VOLG: de reis van overleven naar Leven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haha1995

Re: VOLG: de reis van overleven naar Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:38

Sprakeloos...Heel veel sterkte...

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:53

Ahh cherm, wat een slechte afloop :( Heel veel sterkte!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 20:06

Ahh nee, zit hier met kippenvel en brok in m'n keel!
Ik heb er even geen woorden voor....Rory had zo'n mooie toekomst voor zich en dan gebeurd dit. Zo oneerlijk!
Ik begrijp je keuze echt totaal. Wat heb jij een heftig jaar gehad. Alles eraan gedaan, helaas toch 3 paarden moeten afgeven. Maar allemaal dankzij jou in liefde gegaan..

Dikke knuffel voor jou! Y;(

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 20:15

Heel veel sterkte en liefde gewenst, respect voor je keuzes

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 02:00

Wat enorm verdrietig. Zoveel tegenslag. Je hebt zoveel gedaan voor Rory, Aurora en Nosey.
Heel veel sterkte met het gemis.:knuffel:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:33

Wat een ongelooflijke rot beslissing, maar voor haar de eerlijkste.
Heel veel sterkte

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:08

Lyona hoe gaat het nu met jou? Ik vind het nl best wel heftig en ben wat bezorgd hoe goed je het ook doet, het is nogal wat zo allemaal bij elkaar. Ik geef je een knuffel!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:52

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen
-O- heel veel sterkte

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:51

Krijg niet alles gelezen nu
Maar ga zsm verder lezen

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 17:38

Pffff... heel heel heel veel sterkte. :knuffel: Y;(

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:30

Wat een nare update:( dit soort wonden is vreselijk… heel veel sterkte… het zit jullie niet mee :(

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:34

Wat een rollercoaster aan emoties hebben we al meegemaakt in dit topic, ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dit voor jou moet zijn. Het raakt mij al diep, ookal zitten wij op flinke afstand.

Je mag trots op jezelf zijn wat je allemaal voor deze paarden doet en hebt gedaan. Gun jezelf het ook om bij te komen :(:)

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 13:49

Wauw wat een steun... Wat ontzettend lief.

Exact een jaar geleden dat ik dit topic opende. Nooit deze uitkomst verwacht. Dat alleen Nouri er nog zou zijn.

Het was (opzich op alle vlakken, niet alleen deze 4) een heel intens jaar. Wat begon met lieve lieve Nosey. Daarna de Aurora rollarcoaster. En nu Rory.

Ik vraag me wel eens af, heb ik spijt? Bedoel, tienduizenden euros verder, elke dag zorgen om ze, soms tot wanhoop toe. Drie keer vreselijk afschied wat nog steeds zo oneerlijk en rauw voelt.
Nog steeds amper met droge ogen fotos kunnen kijken van Nosey, laat staan Aurora en Rory.

Een normaal mens zou hier misschien toch wel spijt van hebben. Maar ja, dat ben ik sowieso niet. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik uiteindelijk niets voor de rest van die kudde heb kunnen doen... Nosey had daar een vriendinnetje, achteraf ontzettend spijt dat ik die niet ook heb gekocht. Na Nosey's overlijden was ik al te laat.

Hoe kan je spijt hebben als je die blik hebt gezien van Nosey? Die ogen vol hoop en ongeloof voor elk hapje voer. Die stralende blik, alsof ze echt in de hemel was aangekomen. Dat blije gesnurk als haar geroosterde broodjes aankwamen, dat scheve neusje door de tralies. Elke dag een klein stukje sterker, elke dag een iets voller buikje, elke dag iets meer genezing van haar wonden.
Haar mogen kennen is het grootste geschenk wat er is. Zo'n bijzonder paard, zo zwak en gewoon gezellig, nieuwsgierig en opgewekt. Vrolijk, tot de laatste minuut. Wat had ik haar graag helemaal zien opknappen naar een gezond en sterk paard. Wat had ik haar graag nog 30 jaar hier rond hebben lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan Aurora. Ondanks haar pogingen mij van mijn ledematen te scheiden als ik te dicht bij een grens kwam, niets kan er tegen op als dat gevoel als ze een klein stukje vertrouwen laat zien. Het toelaat dat ze aangeraakt wordt. Een tevreden zucht doet in de wei. Haar buikje lekker vol eet, de ribben verdwijnen, ze spiermassa krijgt. Als ze een ander paard in de buurt durft te laten. Als ze zich laat aanraken, of alleen maar tevreden in de buurt blijft staan.
Ze had grote beperkingen in wat ze aankon maar elke stap voelde zo bijzonder, ze liet zo duidelijk zien dat ze bleef proberen, dat ze lief wilde zijn maar niet kon.
Onze kleine dingetjes, grasjes plukken buiten, dat stukje meelopen naar de wei, halster omdoen in de stal. Stilstaan voor de ph test en dan brokjes krijgen. Dat opbouwen met zo'n intens en ook liefdevol paard is zo bijzonder. En daarna zo hartverscheurend hoe ze in vertrouwen het leven verliet. Ik blijf het gevoel hebben haar te hebben gefaald, niet te hebben kunnen helpen. Ze deed zo haar best voor mij en ik kon haar niet helpen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wel de moeilijkste, Rory. Zo klein. Zo'n mooi wezen. Vanaf de eerste minuut zo zelfbewust, gezellig en wijs. Zo zo wijs. Opgroeien deed ze heel snel mentaal, ze racede door haar leven heen.
Nooit heeft ze zich wat aangetrokken van de angsten van Aurora, zij was haar prachtige eigen zelf.
Altijd liefdevol, altijd bewust. Zo kwetsbaar, het verlies van Aurora bracht haar in zo'n diep dal. Waar ze weer uit kwam na het ongeluk.

