Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:29

Ayasha schreef:
Manlief is vandaag op de merrie gestapt en na twee pogingen om te steigeren (wat haar tegen viel gezien mijn man het dubbel weegt) en toen vond ze het mooi geweest en liep ze. >;)
Nu heeft ze wel vanaf het begin meer een klik met mijn man dan met mij. Dus hij gaat haar een weekje rijden. Misschien kruip ik er nog op maar dat zien we nog wel. Manlief gaf wel toe dat ze echt wel ijzersterk is. :=

Oh dat is een mooie ontwikkeling. Misschien is het wel gewoon een merrie met voorkeur voor mannen haha. Die schijn je ook te hebben.

Joy blijft gewoon een knapperd. Zo leuk om hem te zien ontwikkelen!

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 19:23

Ik vraag me af of mijn man niet gewoon de kracht in o.a. zijn benen en zit heeft om duidelijk te zijn en dat ze nu snapte wat ze moest. :(:)
We wisten dat ze sterk was, voor haar was ik een mug waarschijnlijk. :+ mijn man kon met momenten dat been er aan leggen en na twee keer reageerde ze. Maar ik (en ik niet alleen) zeg ook al wel van de eerste moment dat ze meer had met mijn man dan met mij.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:52

Oh, die merrie is een mannenpaard …
Typisch hoor, zo ken ik er wel meer…
Ben benieuwd hoe dat ontwikkelt!

Joy gaat lekker! Martingaal maakt groot verschil ja, en snap ik ergens wel. Er hangt toch wat “gewicht” aan die teugels en het bengelt ook.

Mijn Spanjaard zou dat ook absoluut niet appreciëren. Die is zo gevoelig. Ik reed vroeger op de sidepull maar madam vond die teugels teveel flapperen naast haar hoofd. Nu rijden we met teugels onder de kin en dat vindt ze goed. Pas nu ze stabieler in de aanleuning komt vindt ze teugels opzij ook oke-ish.

Dus wss net iets teveel beweeglijkheid rond zijn lijf?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 21:13

Ja ik weet wel dat we voor Rêve bv dat borsttuig en een andere vork hebben gekocht omdat die echt stikgek werd van de beweging. De huidige hapte Joy vroeger wel eens naar maar goed hij staat ook met de tennisbal in zijn mond… :=

Joy vandaag niet gereden. :o merrie lijkt een mannenpaard of gewoon een klik met mijn man… bij hem trok ze ook even omlaag maar mijn man krijgt ze niet uit het zadel getrokken dus na 1 keer was ze klaar daarmee. := ik kon me schrap zetten zoveel ik wilde, als ik niet een stuk los liet lag ik gewoon voor haar neus. :=

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 16:51

Nou lekker door manlief laten oppakken dan =:)

Je hebt de basis erop gezet met zijn hulp. Nu mag hij nog waf regeltjes gaan stellen van niet mensen uit het zadel trekken _/-\o_

Maarre… ben benieuwd wat die merrie gaat doen als ze minder getalenteerde ruiters op zich gaat krijgen… want volgens mij… is het een kaliber paard…. Waarmee je bij foute omgang hartstikke kapot blijft…

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:33

Dit zie je wel vaker bij dergelijke paarden. Eigenaars kunnen er geen weg mee. Ze raken toch ingereden, gaan terug nr de eigenaar en na x weken is het drama…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:40

Duhelo schreef:
Dit zie je wel vaker bij dergelijke paarden. Eigenaars kunnen er geen weg mee. Ze raken toch ingereden, gaan terug nr de eigenaar en na x weken is het drama…

Ja en met een beetje pech krijgen zij de slechte naam dat ze een paard onbetrouwbaar hebben ingereden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 18:22

Neon schreef:
Nou lekker door manlief laten oppakken dan =:)

Je hebt de basis erop gezet met zijn hulp. Nu mag hij nog waf regeltjes gaan stellen van niet mensen uit het zadel trekken _/-\o_

Maarre… ben benieuwd wat die merrie gaat doen als ze minder getalenteerde ruiters op zich gaat krijgen… want volgens mij… is het een kaliber paard…. Waarmee je bij foute omgang hartstikke kapot blijft…

Ik zou er iig géén onzekerdere ruiter dan ik op zetten. Ik zeg niet dat ik zo’n talent heb maar met mij is het al een trut. Iemand die onzekerder of minder snel is komt niet ver op haar vrees ik.

