[VOLG] Met een lach en een traan, de avonturen van Blue

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: [VOLG] Met een lach en een traan, de avonturen van Blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:36

Deze kan je qua uiterlijk nog wel eens flink gaan verrassen, denk dat het echt een prachtig dier wordt. Gezien z’n gedrag waarschijnlijk wel een binnenvetter, tenminste, eentje van ons was ook zo’n Jan doedel, tot hij beleerd werd . Veel plezier met hem.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 17:39

Captain schreef:
Heeft hij andere jonge paarden waar hij mee kan spelen? Jonge ruinen doen veel met hun tanden. Ze weten prima wanneer ze een halster om hebben en wanneer ze meer vrijheid hebben. Kwestie van consequent je grenzen aan blijven geven. :)

Nee hij staat samen met een 7 jarige ruin en verder staat hij geregeld samen met een groepje oudere ruinen en merries.

Hij is inderdaad wel erg mond gericht, touwen verdwijnen er ook standaard in :')

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 18:44

BigOne schreef:
Deze kan je qua uiterlijk nog wel eens flink gaan verrassen, denk dat het echt een prachtig dier wordt. Gezien z’n gedrag waarschijnlijk wel een binnenvetter, tenminste, eentje van ons was ook zo’n Jan doedel, tot hij beleerd werd . Veel plezier met hem.

Ja daar heb je een punt. Hij is ook zo totaal anders dan Olly was. Dus dat is wel even wennen voor me :) Maar ook daar vinden we onze weg wel in.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 20:27

Alles gaat zijn gangetje. Ondertussen is hij alweer 1,5 jaar.

2 weken terug hadden we een fotoshoot en die wil ik toch wel graag delen.

Afbeelding

Afbeelding

En zijn knappe koppie <3
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:56

Mooie fotos hoor!

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:47

Wat een mooie foto's en wat is hij opgebloeid...
Heerlijk koppel zijn jullie

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 11:14

Mooie man en een lieve combi.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:21

Mooi! Ik zou de fotograaf wel vragen om het labeltje achterin je jurk op de tweede foto even weg te werken.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:31

Sfeervolle foto's. Fijn dat hij bij jou terecht gekomen is. Ik ben benieuwd hoe hij er over twee jaar uitziet. De potentie van 'mooie zwaan' zie je nu al.
Hoe gaat het nu met zijn gezondheid? Merk je nog iets van de achterstand van het eerste jaar?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 08:54

senna21 schreef:
Sfeervolle foto's. Fijn dat hij bij jou terecht gekomen is. Ik ben benieuwd hoe hij er over twee jaar uitziet. De potentie van 'mooie zwaan' zie je nu al.
Hoe gaat het nu met zijn gezondheid? Merk je nog iets van de achterstand van het eerste jaar?

Nee helemaal niets meer. Misschien dat hij wat achter is gebleven in groei, maar daar ik niet weet hoe groot de vader was, is dat lastig te zeggen.

Het is ook nog een heerlijk jong paard <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 07:16

Woeps in November de laatste update geweest, dus tijd voor een nieuwe!

Blue heeft de winter weinig gedaan, lekker zijn ding doen op de paddock met My-qey.
In het voorjaar kwam er een open training voorbij van een trainster en daar is Blue mee op verplaatsing geweest. Dit deed hij erg braaf.

En zo zijn we in het nu aangekomen, ik doe de laatste tijd af en toe wat dingetjes met hem.
Hij is super werkwillig, maar zodra je hem teveel corrigeert, dan geeft hij ook heel duidelijk zijn mening. Dat werkte voor ons niet, dus we proberen nu een weg te vinden door het vooral leuk te houden en de grenzen niet te veel op te zoeken en dan komt het werkwillige karakter ook meteen terug.
Hij is dol op dingen met me doen en dat vind ik na een heel introvert paard echt heerlijk!

Hij is nu precies 2 jaar en meet ondertussen 147cm. Hij is wel nog erg iel en puppy. Ik ben benieuwd wat jullie van zijn bouw vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:30

Knappe Blue, ziet er prima uit maar echt een 2 jarige :D niets mis mee in mijn ogen. (mijn 2 jarige is 1,71m :=)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:04

Ik vind hem veel groter ogen dan wat hij werkelijk is! Hij heeft in ieder geval al flinke stappen gemaakt om een prachtige zwaan te worden. <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-25 13:24

Ik negeer de rode lettertjes even.

Ondertussen alweer een jaar geleden na mijn laatste update en er is veel gebeurd.

