De eerste nacht heeft het heel zwaar geregend en geonweerd. In het hele land waren er 23.000 bliksemschichten in 12 uur gemeten! Maar daar bleef het niet bij, het is nog opgelopen tot bijna het dubbele, maar gelukkig was het bij mij toen wel over. En ook heel fijn, het begon toen de paarden al binnen waren (die voelden het wel aankomen en wilden eerder naar binnen) en stopte toen ze ´s morgens om 7 uur weer naar buiten mochten. Ik had niet geslapen wegens constante verlichting door de bliksemschichten, flink kabaal toen het over mijn huis en in mijn regio was, en twee bange honden op bed. Het was echt flits boem, flits boem achter elkaar en het hoosde absurd hard.
Tegen de tijd dat het ophield en ik in slaap viel, ging de wekker
De paarden waren er overigens wel rustig bij.
De regen heeft de twee grote stallen blank gezet, want die twee grote stallen liggen op dezelfde hoogte als het gangpad, waar geen dak boven is. De kleinere stallen er tegenover hadden minder last, want die liggen iets hoger en er is een goot voorlangs. Wel hadden die weer last van inwaaiende regen.
Enfin, het gevolg is dat ik de semi permanente bodembedekking doorweekt is en eruit moet en opnieuw moet beginnen.
En de paarden zijn dus ook niet helemaal schoon gebleven
De oudere paarden zijn wat ingevallen omdat het aanmaken van de wintervacht energie kost. Dit trekt altijd wel weer bij.
Ik heb een paardentehuis voor afgedankte en andere geredde paarden, in Portugal (zie onderschrift voor social media)
Vincent van Gogh (21)

Olímpio (30)

Pocotó (19)

Gandhi (14)

Honey (13)

Honey, Vincent en Gandhi