Ze heeft manlief ook een kopstoot gegeven vandaag en de empathie van mijn kant was laag zeg maar. :+ hoofdzakelijk omdat mijn Fysio net ze voor gevraagd had hoe in aan een blauw oog en een gezwollen oogkas kwam. :+

Dus ik heel droog: ‘komt aan eh?’ :+
Manlief: *wrijft aan kaak* ‘zag toch effe sterren’

Welkom in mijn wereld. _O- bij eentje heeft mijn been een half uur getinteld. :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:23

_O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:28

Merries :=
Tja ik ben een merrie liefhebster, weet niet waarom :D Maar ze heeft dus duidelijk zo haar voorkeuren! Hopelijk laat ze zich fijn doorrijden en kan de eigenaar ook fijn mee op weg. Maar t is er eentje met gebruiksaanwijzing zo te lezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 19:30

Nou snel duiken is regel 1… _O-

Maar buiten dat we elkaar uitlachen zo lang we niet naar het ziekenhuis moeten houden we echt van elkaar. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 09:18

Zo te horen zal het een paard zijn voor de handige ruiters en eentje die graag uittest wie er op haar rug zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 13:28

Ik vrees wel dat ze altijd haar ruiter gaat testen ja…. Ik weet dat Rêve nog steeds spontaan vergeet dat ze zadelmak is zodra mijn man in de buurt van het zadel komt. :+ sommige paarden zijn nu eenmaal zo…. :=

Pretty deed dat op 17 nog. :+
Heb wel hoofdzakelijk merries gekend die zo waren…. Ruinen niet zo eigenlijk…..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 13:45

Oké, ik las Pretty als Petty. :+
En gek genoeg zou het niet eens echt misstaan als ik de verhalen over haar lees. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 19:50

lor1_1984 schreef:
Oké, ik las Pretty als Petty. :+
En gek genoeg zou het niet eens echt misstaan als ik de verhalen over haar lees. :')

Past prima. _O-
Wij noemde haar op een gegeven moment ‘pritt’ wat lief klonk maar wat eigenlijk gewoon een lijmstick is. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-25 21:24

Had al even niets meer gepost terwijl we wel actief bezig zijn.

Manlief heeft officieel de teugels over genomen van de dame. :+ hij heeft het rijden stiekem ook weer te pakken trouwens. Als iemand een leuk springzadel 18 inch weet medium boom tegen een betaalbare prijs… momenteel leent hij een 17,5 maar die is net te krap.

Dan de rooie. Veel theorieën heen en weer gegooid. Veel gepraat en geprobeerd zowel er op als aan de longe binnen onze beperkingen. Ik hoop de eigenaar nog zelf te spreken ook om af te tasten hoe ver ik me nu mag moeien nu hij blijer is met ons werk. ( ja ik moet nu spontaan denken aan mijn baas vroeger die zei dat ik moest leren om niet op mijn doel af te denderen als een stier maar soms zijwegen moest nemen die me wellicht niet blij maakte maar wel de enige weg naar het doel waren uiteindelijk. )

Hormonaal zat sowieso al in ons ‘lijstje’. Vandaag deed ze wel wat dingen die zorgde voor extra streepjes in dat vakje. :+ en als ik terug denk is haar gedrag altijd extremer als mijn man en ik binnen 10m van elkaar zijn. Werkte ik alleen met haar aan de hand was er niks aan de hand tot ze mijn man hoorde.

Ik mag haar uit de weide halen maar ziet ze mijn man ziet wordt ze zuur. >;) vandaag was ik haar gaan pakken om haar al te borstelen. Man komt de stal in en ineens was ze zuur en ongedurig.

Ga ik 10m verder staan is ze weer knuffelmerrie. (Met mijn man. Ik krijg oogwit als ik beweeg. :+ )

kom ik ‘in de buurt’ (moest iets pakken uit de zadelkamer toen werd ze pissig) gaat ze zelfs klieren op de poetsplaats en zodra ik weer ver genoeg sta staat ze gelijk een schaap. >;)

Hij longeert haar even. Ik zat op het opstapje buiten de bak. Ze loopt heel chill proesten, rug los, ontspannen longe… gewoon wat je wil zien bij zo’n paard.. Stylio zegt ‘kom ff hier zitten dat ze leert met afleiding ook te lopen. Zodra ik binnen vijf meter kwam gooide ze zich om en weer achterwaarts terwijl ze zonder mij in de buurt al keer op keer zelfs netjes galoppeerd aan de longe. >;)

Dus ik houd de zweep even op (die ik mee had samen met het opstapje en man zijn cap) dat ze door moet. Ze gaat voorwaarts, knort en elke keer als ze mij passeert oren plat en gooien met het hoofd. >;)

Ik: ‘ik begin te snappen hoe gij u met Rêve voelt…. Hebben we al overwogen dat er ook paarden moeten zijn die niet graag met vrouwen werken?’

Toen schoot mijn man in de lach want het viel echt enorm op. Elke keer als mijn man zichtbaar is als alternatief zie ik oogwit en platte oren.

