stress op de trailer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 15:44

Mijn paard heeft een aantal weken nogal gehoest. Via het reguliere dierenartsencircuit heeft hij ook wel antibiotica gekregen. Het was dus over, maar mijn paard is ontzettend gevoelig voor het vervoer in de trailer.Zodra ik op buitenrit geweest ben, op wedstrijd of naar de ORUN-cursus begint hij daarna toch weer te hoesten. Niet in het werk of zo, maar wel op stal.
Ik heb dus het idee dat hij of door de stress van het vervoer gaat hoesten of zijn weerstand dusdanig vermindert dat het probleem hem daar zit.
Mijn vraag is nu: wie herkent dit verhaal en zouden alternatieve geneeskundigen hierwat mee kunnen, bv. door acupunctuur of iets dergelijks? En zo ja, hebben jullie dan namen en adressen van mensen die mijn paard hiermee zouden kunnen helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 15:49

die Tita tovenaar die bij Phia komt is wel een goeie geloof ik.
Stay away van de heer Laarakkers.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 16:08

Ja, van Erik Laarakkers was mij bekend, Lov, die hoeft dan ook niet bij Fitz te komen! Maar ken jij nog anderen (behalve die van Phia, daar heb ik het tel.nr al van). Ik wil me nl. eerst een beetje orienteren op al die 'goeroes':), voordat ik met iemand in zee ga.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 16:20

Rodinde is erg goed!

Maar wat is er mis met Laarakkers? Ik heb hem zelf nooit meegemaakt, maar hij is toch ook wel goed?

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 16:23

hoi ik heb laarakkers ook een keer meegemaakt op mijn werk en misschien dat hij volgende week naar mijn pony gaat kijken, maar dat weet ik nog niet. wat is er mis dan met hem? nare ervaring met hem ofzo??

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 17:42

Heb je stro in de trailer liggen? Als je paard onrustig is kan er veel stof omhoog komen en aanezien zijn hoest lijkt op een allergische reactie kan het daar van komen. Verder heb ik zelf een jaar getobt met een allergisch hoestend paard en ik kan je taconis aanraden al zijn de meningen daar ook over verdeeld. Maar over welke alternatieve goeroe niet? succes. Laat je even weten hoe het gaat?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 22:23

Hoi Puck, ja Fitz is inderdaad errug onrustig op de trailer, vooral op de terugweg, dan staat hij maar te stampen en te slaan, je wordt er niet goed van. Dus het zou inderdaad daarvan kunnen zijn, alleen zou hij dan toch (bij wijze van spreken) hoestend de trailer uit moeten komen?
Voor de anderen: nee, ik heb niet zulke goede verhalen van Laarakkers gehoord maar inderdaad, hoor je dat bijna van iedere goeroe. Behandelt Rodinde ook paarden met luchtwegproblemen of alleen met been- en rugproblemen?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 22:38

Kun je aan Suuz vragen voor de zekerheid, maar ze is veearts, kraker en acupuncturist begreep ik....

Lachen

Groetjes,
Manon

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 00:27

Ha Leo....

Ik heb het aan Rodinde gevraagd over luchtwegproblemen en ook daarvoor kun je bij haar terrecht!
Ik was zelf erg tevreden vandaag, zie mijn ellenlange verhaal hierboven. Ik hoop dan ook dat het nu echt beter gaat met onze Mat.
Ik zal je het nr van Rodinde mailen, beste is om 's morgens vroeg (9.00) te bellen of einde van de dag.
Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 10:22