z

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-01 12:43

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:51

ow gelukkig dat het zaterdag iets minder word want dan moet ik rijden in de brandende zon!!!!
in de wei is geen 1 plekje schaduw!!!echt om te stikkuh!!!! Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:54

Ik heb vorige week 34 graden gehad!! Toen heb ik niet gereden.. Maar ik denk dat ik gewoon 's avonds ga rijden dan.. Scheve mond\

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:58

en donderdag??? is het dan lekker weer, want dan gaan we misschien het bos in!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:59

*LOL* ik woon op een perfecte plaats! *LOL*
Altijd wel een windje!
Als het echt te heet wordt, maak ik een stapritje naar het strand. Op het strand is het altijd wel koel, anders gaan we lekker met de voetjes in de zee.
En anders rijd ik 's avonds. Zo tegen zeven/ acht uur, dan valt de hitte wel wat mee!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:02

Ik rijd nu 's ochtends vroeg en probeer de meeste dazen voor te zijn of ik rijd 's avonds wat later op de avond en als het dan nog veel te warm is of er zijn te veel dazen, rijd ik in de binnenbak. Ik stap dan hoofdzakelijk en werk dan veel aan stelling en wendingen. Ik rijd dan ook niet zo lang als normaal.
Na het rijden geef ik mijn paard dan een heerlijk douche en hij gaat nu 's nachts naar buiten ipv overdag.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:04

ik heb vrijdag om 19.00 les bleeeeeeeeh tegen half 8 komt de bak bijna helemaal in de schaduw te liggen maar toch niet erg happy vooral omdat ie zo stoft Boos!
meestal rijd ik maar vrij kort tja je moet wat want ik zit met hetzelfde probleem als jij....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:30

gatverdegatver, dan zal het hier wel weer stikken van de dazen. woensdag en donderdag ga ik nog voor 7 uur en vrijdag na 20.00 en dan valt het redelijk te doen. ik kan of de bak in of het bos in, maar bij de laatste optie moet ik op het asfaltpad blijven, anders volgen er van die horrorscenes met zwermen dazen om me heen Boos!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:54

Wat is dat toch jammer, dat die dazen zoveel verpesten!! Boos!

Als ik op vakantie ga met mijn paard naar het zuiden of oosten, heeft ze er zo verschrikkelijk veel last van. Echt zielig. Wat dat betreft kan je toch beter aan de kust wonen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:52

Ha, mijn paarden staan zowat in zee, maar er zijn evengoed idioot veel dazen hoor. En voornamelijk op plaatsen waar koeien staan en in het bos.

Ik heb inderdaad gehoord dat Noordbrabant de dazenprovincie is. Daar wil ik dus maar niet wonen!

Die hitte, tja, normaal gesproken ga ik altijd direct vanuit mijn werk naar stal, maar vanavond ga ik eerst maar thuis eten, want het is veel te warm om wat te doen.

Groetjes Mieke

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 16:28

Ik ga dan met Omar op stap (lees een beetje verkeersmak maken) ipv rijden. Verder heb ik hier zo goed als geen last van dazen...
wat minder is dat ik vrijdag mijn afstudeerpresentatie is Boos!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 16:37

Ik woon ook aan de kust, dus wel een lekker zeebriesje. Alleen zijn er ook aardig wat dazen nu. Heb m'n paard al 2 keer ingesprayed. Werkt ook amper. Komt ook door de koeien, ze staan wel apart maar toch trekt het insecten aan. Onze buren hebben geen koeien, alleen een paard en dat scheelt echt.
Ik ga ook lekker 's avonds rijden, scheelt een stuk. Mij is het nu veels te warm en mijn paard ook. Ik ga vanavond denk ik de weilanden maar weer in, is het echt een stuk koeler en minder ongedierte vanwege de wind.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:03

Gisteren 5 minuten in de buitenbak gereden toen begon in 1 keer de zon te schijnen. Daaaaazzzzzeeeeen overal. Snel naar binnen was wel warm maar beter dan aangevallen te worden. Ik ga nu later in de avond rijden anders is het niet te doen en ik vind dat als ik rijd ik het goed moet doen of niet. Dus dan maar wat later dat ik wat meer puf heb.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:08

