[VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 11:11

Mooie foto's weer! :D

Hoe is het met je knie?

jeetje77

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste eigen paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 11:39

Mooie foto's. Het bos idd nu zo mooi qua kleuren!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-25 16:24

Bedankt! <3

Met mijn knie gaat het goed, daar is het zo ongeveer wel mee gezegd. :') :=

Ik had door de oefeningen van de fysio weer een hernia gekregen in mijn rug. Echt extreem veel pijn, gevoelsverlies en krachtverlies rechts in mijn voet (is moeilijk lopen met revaliderende knie links en krachtsverlies rechts :=). Eind november moet ik weer naar het ziekenhuis.

De uitstralingspijn in mijn bil/been is zo goed als weg, ik heb het alleen 's nachts nog. Maar lopen kan ik op sommige dagen nog amper en ik heb echt nog extreem veel pijn in mijn rug (ondanks morfine, gabapentine en diazepam) dus momenten als dit geven mij weer even dat zetje in de rug (haha) om weer even door te kunnen.

Misschien wel nog leuk om te melden is dat ik het vloggen weer een beetje op ga pakken. :D Ben even aan het kijken hoe ik het afgelopen jaar samen ga vatten, alles in 1 video of nog wat dingen verspreid maar daar heb ik wel weer zin in. *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 18:53

Au pijnlijk! Doe je wel rustig aan?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 15:44

Ja hoor, ik heb weinig keuze haha! Mentaal is het ook al snel te veel, dus ik moet af en toe mezelf even flink op de rem trappen. Die hersenschudding is echt geen grapje. :=

Maar, ik heb vandaag toch wel zó ONTZETTEND hard genoten en ik ben zo vreselijk TROTS! <3

Een stalgenootje had geopperd om met z'n allen een herfstritje te gaan maken. Dat zijn totaal 9 paarden. := Ik heb weleens met 2 andere paarden er bij gewandeld, en natuurlijk weleens met een ander paard een buitenrit gemaakt maar nog nooit in een groep. Dus ik had géén idee wat ik moest verwachten. Latino kan altijd wel wat vervelend zijn met andere paarden er bij, beetje drammerig dus ik was best een beetje zenuwachtig maar hij heeft me echt énorm verrast! <3

Afbeelding

We moesten natuurlijk VOOROP! :)) Ondanks dat we een nieuwe route deden was hij super dapper en braaf. <3
Afbeelding

Afbeelding

Hij was best een beetje gespannen, maar het mooie is dat hij zo goed bij me blijft. Ik heb de teugels gewoon op 1 maat en hij loopt een beetje te draven/piafferen in stap tempo. Nou helemaal prima, lekker doen. +:)+ Maar ik hoef niet bang te zijn dat hij er vandoor gaat oid, hij heeft vuur maar blijft wel super netjes onder me. <3 Echt zo fijn!

Afbeelding

Na een tijdje begon hij toch wat te ontspannen, briesen, teugels konden wat langer, en toen ook heel langzaam werd hij moe en vond hij het oké als een ander paard voorop ging. Naast elkaar vond hij niet prettig, dus hij ging stilstaan tot de ander voorbij was.

Afbeelding

En zo gingen we steeds een stukje verder naar achteren. :D
Afbeelding

Tot we zelfs echt helemaal achteraan reden, de andere allemaal in galop gingen en Latino echt dacht: waarom? :? Hij is echt het eerste paard wat nooit per se naar huis wil. _O- Uiteindelijk heb ik hem toch dringend moeten verzoeken door te lopen ipv te blijven grazen want hij vond het wel prima zo. :')

Afbeelding

Mijn zorgen waren dus voor niets, en ik kan niet anders dan super trots zijn op mijn kleine aap. <3
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:51

Dat klinkt echt heerlijk! :D

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 17:27

Wat een mooi resultaat van al je inspanningen! Latino is een topper en hij komt tot bloei door wat jij hem leert, hoe je met hem omgaat en verzorgt en het vertrouwen dat je hem geeft! Dus ook complimenten voor jezelf

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 17:42

Oh heerlijk, mooi dat hij uiteindelijk ook zo relaxed was dat andere konden passeren. Ik rij eigenlijk nooit meer met iemand samen buiten helaas, in verband met bij mensen aan huis staan, maar de gezelligheid van een groep is toch ook wel heel leuk.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 19:58

Wat een gezellige plaatjes. Leuk dat het zo goed gaat in de groep ook. En dan niet naar huis willen, dat zijn er inderdaad niet veel! :D
Is het qua afstand/tijd haalbaar om naar het Leersumse Veld te rijden voor jullie? Ook prachtige routes daar en schitterend mooi, zeker in deze tijd van het jaar!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 12:43

Bedankt! :*

Ellen_ov schreef:
Oh heerlijk, mooi dat hij uiteindelijk ook zo relaxed was dat andere konden passeren. Ik rij eigenlijk nooit meer met iemand samen buiten helaas, in verband met bij mensen aan huis staan, maar de gezelligheid van een groep is toch ook wel heel leuk.

