Paardenmarkt Hedel 2025

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 21:22

StalNollie schreef:
Lante schreef:
Zonder het hele topic door te lezen, weet iemand waar deze paarden naartoe zijn gegaan? https://www.facebook.com/share/p/1AG5iB ... tid=wwXIfr

Dus mensen die nooit eigenaar zijn geweest die proberen deze paarden te zoeken en de echte vorige eigenaren zwart te maken??? Als wist ik het dan liet ik er niks over los. Wat een vies bericht. Een eigenaar is niemand verantwoording schuldig ongeacht de rede van verkoop en hoe dit is gegaan

Dit bericht ging eerst ook rond met tekst/titel verduisterd of iets in die trand......

Een vies bericht..? Een emotioneel bericht, dat zeker.
De klantjes van een manege, veelal kinderen, hebben geen tijd gekregen om afscheid te nemen van de geliefde manegepaarden, geen mogelijkheid om ze over te nemen, terwijl ze graag in goed overleg de paarden na jarenlange trouwe dienst een fijn pensioen poogden te geven.
De paarden en de klanten zijn de dupe van naar wat ik gehoord heb, een familieruzie.
Logisch dat de klanten van de manege emotioneel zijn. Zou ik ook zijn met zulke mooie plannen en zoveel liefde voor de dieren.
Sommige mensen zijn in mijn ogen gewoon horken.
Ik hoop dat, wanneer mensen er in tegenstelling tot jou Stal Nollie wèl iets in zien dat de manegepaarden een goeie oude dag verdienen, en weten waar ze zijn, ze een berichtje willen sturen.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 21:32

Voordat dit topic een discussie werd had ik foto's geplaatst van mijn Hedelse aankoop 'kneusje' zwarte 1,5 jarige shetland hengst.

Ik zal hieronder ook foto's plaatsen van mijn Hedelse aankoop 11 jaar geleden. Een bruin shetland merrie veulen.

Afbeelding
Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Een grote dame van 115 cm
Laatst bijgewerkt door Dusja1 op 08-11-25 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Saga

Re: Paardenmarkt Hedel 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 21:33

Wat een schatje. <3
Ik denk dat ze zich die tijd niet eens meer kan herinneren.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 21:37

Het is een fantastisch brave pony, kan er alles mee! Kindjes kunnen er op rijden en ze kan voor het karretje. En dat voor 100 euro <3

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 21:41

Afbeelding

15 jaar geleden dit ukkie gekocht in Hedel. Transport naar huis was duurder dan hij zelf :+

Nu uitgegroeid tot knappe volwassene houding

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 01:36

Lante in tegenstelling tot mijn..... Waarom zou een handelaar minder goed zijn dan de manege waar ze stonden en/of de nieuwe eigenaar?

Daarnaast emotie of niet het zijn jullie paarden niet en er werd geroepen verduisterd/achter de rug om etc etc. De reden/ de manier of wat dan ook is aan de eigenaar en niet aan buitenstaander.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 07:47

Zo hee Dusja, die van jou vind ik echt heel mooi!
Knap dat je door de vermoeide verschijning op de markt heen gezien hebt dat het wel eens een heel leuke pony kan worden. Wat ze ook is!
Mooi maatje, 115 idelaal, lekker veelzijdig en sterk. Zou er dan een kwartje IJslander doorzitten naast Shetlander?

Van de manege vind ik wel sneu voor de betrokken. Is toch wel een doomscenario, de manege ponys naar de markt. Terwijl de manege er (denk ik) meer voor had kunnen krijgen door ze aan de emotioneel verbonden les klantjes te verkopen.

De zoektocht ernaar is imo een typische facebook oproep. Het is niet dat er hier op bokt die oproep staat. Het is platform afhankelijk welke toon wordt aangeslagen en in welke sfeer er wordt geschreven.
Op Facebook is ventileren van alle emoties boosheid enz redelijk gangbaar geloof ik (zelf nooit lid geweest, bewust want niet mijn style).
Ik denk dat de ponys die nog goed waren misschien wel weer op maneges opduiken hier of daar.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 08:37

JackieT, die is ook heel mooi uitgegroeid. <3

Ik zag meerdere berichten over de manege voorbij komen, geloof ook iemand met een Fries.
Kan me wel echt voorstellen dat als je daar jaren rijdt, dat het echt wel een zware klap is als je geen afscheid kunt nemen.
Het was netjes geweest om dit op een andere manier aan te pakken, ondanks dat die nieuwe eigenaar dat niet verplicht was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 08:45

Waarschijnlijk had de nieuwe eigenaar geen zin in gezeur en is alles daarom hup naar de markt gestuurd. Ik kan me ook wel voorstellen dat dit voor de lesklanten echt niet tof was. De vraag is ook of zulke beestjes nog goed terecht komen.

Leuk om te zien hoe de Hedel aanwinsten zijn uitgegroeid!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 09:40

StalNollie schreef:
Lante in tegenstelling tot mijn..... Waarom zou een handelaar minder goed zijn dan de manege waar ze stonden en/of de nieuwe eigenaar?

Daarnaast emotie of niet het zijn jullie paarden niet en er werd geroepen verduisterd/achter de rug om etc etc. De reden/ de manier of wat dan ook is aan de eigenaar en niet aan buitenstaander.