Nosey heeft 18 dagen hier mogen zijn. Rory is 18 dagen na haar ongeluk ingeslapen, in die 18 dagen groeide ze weer naar haar vrolijke eigen zelf toe.
12 uur voordat ze 6 maanden oud zou worden is ze ingeslapen... Ze is nu samen met haar moeder en waarschijnlijk de andere overleden veulens van Aurora, bij Nosey en haar overleden veulens, bij heel wat oude kuddeleden. Wat doet dat zeer. Allemaal nemen ze een stuk van mijn hart mee en Rory nog wel het meeste. Zo vreselijk om zo'n klein onschuldig moppie te moeten laten gaan...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zou ik dit hele verhaal weer overnieuw doen als ik zou weten hoe het afloopt? Hoe zwaar het is, elke dag opnieuw? Ja, eigenlijk zonder twijfel. Ja het doet vreselijk pijn, maar deze paarden heel even kunnen laten leven maakt het het allemaal waard.
Hoe de toekomst gaat lopen weet ik niet. Ik hoop dat ik uit naam van deze fantastische paarden wat neer kan zetten om meer levens te verbeteren en meer paarden het leven te kunnen geven wat deze ook zo hadden verdiend. De hoe en wat vult zich later wel in. Ik ben in ieder geval niet klaar.

Nu blijft alleen Nouri over in dit topic en de prachtige herrineringen die we samen kunnen delen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 14:18

Wat heb je al je paarden tot leven weten brengen in dit hartverscheurende In Memorial. Ik heb er tranen van in mijn ogen.
Ik vind je een bijzonder mens, en ook een mooi mens. Ik geef je een knuffel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 14:23

pien_2010 schreef:
Wat heb je al je paarden tot leven weten brengen in dit hartverscheurende In Memorial. Ik heb er tranen van in mijn ogen.

:j

Hier sluit ik me bij aan, houdt het niet droog hoor bij het lezen. |(

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 14:49

:knuffel: :knuffel: :knuffel:

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 16:18

pien_2010 schreef:

Fijn dat jij het kan verwoorden, precies dit inderdaad. :knuffel: :(:) :knuffel: :(:) :knuffel:

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 16:21

Veel sterkte, ook van naamgenootje Aurora, roepnaam Rory, mijn pony.

Afbeelding

Kathawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 17:09

Veel sterkte. Laat Nouri de ster zijn van hun allemaal. Ze leven nu in hem voort. En ze hebben nog kunnen genieten van liefde na al die ellende.

Ergens las ik het volgende:

Als je je afvraagt waarom het mooiste eerst weg gaat, vraag je dan af welke bloemen je plukt in een tuin.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 17:19

Wat een mooi eerbetoon Lyona! Hou ze vooral zo ook levend in je herinnering.
Het had anders moeten lopen. Voor alledrie.
Maar uiteindelijk hebben ze het bij jou een stuk beter gehad, dan in Spanje het geval zou zijn geweest.
En Rory, dat was pech en overmacht. Een r*kongeluk.
Geniet van Nouri! En hulde voor al jouw inzet voor dit stel pechvogels!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 19:07

Het fijne is wel dat Aurora nog in alle rust en veiligheid moeder heeft mogen zijn,
dat Rory niet daar in Spanje geboren is maar bij jou,
dat Nosey liefde heeft gekend die schat.

En ze leven voort in die mooie Nouri.
Je hebt zo je best gedaan voor deze dieren.
Er is veel gebeurd in maar 1 jaar tijd. Jij hebt deze paarden uit de schaduw in het licht gezet. We hebben ze hier op Bokt met veel interesse gevolgd en gezien.
Allemaal winst hoor!

Dankzij jou zijn ze niet naamloos gestorven (of na eerst allemaal nieuwe veulens te hebben gehad die ook weer hadden geleden).

Ik hoop dat je geniet van de paarden die er nu nog zijn en straks weer nieuwe veulens. Het is toch onbegrijpelijk dat er in landen als (blijkbaar) Spanje zo slecht met paarden wordt omgegaan. Ik snap daar niks van. Dat er door warmte en weinig regen niet zoveel gras is kan ik nog begrijpen maar verder.. nee.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 14:20

Jeetje lyona, wat een bericht weer.. Heel veel sterkte met het verlies van Rory ;(

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 15:55

Och jeetje wat een vreselijke wending in dit verhaal. Hoe sneu dat het met Rory zo af moet lopen… Heel veel sterkte, je bent een kanjer!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:24

Ik zit hier echt tranen met tuiten te huilen na het topic doorgelezen te hebben, wat een verdriet. Heel veel sterkte, ik heb geen woorden.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 18:46

Mooi dat Rory gouden Bokt-merrieveulen mogen worden is.
Zo wordt ze postuum toch nog even in de bloemetjes gezet.
Ze is er niet mee terug, maar blijft zo toch mooi herdacht.