Vreemd... ik heb nog bijna geen dazen gezien. Die komen toch pas in augustus meestal?? Verward

Aan de andere kant... mijn paarden hebben al wel wat bulten, misschien toch dazen?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:23

haha wat grappig wij hebben dus veeel koeien en amper dazen! ik spray lodewijk dus nog helemaal niet in met vliegenspul alleen als ik naar de hei ga want na een half uurtje rijden lijkt het wel of je over een grens heen stapt want ineens boem zijn er hele zwermen met dazen maar bij ons op de boerderij heb ik er nog geen last van *afkloppen!*
tja aan de rand van het kroondomein dus ook nog eens midden in het bos

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:44

Mirte, Fitz staat nu toch ook in de buurt van koeien en vlakbij jou, maar ik heb ook nog geen daas gezien!!

Dat het dan zo kan verschillen! Ik moet wel zeggen dat er ontzettend veel vliegen zitten, dus ik ben lekker aan t sprayen met de Veerust.

En Janna, het lekkerste is gewoon met dit weer 's morgens vroeg rijden. Maar ja, laat je bed het maar niet horen.
In het weekend probeer ik het altijd wel, dat zit ik er uiterlijk om 9.30 uur op maar om doordeweeks nog voor mijn werk te gaan rijden, nee, dat kan ik toch niet opbrengen.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:50

BLEH, ik vind die dazen irritante beesten, bij ons in het bos is het niet uit te houden, het ziet bijna zwart van die beesten.
Maar als het zo warm is ga ik ook meestal tegen de avond rijden.......
Extreme duivel

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:08

Meestal s'ochtends of s'avonds...en anders een buitenritje, lekker het park in Party!! !

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:53

Ik heb altijd begrepen dat de dazen minder zijn als je 's avonds na zonsondergang gaat rijden? Maar midden op de dag in het bos rijden in de zomer, is echt een hel!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:13

Ze zeggen dat het donderdag ook 30 graden kan worden. Ik ga dan 's avonds om een uurtje of acht rijden. FF lekker in het bos rijden, want daar is het lekker koel!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:42

ik vind het wel lekker als het zo warm is wanneer je op het strand ligt maar met rijden is het echt vreselijk!!!

Ik rij dan of heeeeel vroeg of echt 's avonds want anders vind ik het gewoon te zielig voor Kanjer (en mezelf Haha! )

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:54

Ik rij ook alleen 's ochtends vroeg of 's avonds. 'S ochtends kan alleen als ik niet werk(want om nu voor 6.00 uur te gaan rijden, dan wil ik nog HEEL graag slapen!).
Die hitte hoeft van mij niet hoor! Ik werk in kassen en het was vandaag al ong 39 graden!!!!!!!!!!! We zijn dus maar 1 uurtje(jammer genoeg niet meer)eerder gestopt.
XXX
Ciska

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 20:25

eh als het heeeeeeeel warm wordt ga ik meestal om 5.00 uur rijden...
weet het ik ben gestoord, maar het si de enige manier als je nog een beetje normaal wilt rijden.
of nou ja normaal... m'n beest is altijd helemal knetter zo 's ochtens vroeg... Boos!

greetzz debbie

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 20:43

Ja leontine, ik weet ook niet hoe dat nou komt?! Misschien dat mijn paard echt naast het weiland met koeien staan? In ieder geval, ik was laatst in het Keukenhof bos, nou, daar stikte het er ook van! Echt van die grote gore dazen. Maar het valt inderdaad nu nog mee vergeleken vorig jaar! Toen zat die echt helemaal onder de bulten!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 00:49

Ik ga als het zo warm is ook altijd 's avonds, vandaag ben ik overdag naar het strand geweest (heeeeerlijk windje) en thuis hebben we haar helemaal afgesponst en een emmer water eroverheen (zoooo lekker vond ze dat) en op stal weer afgesponst....