Als we met Rêve bezig zijn is mijn man standaard opgejaagd terwijl ik eigenlijk nooit echt meer voel dan *sigh* kom op meisje…
Maar met de rooie zijn de rollen om gekeerd lijkt het. :=

Man heeft er nu de… 3e of 4e? Keer op gezeten. Vandaag liep ze eigenlijk braaf haar rondjes. Tis een type dat veel bravoure heeft (in het begin wat knorren zeg maar.) maar nu loopt ze eigenlijk gewoon goed voorwaarts met stuur en rem. Moet alleen langere teugels zoeken dat ze meer kan zakken. := Ze begint ook een totaal andere bespiering te krijgen trouwens.

We zagen vandaag wel dat ze RA niet helemaal vlot door treed en ze staat ook iets scheef dus dat moet sowieso even bij geveild.

De vraag of ze in het voorjaar terug mag komen is gesteld dus om die reden zou ik de eigenaar persoonlijk willen zien en eens wat balletjes op gooien…

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 01:58

Ik heb wel een setje nieuwe lange teugels liggen, gewone webband teugels. Mag je voor verzendkosten wel overnemen als je interesse hebt?

Maar wel een pittig geval als ze ook zo reageert als jij er niks van wil, maar gewoon door in de buurt te zijn…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 22:14

Moet sowieso wat van dat spul aan kopen als we meer gaan trainen. Ze heeft ook een set stuk getrokken. Ze dook naar beneden met hoofdstel aan doen en de martingaal afstellen de 1e keer en kapte tegelijk met haar hoef en natuurlijk slaagde ze er in om op de teugel te kunnen staan voor mijn man haar omhoog kreeg. :roll:
Die dingen reserve hebben liggen is nooit verkeerd. Ga ook kijken voor zo’n trainingshoofdstel.

Mijn pivo is stuk.. ( :\ ) even kijken wat pivo zegt betreffende garantie maar heb dus even alleen rooie filmpjes, nu moet ik deze week naar het ziekenhuis dus zal ik sowieso niet veel rijden. :=

Vandaag was ze wat vriendelijker tegen me. ( lees: ik mocht haar af zadelen zonder dat ze zuur naar me keek. _O- )
Ze vindt plassen niet leuk maar ze gaat er wel doorheen. Met geknor natuurlijk. :+ je moet wel weten dat ze het paard-onwaardig vindt. :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 22:27

T is echt zo'n luide merrie als ik dat zo lees _O-
Als je zo een langere tijd hebt, weet je wat ieder geluidje betekend

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 22:40

fleurtjeuh schreef:
T is echt zo'n luide merrie als ik dat zo lees _O-
Als je zo een langere tijd hebt, weet je wat ieder geluidje betekend

*snork snork snork* (want van 17 graden en droog naar 9 graden en regen)
* wordt door plas gestuurd.*
Ik: ‘was dat een grom?’
Man: ‘zo iets…..’ :=

Tijd om te eten is een geërgerde hinnik die anders klinkt dan haar ‘hellow!!’ Hinnik. :=

Zelfs de manier waarop ze zucht beginnen we te begrijpen. :=

Tis een beetje Stockholm syndroom met deze merrie…. Je begint haar op een gegeven moment te waarderen op een of andere manier… :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 23:14

Ze maakt wel duidelijk wat ze van het personeel verwacht :)) Zou ze stiekem gesprekjes met Rêve voeren als jullie er niet zijn? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 23:42

Mars schreef:
Ze maakt wel duidelijk wat ze van het personeel verwacht :)) Zou ze stiekem gesprekjes met Rêve voeren als jullie er niet zijn? :D

Dat zou dan toch met rooksignalen moeten. :))

Tegen dat Rêve naar de stal komt is de rooie even naar huis. Ik wil die twee echt niet onder 1 dak om ideeën uit te wisselen. :+

Haar hooinet was iets minder vol dan normaal…. Ze steekt haar neus er even tegen en kijkt echt naar mij met de oren opzij….. >;) (ik hang haar net op weide altijd op dus ik ben de schuld bij het hooi.’
Man: ‘die was wel lichter dan normaal.’
Ik: ‘serieus? Hier!’ *pakt reserve net* ‘als het niet vol genoeg is prop het bij elkaar en steek desnoods wat over is bij Joy.’

Ze kreeg het ook nog ook… toen ging madam eten….. :roll:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 08:54

Ohjee, madam heeft duidelijk over alles een mening. :=

Nog nooit gehoord dat er paarden zijn die liever met mannen werken dan met vrouwen. Omgekeerd ja en meestal is dat dan omdat vrouwen zachtaardiger zijn tov die paarden dan de mannen die ze om zich heen hebben gehad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 11:23

Ik ook niet maar statistisch gezien moet het kunnen toch? _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:33

Hier wel een paard gehad waar mijn vader alles meekon en vrouwen getolereerd werden voor het eten :j

En mijn merrie veulen is ook duidelijk liever naar mannen als vrouwen.