Baduh had vanmiddag koliek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Baduh had vanmiddag koliek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 18:37

Vanmiddag werd ik opgebeld door de dochter van de stalhouder dat Baduh constant ging liggen en weer staan in zijn stal, en dat hij rare geluiden maakte als ie ging liggen. Ze had hem in de stapmolen gezet. Toen ik op stal kwam zag ik meteen dat er iets niet goed was, hij liep met zijn neus bijna op de grond, zijn oortje hingen er maar wat bij, en hij reageerde amper. Na anderhalf uur stappen tegen Baduhs zin in, en 20 keer tevergeefs zijn staart optillen heb ik de vee-arts gebeld. Nog voor ik klaar was met mijn uitleg stopte Baduh en mestte hij eindelijk. Ben nog nooit zo blij geweest met een poepend paard. Knipoog
Daarna heeft Baduh nog een uurtje in de stapmolen gestaan, en op een gegeven moment begon ie weer babbels te krijgen. Toen ik even weg liep hinnikte hij weer om het hardst. Kreeg bijna tranen in mijn ogen.
Daarna een klein beetje muesli in zijn voederbak gedaan met daarover zonnebloemolie, en toen Baduh zijn stal weer ingedaan. Hij zag er weer vrolijk uit, en nu ben ik weer thuis. Vanavond na het eten ga ik nog even kijken. Maar morgen ga ik niet naar Duindigt. Mijn kerel mag eerst hiervan op adem komen.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 18:56

gelukkig goed afgelopen!
alleen jammer dat je je rit nu moet verzetten!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:30

jammer van die rit maarja het belangrijkste is dat hij weer opknapt.
misschien waren het wel de zenuwen voor de rit Knipoog
beterschap voor baduh!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 23:36

Vanavond was ik bij hem en hij zwaaide weer vrolijk zijn hoofd om de hoek toen hij me hoorde. Ik hou zo veel van mijn paardje!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 11:02

Gelukkig dat het weer goed gaat!
Rinkja heeft laatst ook een paar keer koliek gehad,
en dan is het idd een hele opluchting wanneer ze poepen.
Ik ben toen 's nachts blijven slapen,en elk uur met haar gewandeld,
en de volgende ochtend poepte ze eindelijk!