Wat een ellende!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-01 13:18

Gisterenavond was er hier in België niet zo veel op TV dus was ik een beetje aan het zappen toen ik op Nederland 2 een reportage tegenkwam over het Brooke Hospital.
Wow wat doen die mensen goed werk zeg! Jullie hebben het misschien ook gezien, de reportage, of het stuk dat ik gezien heb, ging over de paardentaxi's in Indië en over een steenbakkerij waar de ezels en paarden de bakstenen moesten vervoeren! Wat een ellende voor die beestjes.
Ik heb ongeveer een half uur gekeken en toen kon ik het echt niet meer aanzien: paarden met verschrikkelijke wonden op hun rug, aan hun benen, opgezette benen, oververhitte paarden. En geen eigenaar die er aan denkt om zijn dier op rust te zetten, ze moeten gewoon doorwerken! Ik ben er echt van geschrokken dat dit zo kan gebeuren.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 13:50

heb het ook gezien (had het al vaker gezien), kan het ook niet goedpraten, maar bedenk wel dat die mensen voor hun inkomen afhankelijk zijn van hun paarden en ezels. Ze hebben niet de luxe die wij hebben, dat ze ze wel even een dagje rust kunnen geven, want dan komt er geen brood op de plank! EN je ziet ook dat de meeste mensen echt wel dankbaar zijn voor de hulp en het proberen te verbeteren voor het paard! Er zijn echter ook uitzonderingen........................*traantje*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:07

ja ik heb het toevallig ookal gezien.ik heb nu drie keer een bedrag overgemaakt naar hun maar ga voortaan maandelijks een bedrag overlaten maken naar brooke

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:14

er lopen mensen tussen die niets om hun paard/ezel geven, maar die heb je nu eenmaal overal.
Er was ook een man die een gloednieuw tuig had gekocht voor zijn paardje.
Het kan dus wel!!!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:18