Ik heb Blue altijd in eigen beheer gehad, samen met de pony van mijn ex. Helaas moesten we die plek vorig jaar oktober opgeven.
Ik heb Blue vervolgens op een geweldig paddock paradise gezet, maar wat voor mij de droomplek leek, was voor Blue niet de juiste plek. Binnen 3 maanden was er niets meer van hem over qua gewicht.
Ik verhuisde in Januari zelf ook naar een dorpje een half uur verderop en in April kwam daar een hele fijne plek vrij bij een stal waar ik als tiener zelf ook reed.

Begin April heb ik hem daarheen verhuisd, lekker 24/7 op het gras. Binnen een maand was hij weer prima op gewicht en konden we langzaam weer wat verder puzzelen samen.

In de winter heb ik veel grondwerk met hem gedaan en in Mei was dan het moment daar dat ik er veel het eerst een ritje op heb gemaakt. Blue is altijd veel als handpony meegeweest en zodoende was ons eerste ritje al meteen een mini buitenritje.
Afbeelding

Ik heb in Mei en Juni 4 kleine buitenritjes met hem gemaakt met stap en een klein beetje draf. Vervolgens heb ik hem weer stil gezet om nog even door te groeien.

Wel hebben we nog wat uitstapjes te voet gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En tutten we nog lekker wat door.

Afbeelding

Afbeelding

Het rijden staat het komende jaar door gezondheidsredenen van mijzelf niet op het programma. Maar Blue vermaakt zich prima in de kudde.

Afbeelding

Hij heeft afgelopen winter een hele tijd stil gestaan in groei en momenteel meet hij zo rond de 1.51.
Qua karakter is hij precies wat ik zocht. Enorm leergierig, dapper en meewerkend. Hij is kalm en laat zich zijn hoofd niet snel gek maken.

Het is natuurlijk altijd een beetje gokken als je een jong paard koopt. Maar ik ben meer dan tevreden van hoe hij is uitgegroeid.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:48

Wat ziet hij er goed uit op foto 4 en 5! Glimworm <3

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 19:22

Wat een lekker dier Miran! Hoop dat t goed met je gaat! En dat je volgend jaar dan lekker met je knapperd aan de gang kan

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 21:12

Hij ziet er echt al zoveel minder puppy uit een echte bink hoor! <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 10:08

Lys_PPA schreef:
Wat ziet hij er goed uit op foto 4 en 5! Glimworm <3

Klopt! Momenteel is hij meer goor dan schoon, dus dat glimmetje is verdwenen.

sans6 schreef:
Wat een lekker dier Miran! Hoop dat t goed met je gaat! En dat je volgend jaar dan lekker met je knapperd aan de gang kan

Dankjewel San <3 Gelukkig geen negatieve dingen waardoor ik niet kan rijden momenteel. Hij is nog jong, dus we hebben nog tijd genoeg om samen ritjes te gaan maken.

Mer1980 schreef:
Hij ziet er echt al zoveel minder puppy uit een echte bink hoor! <3

Sinds deze zomer is hij inderdaad wat beginnen uit te zwaren.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:23

ik lees je topic nu pas. was de OP aan het lezen en dacht.. ooh ik hoop dat dit een oud topic is. ja dus.

hij is er al mooi ingegroeid en ik zijn zomerglimvachtje is hij prachtig.
leuk dat je alles al zo met hem oefent.

hopelijk knap je zelf snel op en kunnen jullie mooie avonturen beleven

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:29

Ach wat ziet hij er fantastisch uit op foto 4 zeg! Mooi in shape & in zn vachtje. Uiteraard hoor dat dunne, glimmende vachtje bij een ander seizoen dan het huidge.

Als ik het goed inschat is hij inmiddels dus 3,5? Mooie leeftijd om al een beetje wat gedaan te hebben en ondertussen nog lekker paard te kunnen zijn :D

Saiblic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:56

Wauw wat een verschil! En wat onwijs fijn dat hij niet alleen een gouden kleurtje maar ook een gouden karakter heeft. Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:35

Wat ziet hij er prachtig uit! Bij de eerste foto's op de pagina had ik wel verwacht dat het een knappe parel zou worden. Jullie zijn lekker bezig zeg!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 17:00

Lara schreef:
Ach wat ziet hij er fantastisch uit op foto 4 zeg! Mooi in shape & in zn vachtje. Uiteraard hoor dat dunne, glimmende vachtje bij een ander seizoen dan het huidge.

Als ik het goed inschat is hij inmiddels dus 3,5? Mooie leeftijd om al een beetje wat gedaan te hebben en ondertussen nog lekker paard te kunnen zijn :D

Klopt hij is nu 3.5. Ik ben benieuwd hoe hij het komende jaar ook nog uit gaat zwaren.