Een plek bij een handelaar is geen stabiele plek. Paarden komen en gaan. Deze paarden hadden meteen een stabiele plek kunnen krijgen. Wat is beter voor de paarden?

Ik beweer nergens dat het ‘mijn paarden’ zijn. Ik deel het alleen, omdat ik hart heb voor de mensen en de paarden.

Juridisch gezien staat de eigenaar inderdaad in zijn recht, dat klopt.
Maar is het ook een nette manier om met mens en dier om te gaan, of is het gewoon de makkelijkste manier? Of zit er mogelijk zelfs iets van wraakzucht bij in dit geval?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 09:52

Het grootste deel is gelukkig inmiddels wel goed terecht gekomen, hetzij bij een andere manege of bij een particulier. Alleen van deze 3 willen de kinderen het inderdaad graag weten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 11:09

Ik nodig je van harte uit eens langs te komen bij mijn als handelaar. Onrust niet stabiel ?

Maargoed hier kunnen we een heel discussie over voeren maar eigenaar heeft het op zijn manier gedaan en hoe wat waarom doet er niet toe

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:42

Mocht iemand nog interesse hebben in 1 van de twee van de buurman, weet nu waar ze staan :D

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 19:38

Die 2 waren allebei erg leuk, vooral het hengstje. Hoop dat ze een fijne plek gaan krijgen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 22:59

MarjanB schreef:
Mocht iemand nog interesse hebben in 1 van de twee van de buurman, weet nu waar ze staan :D

Ik zag deze foto op Facebook, paarden markt Lottum. Die bruine is van de buurman toch? Het schimmeltje stond in hedel ook er naast, heeft iemand daar meer informatie over of weet van welke handelaar hij/zij is?

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 00:19

dat schimmeltje viel me al eerder op de foto's op. Een hele vriendelijke uitstraling met een mooi groot oog :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 06:10

Die schimmel staat op marktplaats arabier 1500€

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 19:11

Dat is niet dezelfde arabier.

B2bstablez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:33

Goede avond helaas lukt het niet om een eigen topic te starten dus probeer ik het hier even:

Ik ben opzoek naar mensen die dit paard hebben gehad of kennen!

Naam paard : honing
Leeftijd: 13 jaar (29-5-2012)
Hoogte: +/- 1,60M
Afstamming: cream on top X Nashville portias

We hebben honey een aantal weken terug gekocht op de paardenmarkt in hedel. Daar liep hij al niet helemaal lekker maar toch de keuze gemaakt om een gokje te wagen en hem (proberen)te helpen.

Na dat hij hier een tijdje rust heeft gekregen zagen we dat het niet beter werd en vandaag zijn er dan ook fotos gemaakt. Hieruit blijkt dat hij artrose heeft aan het hoefgewricht.

Om hem zo goed mogelijk te kunnen gaan helpen (zolang dit dierwaardig kan) zijn we opzoek naar de mensen voor hij op de markt kwam, waren ze al bekend met de artrose? Is er al eens ingespoten in het gewricht? En natuurlijk ook benieuwd wat verder er allemaal met hem gebeurd/ gedaan is.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 21:05

Ik denk dat de appaloosa met veulen nu te koop staat op MP, wordt verkocht als Noriker. Denk dat het hetzelfde duo is. Ben heel erg in de verleiding voor de merrie :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 21:12

Is inderdaad hetzelfde paard.

B2: fototje? En zet je zoekertje eens uit op facebook bij gezocht groepen

B2bstablez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 21:16

StalNollie schreef:
Is inderdaad hetzelfde paard.

B2: fototje? En zet je zoekertje eens uit op facebook bij gezocht groepen

Ja op facebook heb ik hem ook al wat geplaatst maar nog in weinig groepen geaccepteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 22:51

Hhilde schreef:
Ik denk dat de appaloosa met veulen nu te koop staat op MP, wordt verkocht als Noriker. Denk dat het hetzelfde duo is. Ben heel erg in de verleiding voor de merrie :=

Klopt stond vorige week ook op Facebook

CinnepinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 09:40

Vind de prijs we mee vallen voor die appaloosa

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 09:43

B2bstablez schreef:
Goede avond helaas lukt het niet om een eigen topic te starten dus probeer ik het hier even:

Ik ben opzoek naar mensen die dit paard hebben gehad of kennen!

Naam paard : honing
Leeftijd: 13 jaar (29-5-2012)
Hoogte: +/- 1,60M
Afstamming: cream on top X Nashville portias

We hebben honey een aantal weken terug gekocht op de paardenmarkt in hedel. Daar liep hij al niet helemaal lekker maar toch de keuze gemaakt om een gokje te wagen en hem (proberen)te helpen.

Na dat hij hier een tijdje rust heeft gekregen zagen we dat het niet beter werd en vandaag zijn er dan ook fotos gemaakt. Hieruit blijkt dat hij artrose heeft aan het hoefgewricht.

Om hem zo goed mogelijk te kunnen gaan helpen (zolang dit dierwaardig kan) zijn we opzoek naar de mensen voor hij op de markt kwam, waren ze al bekend met de artrose? Is er al eens ingespoten in het gewricht? En natuurlijk ook benieuwd wat verder er allemaal met hem gebeurd/ gedaan is.

Heb je al gekeken of hij in de sport heeft gelopen?
Fijn dat jullie het dier willen helpen.