Razinda hoofdstel in gedaan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-01 23:03

We hebben het snel en resoluut gedaan en binnen een paar minuten hadden we het in, niet helemaal geweldloos, maar anders kan je echt uren proberen en wordt ze allemaal maar lastiger. Ik zal verder niet in details treden Lachen

Maar goed, het is gelukt en ik hoop dat het morgen weer lukt. Dat ze niet zo beledigd is dat ze nog lastiger is!

Ik heb haar 10 minuten met hoofdstel op stal laten staan en het toen weer afgedaan en meteen beloond met lekker eten!

Morgen weer proberen! Gelukkig ben ik iets minder gefrusteerd hierover! Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:06

Gaaf dat het gelukt is!!! Misschien is ze inderdaad wel boos of beledigd, maar ja, daar zal ze toch doorheen moeten. Over een tijdje weet ze niet anders meer, gewoon een kwestie van vaak doen en laten wennen. Goed hoor!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:08

Heee gaaf zeg zo zie je maar soms is het harde wel even beter Haha!

Nou hopen dat het de volgende keer makkelijker gaat Party!! .

BTW ze is weer helemaal opgeknapt??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-01 23:13

Ja ze is weer wat opgeknapt, die lymfeklier is toch weer iets dunner geworden. Maar hij is aan die ene kant altijd dikker, maar dat ik al sinds de operatie zo. Eigenlijk zou het moeten weg gaan maar dat is helaas nooit gebeurd. Maar ik hou haar goed in de gaten door regelmatig te temperaturen enzo.

Ik zit toch een beetje in de stress dat ze morgen helemaal niet meer wil. Maar gelukkig is mijn stalgenoot altijd erg positief en hij zegt dat het wel goed komt en dat jonge paarden vaak zo lastig zijn in het begin. Ik hoop dus echt dat ik over een poosje gewoon in mijn eentje het hoofdstel in kan doen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:19

Laat hem het gewoon doen net zolang dat het goed gaat. Als jij al zenuwachtig bent slaat dat over ophaar en gaat ze zich meer verzetten Verward .

Wees positief ik weet zeker dat het helemaal goed komt Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-01 23:22

We hebben het nu samen gedaan, als een echt team! Lachen

Hij heeft haar neus vast gehouden (als een soort praam) want ze wilde zich anders omdraaien, ik heb het kopstuk over de oren gedaan, het bit los aan 1 kant, toen het bit door de mond, vastgemaakt (terwijl hij nog steeds haar neus vast had) en toen hebben we samen het halster losgemaakt en onder het hoofdstel af gedaan. Hij wil het ook alleen proberen als hij er een keer is en ik niet, maar ik wil er liever bij zijn.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:25

Hartstikke goed toch!!! Zo vaak mogelijk doen zodat het routine word en ze er niet meer vanop kijkt....volgende stap met hoofdstel onder halster longeren (zonder bit vast te zetten dus Lachen )????
Spannende periode lijkt me! Razinda als rijpaard Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:31

Zie je wel! Ga er nu maar alvast over nadenken hoe dat straks met je stang en trens hoofdstel moet, met die neusriem. *LOL* *LOL* *LOL*
Ik ben echt blij voor je, weet hoe je er tegenop zag. Probeer er nu vanuit te gaan dat het morgen ook gewoon lukt, anders breng je jouw twijfel op haar over!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-01 23:41

hahaha nou ik zal maar niet op de zaken vooruit lopen he! Misschien blijf ik wel in de B steken! *LOL*

Ja je hebt gelijk, twijfel voelen ze he! Ik ben blij dat mijn stalgenoot me helpt, alleen zou het me waarschijnlijk niet lukken!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 05:25

Als je het alleen moest doen, kwam ik je helpen hoor. Maar ik ben niet zo goed in 'geweld'. Dus maar goed dat hij je helpt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-01 11:44

O dank je! Dat zal ik onthouden als ik nog eens wat heb! Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 14:18

heeey super gefeliciteerd wauw nog even en je zit erop!