Mijn dag kan niet meer stuk! Een echte trailer!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Mijn dag kan niet meer stuk! Een echte trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 22:10

Voor de mensen die willen luisteren:

Ik wil even kwijt hoe blij ik ben met mijn nieuwe aanwinst. Party!! Party!! Party!! Party!!
Vandaag hebben we een spiksplinter nieuwe trailer gekocht!!! Ik was al geruime tijd opzoek naar informatie over allerlei trailers om te zien of het voor mij ook mogelijk was 'vrijheid' te kopen. Op internet zag ik dat Wesco wel 25% korting op zijn trailers gaf, nu tijdens de kerst en nieuwjaar. Bij mij op stal hebben ze een tweepaardstrailer van Wesco die zich goed houdt en ik wilde kijken of dat de anderhalfpaards wat voor mij was. Dus we zijn vanmorgen in de auto gesprongen en het halve land door gekrost om helemaal naar Coevoorde te rijden. Man wat een rot eind rijden is dat, helemaal onder Rotterdam vandaan.

En daar stond tie in de showroom en nu is tie helemaal de mijne... Kusje Haha!

Natuurlijk heb ik wel eerst even gebeld of dat ze open wilde blijven totdat wij geweest waren... en dat wilde ze. Toen ik de hoorn neer legde zei ik tegen mijn wederhelft: "ik had Herman Finkes (een cabareteer) aan de telefoon," want zo klonk die verkoper. Echt een grappig dialect. Ik verwachte elk moment een woordgrap.

Nu ga ik 'm volgende week ophalen!!! Weer dat p*kke eind rijden (twee en een half uur) maar dat is het wel waard. Nu kan ik eindelijk naar het strand en wedstrijdjes rijden die ik leuk vind. Het is niet te geloven. Op de fiets zit ik een half uur van het strand vandaan, maar op Lavendel durf ik het niet aan. Gisteren sprong ze bijna boven op een babyblauw daihatsuutje. Die mevrouw erin kreeg bijna een beroerte... en ik vroeg me af of ik wel zo goed verzekerd was... Gelukkig liep het allemaal toch nog goed af, maar ik ben die 50 meter dat we van het erf af waren maar weer gauw teruggereden... het is het drukke verkeer waarop madam zo loopt te flippen. Ik hoop dat een ruiterpad, een strand of een andere mogelijkheid om even d'r ei kwijt te kunnen de oplossing is... en dat kan straks!!!! Joepie

Eindelijk weer een beetje licht in mijn depressieve periode... ik hoop dat ik er nou eens uit ga komen. Wel merk ik op stal dat er veel scheve gezichten komen... dat ik nu een trailertje heb... ik weet dat ik me er niets van aan moet trekken, maar ik ontkom er niet aan dat het me toch raakt... er zijn bepaalde mensen die een ander echt nix gunnen, of in ieder geval geen trailer... hebben jullie daar ook veel last van, afgunst, jalousie, sfeerverpesters, coalitievorming en andere ongein... wat is jullie lijfmotto dan om je daartegen te beschermen?

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:18

Van harte gefeliciteerd. Lang leve de vrijheid. Nu gaat er een wereld van je open. Trek je niks aan van die jaloerse blikken en laat je niet verleiden om constant je trailer uit te lenen.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 22:22

Homiafortuna schreef:
... en laat je niet verleiden om constant je trailer uit te lenen.


Leen jij vaak je trailer uit Hom? Welke policy hanteer jij voor het uitlenen?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:24

gefeliciteerd!! lijkt me ook heel erg leuk! een eigen trailer maarja ik denk niet dat mijn vader o aardig is om er eentje voor mij te kopen!:D vbeel pleier ermee

Leanne
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:35

Leuk zeg! Veel plezier ermee.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:21

Echt super, niet meer afhankelijk van anderen. Dat lijkt me echt geweldig, zou het ook wel willen, ooit.....
Afgunst zal er altijd zijn... HELAAS

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-02 23:40

Toen ik op stal ging vragen of er een plekje vrij was om volgende week mijn nieuwe aanwinst neer te zetten, waren ze nauwelijks geinteresseerd... en ik ben er zo blij mee... het schijnt in deze wereld dat je alleen nog maar blij voor een ander mag zijn en niemand meer blij voor mij wil zijn... gelukkig heb ik jullie bokkers nog (snif) Kusje

klinkt wel erg dramatisch... maar als je er op gaat letten is het opvallend hoe weinig mensen oprecht blij voor een ander kunnen zijn... niet dat ik het niet begrijp... maar het valt me wel erg op dat de mensen die nog wel oprecht en onzelfzuchtig aandacht hebben vaak uit een hoek komen die je helemaal niet had verwacht... en dat mensen waarvan je het zou denken het laten afweten of zich er heel gemakkelijk van afmaken...

