Het goede nieuws is dat het dus niet aan ons lag
Ze kan gelukkig wel pijnvrij grazen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hij had weer zijn moment
Had hem vast gezet om eerst te poetsen, voordat we aan het werk gingen. Normaal staat hij prima stil, maar tot nu toe heb ik hem alleen gepoetst na het werken... Hij ging hangen en na een rustige correctie, kwam hij weer normaal, maar ging daarna weer hangen
Resultaat: Halster in 3 stukken
Heb maar weer de ketting eraan gehangen en handschoenen aan getrokken... In de rijbaan heel hoog in zijn energie en heb maar besloten om hem niet los te klikken. 1 plank van de omheining door midden vindt ik genoeg
Dus aan de hand gelijk maar aan het werk gezet met zijgangen, stappen, stoppen, achteruit, wijken voor druk en later toen hij een klein beetje meer op ging letten, ook het cirkelen erbij gepakt. Geen 1 keer dat hij zich los wilde trekken. 1 keer wilde hij wel gaan, maar op een hele lichte druk, bedacht hij zich en draaide heel netjes zijn voorhand naar binnen, ipv naar buiten
Wel moest ik regelmatig duidelijk mijn ruimte bewaken. Uiteindelijk redelijk ontspannen af kunnen sluiten. Hij heeft toch wel wat geleerd, de afgelopen 6 weken
Dus ik kijk het nog even aan. Maar ik mis haar wel.
Daarna nog wat vrijheidsoefeningetjes herhaalt. Hier wordt hij ook altijd erg blij van en soms gooit hij 2 verschillende oefeningen door elkaar en staat hij moeilijk te kijken als hij bijvoorbeeld in spagaat staat en een jambette eruit wilt gooien. Gewoon omdat hij dan enthousiast is

zocht ook even steun bij mij en na een geruststellende kriebel dit nog een keer herhaald en hij vloeide heel fijn die spanning weer af. Ik denk nog 1 of 2 keer met Joey werken en daarna klim ik er zelf maar eens op

We hadden wel Aqua training
Overgangen en tempowisselingen geoefend en dit deed hij zo enorm fijn op zit. Geen spanning wanneer ik even uit balans kwam omdat hij zijn kont er (op een positieve manier) onder zetten, zo fijn en licht op de hulpen
Lieser schreef:Hier is de kogel door de kerk. Onze merrie gaat met (vervroegd) pensioen. Ook bij de revalidatiestal krijgen ze haar niet zodanig soepel en pijnvrij dat ze gereden kan worden.
Het goede nieuws is dat het dus niet aan ons lag![]()
Ze kan gelukkig wel pijnvrij grazen
Lieser schreef:Goed bezig DJZ. Knap hoe je het zo rustig kunt opbouwen met 3 paarden. Met veel rust tussendoor, dat lijkt me fijn voor de paarden.
Dedikley bedankt. Ze staat er nu een kleine maand en het gaat steeds beter. De kudde lijkt stabieler dan in het begin, wat heel prettig is.

Fijn dat het allemaal zo goed gaat
Hij is nog heel erg zoekende naar balans en hij is wat onwennig, maar hij is braaf en ik merk weinig spanning bij hem
We stappen nu heel rustig en mijn doel voor de komende tijd is eerst dat vertrouwen vergroten en dat Vigo het echt leuk gaat vinden als we samen aan het werk zijn onder het zadel