel té jong.
Wij vonden het best wel raar,dat ze zomaar een veulen verloten,
maar we hebben maar een lot gekocht,*volcano* en ik.
Er waren ook wel mensen die gewoon een lot kochten zonder te beseffen dat ze misschien straks een paard hebben,
dat vind ik zo fout aan dit soort dingen.
Hopelijk gaat het beestje wel naar iemand die er over nagedacht heeft.
Waarschijnlijk komt het gewoon voor een tientje van de markt ofzo,want
anders verloten ze het toch niet zomaar??

*update verder in het topic*
Laatst bijgewerkt door Lindy op 06-01-03 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 08:24

Nou ja,ik vond het ook al belachelijk,maar daarom kochten wij ook een lot.
ALS we hem zouden krijgen zouden we gewoon een goed basje zoeken en hem daaraan geven,dan weten we iig geval dat ie niet naar iemand is gegaan,die even zin had om een lot te kopen en ineens een pony heeft.
Maar ik weet dat dat niet zo is,want ik werd gisteravond opgebeld....
En ik had de manege-eigenaar aan de telefoon.Hij zei:

'Jij hebt het veulen!!'

Toen zei hij het nummer,maar dat nummer had mijn vriendin,niet *volcano* maar een andere,maar dat maakt verder helemaal niks uit,
want die staat ook bij ons op stal,en het ging er om,dat ie naar onze stal ging,zodat wij een baasje konden zoeken.
Dus hij gaat naar onze stal,en dan zorgen wij wel dat hij een goed plaatsje krijgt.

Btw ik was niet dat meisje die in paniek was omdat haar ouders het niet goed zouden vinden.
Ik heb het eerst natuurlijk wel verteld thuis,ik denk dat zij het veulen dan ook niet wilde,en dat toen ons nummer werd getrokken...

DUS HIJ GAAT NAAR ONS!!!


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 15:52

*volcano* schreef:
Ja het is idd verboden en ik geloof ook zeker dat de manege eigenaar op deze manier een stuk meer voor het veulen heeft kunnen vangen dan dat ie zou kunnen als ie het gewoon verkocht.

En wij hebben inmiddels ook een probleem, want wáár zetten we dit veulen neer, het moet bij een van de andere paarden in de stal, maar het is nog maar de vraag of dat goed gaat.

Bovendien hebben wij met zn 3en allemaal een lot gekocht en de ouders van het meisje die m dus heeft gewonnen houden ons nu ook verantwoordelijk omdat we met zn drieen hebben besloten een lot te kopen.
probleem is nu niet het veulen maar de mensen die m hebben gewonnen, ze houden ons mede-verantwoordelijk, maar willen wel alles zelf liefst over het paardje beslissen. Terwijl wij m graag weer willen doorverkopen willen hun het paardje een super tehuis geven, terwijl het een hengstveulen is en zonder papieren en ook nog eens een kleine maat. Daarvan moet je dus blij zijn dat je ze ooit weer kwijt raakt.
En nu die mensen ons mede verantwoordelijk houden heeft iedereen er wat over te zeggen en aangezien we alle 3 wel verschillende ideen en opvattingen over paarden hebben zullen we dus mooie ruzie krijgen. En de mensen die m gewonnen hebben willen inprencipe het meeste te vertellen hebben maar wel gezamelijk voor de kosten opdraaien. Probleem is dat we deze mensen bij ons op stal hebben met een andere pony en we dat graag zo willen houden en dus verder geen ruzie willen maken.
Maar eigelijk hebben wij ook zonder na te denken een lot gekocht, met de gedachte dat we toch niet winnen maar dat deden we dus mooi wel... Frusty
En nu zitten we met de gebakken peren, waar moet ie heen, en wie is er verantwoordelijk? We kunnen niet allemaal voor 1derde beslissen, dat word oorlog.
Maar ja het zal wel weer goed komen, iig heeft ie eerst een beter plekje gevonden dan daar waar ie weg komt.
Het veulen dat we gewonnen hebben is iig niet het grootste probleem, echter wel de mensen die m hebben gewonnen (die hebben ook toestemming gegeven dat dat kind een lot mocht kopen en er dus zelf ook niet over nagedacht dat ze m wel konden winnen...) Ze willen financieel niet voor alles opdraaien maar wel zeggenschap over het paard hebben.
Zo heb ik dus wel geleerd dat je eerst 2 keer moet nadenken voor je aan zoiets meedoet, want de kans is heel groot dat hier ruzie van gaat komen, want iedereen wil dr graag voor wegdraaien, althans voor de kosten, maar zo komen we dus niet verder.
maar ja laat dit een wijze les zijn voor andere bokkers.. Scheve mond


Jeetje,dat kunnen ze niet maken!
We hebben er uiteindelijk duidelijk voor gekozen om niet met z'n allen drie loten te kopen en het veulen dan voor ons drieen zou zijn,om
ruzies te voorkomen.
Daarom zou iedereen zelf een lot kopen,en zelf verantwoordelijk zijn.
Duidelijk afgesproken,dus die mensen kunnen dat nu toch niet maken?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 15:54

En btw ,we hebben er toch over nagedacht?heel veel zelfs,we hebben tijden zitten te bedenken of we het samnen zouden doen,of ieder voor zich.
En hij zou bij Gol in de box...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 23:25

Nee,hij is niet van ONS,hij is van dat andere meisje,maar hij zou naar onze stal gaan,zodat wij hem zouden verkopen.
Maar we hebben uiteindelijk wel besloten dat iedereen zijn eigen lootje had,en toen won zij met haar lootje,maar het maakte ons niet veel uit wie van ons het won,maar het ging er om dat ie naar onze stal zou gaan.
Maar hij is nu naar iemand anders,even tijdelijk tot die mensen een goed baasje hebben gevonden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, midori en 103 bezoekers