<dit klinkt niet alleen dramatisch... het is het ook> Lips are sealed genoeg zelfmedelijden, laten we het maar over iets gezelligers hebben .... Moppen of zo... of dromen wat ik allemaal ga doen met dat grijze dure ding Knipoog

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:26

he geweldig! volgens mij voel jij je net zo blij als toen ik mijn autorijbewijs in handen had!!!
Wat een vrijheid he!
Geniet ervan en laat je niet kisten door scheve gezichten hoor! Je hebt die trailer ook niet voor niks gehad en er hard de centen voor neer moeten tellen en dat vergeten een hoop mensen vaak helaas...
Veel plezier op het strand en waar je ook naartoe gaat!

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:47

Hardstikke leuk, ik hoop dat je er veel plezier van hebt. Je vertelde dat er al iemand met zo'n merk op stal stond, een goede reden om er een slot op te zetten, om 'vergissingen' te voorkomen.
Met uitlenen is het naar mijn idee zaak om het vooral niet te informeel te laten verlopen want dan is het zo gemeengoed en zijn krasjes of zo 'niet zo erg'...
Lekker eerst met een lege trailer en een gewillige partner oefenen op een leeg parkeerterrein. Daar heb je pas veel plezier van als je er mee kunt lezen en schrijven. Een paar boodschappendozen of een balen stro mee als objecten en je kan je uitleven.
Neem het een ander niet kwalijk als ze even denken van "verdorie wat heb ik dan verkeerd gedaan" als jou humeur toppie is.. dat kan je echt niet verwachten.. dat komt vanzelf goed.

Veel plezier!!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 18:39

Er zijn maar een paar mensen aan wie ik mijn trailer uitleen en dan alleen in uiterste noodgevallen. En dan nog rijd ik meestal zelf met mijn eigen auto ervoor, maar hun paard erin. Alhoewel het bij mij niet zo vaak voorkomt dat mensen de trailer willen lenen. Ik sta namelijk niet op een manege, maar heb alles thuis en iedereen heeft hier zowat een eigen trailer.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:19

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
jammer dat ik het niet wist dat je deze kant op moest.
ik zelf kom uit het westen en woon hier vlakbij coevoorden (andere kant van slagharen).
dan hadden jullie hier even kunnen uit rusten voor de terugreis.
ja ik vind het ook een pokke eind als ik weer eens richting bergschenhoek of zevenhuizen (z-h) op moet.
en herman finkers is een tukker (een twent) en jij was op de grens van overijssel en drenthe.
ik wens je veel plezier er mee.
groetjes van monique.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:31

Veel plezier er mee gewenst! Echt leuk!!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:38

Gaaf !!! *LOL* *LOL* Ben ook al een beetje aan het snuffelen geweest.. Maar ik moet eerst mijn E rijbewijs halen. Ga er toch maar snel aan beginnen denk ik.
Vandaag gingen ze met een paar ponys naar het strand en dan heb je toch wel zoiets van : Dat wil ik ook .. Huilen
Ben wel een aantal keren langs de weg geweest met Sandor maar ik voel me dan toch niet zo prettig.. Hij is wel verkeersmak maar toch.. Er zijn automobilisten die je echt voorbij razen... en ik voel me dan niet happy..

Even on topic... Heel veel plezier ervan !!!!!!!!!!!!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 13:43

Dat ga ik ook zeker doen!!! (veel plezier hebben) Tong uitsteken
Zaterdag gaan we 'm halen en ik heb al allerlei dingen bedacht om te gaan doen! Ik ga denk ik volgende week al naar het strand, als het weer het toelaat. Wedstrijdjes zijn nu ook geen enkel probleem meer, joepie! (nu weer samen in vorm komen, dat is een heel ander probleem). Schijnheilig Misschien ga ik wel weer springen op mijn oude stal, voor de afwisseling, en als ik dan nog tijd over heb kan ik misschien we aansluiten bij een carrousselgroep in de buurt, want dat lijkt me ook hardstikke leuk om te doen. O ja, en de Veluwetrail zal nu ook binnen mijn bereik liggen en wie weet komt er nog wel eens een boktmeeting waar ik te zien zal zijn. Honderdduizend mogelijkheden!!!!

Ik denk dat ik mijn karretje niet ga uitlenen, of ik moet zelf rijden... Net wat je zegt: bij gemeengoed is een krasje niet zo erg... en hoe definieer je een krasje? Is een gat een flink krasje? Mooi niet dus!
De andere Wesco op stal is wel te huur, dus ik verwacht eigenlijk geen uitleners. Er zal een behoorlijk slot op komen en de kleur, opdruk en maat verschilt dusdanig dat vergissingen niet mogelijk zijn.

MirandaB: als je een niet te zware auto hebt is het mogelijk een anderhalf paards zonder E te rijden. Bij mij staat er een Toyota Avensis diesel voor van 1300 kg, de Wesco heeft een beladen gewicht van ook 1300 kg. Samen blijven we dus onder de 3500 kg - grens. Daarmee ben ik dus wel WA verzekerd en mag ik de weg op. Enkel als ik Jaro met zijn 1.80 m erin zou zetten zou ik overbeladen kunnen zijn (ik heb eigenlijk geen idee hoe zwaar hij echt is) en daarvoor zou ik een boete kunnen krijgen... maar hoe vaak zie jij agenten met een (mobiele) weegbrug? Lavendel valt wel binnen het gewicht en daar zal ik voornamelijk mee op de weg zijn. Uiteindelijk zal ik toch wel voor mijn E gaan, want ik verwacht dat dit in de toekomst verplicht zal worden... maar tot zo lang... PARTY!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 13:49

loes-freke schreef:
... en herman finkers is een tukker (een twent) en jij was op de grens van overijssel en drenthe...


Monique: wie weet was de 'telefoon-man' wel een verdwaalde tukker... of een forens... of een tukker-by-birth; in iedergeval een gezellig accentje. Misschien is alles boven de IJssel (en Twente zelf dan) wel tukker te noemen ... of zeg ik nu iets heel gevaarlijks? *grijns* En alles onder de IJssel 'Limbo'. Zelf woon ik natuurlijk in 'het Rijke Westen'... wat is het leven toch simpel... Haha! Knipoog Haha! *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:57

Vendell, op het gevaar je pret te verstoren: bij een B rijbewijs wordt er NIET gekeken naar wat je trailer daadwerkelijk weegt, maar wat die MAG wegen (toegestaan laadvermogen), en dat moet minder zijn dan het ledig gewicht van de trekkende auto. Dus kijk het even goed na!

PS wel heel veel plezier ermee!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 02-01-03 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:58

hartelijk gefelicteerd en geniet er maar lekker van!!!

afgunst zal er altijd wel zijn, lekker niks van aantrekken zou ik zeggen!!

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:33

Hee gefeliciteerd... ik hoop ook nog altijd op die `vrijheid`! Maar ik heb om te beginnen al geen auto die een paard met trailer kan trekken noch mijn e-rijbewijs... Nu zit ik te piekeren over een paardenvrachtwagen voor b rijbewijs... dat valt ook niet bij iedereen in goede aarde...

Trek je er niets van aan en wat lijfspreuk betreft.. ik hang de desiderata aan en daar staat in: If you compare yourself with others, you may become vain & bitter; for there will always be greater and lesser persons than yourself.

Ik denk dat ze gewoon jaloers zijn en daar hebben ze alleen zichzelf mee!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:03

Van de week is er bij ons ook iemand aangehouden zonder E ... die heeft dus ook dat verhaal gedaan wat betreft haar gewicht auto, gewicht trailer.
De agent is 3 x terug gegaan naar de auto waar zijn collega zat. maar ze is wel op de bon geslingerd...??? was wel een 2 paards met een zware auto dus ik denk dat het totaal te zwaar is geweest !! Ik heb een verkeersschool gebeld en jij mag deze combi inderdaad trekken.. Haha! ; ( niet alleen voor jou hoor ha ha.. Knipoog ) maar ik wilde weten wat het zou kosten als ik mijn E wilde gaan halen...Ik moet even doorinformeren want ik heb een bus met grijs kenteken en daardoor zitten er ook weer haken en ogen aan.. Verward .Maar rij ze he en geniet ervan !!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:01

Vendell, kijk even heel goed naar
- ledig gewicht van je auto
- maximaal TOEGESTAAN gewicht van de trailer

het gaat dus niet om wat hij daadwerkelijk weegt, dus jouw opmerking van de weegbrug is hier niet relevant. En je verhaal dat Jaro niet zou mogen maar Lavendel wel, klopt dus niet.

PS Dit is niet uit afgunst, ik heb om die reden ook mijn E moeten halen.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:08

Fijn he, onbeperkt over een trailer kunnen beschikken! Ik wilde er een kopen, toen een kennis van ons met het idee kwam zijn trailer met ons te delen, dat was helemaal geweldig! Hoef ik nooit meer een trailer te huren, en wij gaan nogal eens met onze dravertjes op stap, dus het geeft een enorme vrijheid. Ik heb netjes rijbewijs B-E, vind het ook echt leuk om met de trailer te rijden.

Vendell, ik hoop dat je er enorm veel plezier van gaat krijgen!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:58

Gaaf!!! En kom maar lekker bij ons springen! Ik heb mijn trailer nu sinds juni en het is zo verschrikkelijk fijn. Ik leen m maar aan 1 persoon uit. Ik ben ook niet zo enthousiast om een paard van iemand anders mee te nemen, heb het paard van een bokker in de trailer gehad en die trapte continu tegen de zijkanten en achterkanten aan. Ik werd er toch wel zenuwachtig van, mijn mooie nieuwe trailertje.... Terwijl mijn eigen paard er zó rustig instaat.

En ja, jaloezie bestaat natuurlijk maar bij mij op stal was iedereen eigenlijk heel enthousiast. Mensen kwamen uit zichzelf naar me toe om te zeggen dat ze m zo mooi vonden enzo.

Volgens mij bedoel je dat je trailer ook echt maar 1300 kg mag laden, of niet? Dan mag je inderdaad zonder E rijden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 03:10

Lielle schreef:
Vendell, kijk even heel goed naar
- ledig gewicht van je auto
- maximaal TOEGESTAAN gewicht van de trailer

het gaat dus niet om wat hij daadwerkelijk weegt, dus jouw opmerking van de weegbrug is hier niet relevant. En je verhaal dat Jaro niet zou mogen maar Lavendel wel, klopt dus niet.

PS Dit is niet uit afgunst, ik heb om die reden ook mijn E moeten halen.


180 euro kost het als je te zwaar rond rijdt met je combi...
Het gewicht van je auto doet er allereerst niet toe, maar wat hij mag trekken max. wel... en dan pas gewicht van de totale combi...(en bij B geldt het papieren gewicht...dus: gewicht auto + laadvermogen daarbij opgeteld gewicht trailer + laadvermogen)

ik heb ook pas een eigen trailer...geweldig....

Maar van harte proficiat...gewoon blij blijven zijn en laat die anderen afgunstig zijn, kan jouw dat schelen Bloos (en ik hoop dat die vreugde nog super lang zal blijven...)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 08:42

Alane"]
[quote="Lielle schreef:
Vendell, kijk even heel goed naar
- ledig gewicht van je auto
- maximaal TOEGESTAAN gewicht van de trailer

het gaat dus niet om wat hij daadwerkelijk weegt, dus jouw opmerking van de weegbrug is hier niet relevant. En je verhaal dat Jaro niet zou mogen maar Lavendel wel, klopt dus niet.

PS Dit is niet uit afgunst, ik heb om die reden ook mijn E moeten halen.


180 euro kost het als je te zwaar rond rijdt met je combi...
Het gewicht van je auto doet er allereerst niet toe, maar wat hij mag trekken max. wel... en dan pas gewicht van de totale combi...(en bij B geldt het papieren gewicht...dus: gewicht auto + laadvermogen daarbij opgeteld gewicht trailer + laadvermogen)

ik heb ook pas een eigen trailer...geweldig....

Maar van harte proficiat...gewoon blij blijven zijn en laat die anderen afgunstig zijn, kan jouw dat schelen Bloos (en ik hoop dat die vreugde nog super lang zal blijven...)
[/quote]

Note: dit geldt alleen bij auto's met grijs kenteken, dus niet bij personenauto's met geel kenteken, daar mag je alleen het lediggewicht van de auto rekenen.
De aanhangwagen mag niet meer wegen (totaalgewicht) dan de auto en de combinatie in totaal niet meer dan 3500kg voor je B.
En technisch (trekhaak) moet je auto het natuurlijk kunnen/mogen trekken.
Viv

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 08:45

We raken een beetje off topic maar ik ben blij dat deze info naar boven komt. Ik moet toch mij E gaan halen..
Ik heb een busje en dan wordt mijn combi toch echt te zwaar !!
Jammer...