Dat is inderdaad jammer ja, ik vind het heerlijk om saampjes op pad te gaan maar zo in een groep is zo nu en dan ook leuk. :D Kun je geen oproepje plaatsen? Er zijn vast bokkers in je buurt die weleens mee zouden willen?

Elanor schreef:
Wat een gezellige plaatjes. Leuk dat het zo goed gaat in de groep ook. En dan niet naar huis willen, dat zijn er inderdaad niet veel! :D
Is het qua afstand/tijd haalbaar om naar het Leersumse Veld te rijden voor jullie? Ook prachtige routes daar en schitterend mooi, zeker in deze tijd van het jaar!

Zeker! Al zijn we de afstanden nog aan het opbouwen, max is voor nu zo'n 10 km voor mij ivm mijn rug en knie maar ik hoop natuurlijk uiteindelijk verder te kunnen. :D

En vanaf januari krijgen we een nieuwe auto die een trailer kan trekken, dus dan ga ik ook eens rondkijken voor een trailer. Dan kunnen we sneller eens ergens anders een ritje maken. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 12:34

Afbeelding

Dat ging niet helemaal zoals gepland. :=

Woensdag is de chiropractor geweest, was al weer anderhalf jaar geleden. := Maar paar kleine dingen dus dat was fijn dat hij gewoon nog grotendeels prima was. :D

Donderdag was hij daarom vrij en vrijdag hebben we gewandeld. Vandaag mocht ik er weer op en dan vooral rechtdoor dus hup het bos in. Het was echt heerlijk, hij was zo braaf. <3 Tot we langs een plas moesten, en we gingen er langs, waar we half door een bosje heen moesten. Dat doen we wel vaker maar nu ging echt de halve struik mee, waar hij van schrok, begon te rennen, en bokte me er zo af. :+

Het grappige is dat ik tijdens het opzadelen heel bewust besloot om de tracker weer aan het zadel te bevestigen want 'je weet maar nooit.' :=

Ik viel gelukkig op de andere zijde dan het ongeluk in mei, wel hard op m'n hoofd gevallen. Latino ging er in volle galop vandoor dus ik lag daar al een beetje te panikeren wat te doen..
Godzijdank kwam er vrijwel direct een mountainbiker aan die het had zien gebeuren. Ik ben na een minuutje liggen opgestaan, beetje hoofdpijn en stijve nek maar verder OK.

De mountainbiker ging kijken of hij Latino zag, die stond iets van 50 meter verder heel hulpeloos om zich heen te kijken want.. Waar moet ik heen???? :? Ik ben alleen???? Huh????? :?

:')

Godzijdank rent hij dus niet naar huis.

Natijd weer opgestapt en op de terugweg gewoon nog fijn gedraafd en gegaloppeerd dus goed afgesloten. +:)+

Maargoed, ik heb weer een blauwe knie, een blauwe plek op mijn hoofd en ik kan weer op zoek naar een nieuwe cap. :') Waarom is het zo moeilijk om bruine caps te maken? Alles is donkerblauw of zwart. :')

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 13:22

Jeetje ik hoop dat 2026 meer jouw jaar wordt.
Gelukkig durft hij niet ver weg zonder jou.
Hopelijk voel je je snel weer wat beter, dit zal nog wel even zeer doen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 14:13

Wat een pech zeg!
Is het de eerste keer dat je bent gevallen?

Beterschapjes maar weer :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 15:19

Wat een pech weer... Beterschap!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 16:10

Ach, wat vervelend dat je weer gevallen bent. Je weet het gewoon nooit. Zelfs het braafste paard kan raar reageren en hevig schrikken.

Veel beterschap!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 16:56

Oh Oeps, ik snap wel dat hij het eng vindt dat de struik half meekwam maar het is toch wel ongelukkig allemaal :(:)

En sterkte met de zoektocht naar een nieuwe cap!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 18:58

Ja het zit niet mee he. _O-

Bedankt! :*

Hoort er bij, niet zwaargewond dus OK! En ik weet nu dat hij dus redelijk bij me blijft en niet naar huis vlucht. Vind ik ook wel fijn om te weten. :=

Alja schreef:
Wat een pech zeg!
Is het de eerste keer dat je bent gevallen?

Beterschapjes maar weer :)

Nee dit was de derde keer! In 2022 een keer, in 2023 een keer, al eindigde ik toen keurig op m'n voeten dus was niet echt vallen. _O- en in 2024 zijn we samen gevallen, dus ik denk dat dit gewoon een jaarlijks iets is. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 19:05

Precies een jaar geleden ook dat we samen vielen.. ik ga nooit meer op 25 oktober rijden. _O-

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 16:46

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 19:51

Ik ben TROTS!!

Vandaag hadden we portfolio meeloopdag van mijn vaste fotograaf en ik had besloten mijn fakkels mee te nemen. Ik heb in januari voor het laatst geoefend dus geen idee hoe hij zou reageren maar hij was zooooo braaf. 0 fiets given. :')

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 13:31

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 19:47

En ondertussen bereid ik me rustig voor op onze volgende shoot. :D
Even oefenen met alle riempjes enzo.
Ik denk dat ik ook nog een ander bit haal, sowieso nog een ander hoofdstel..

Afbeelding

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 20:29

Meid, wat maak je er werk van. Echt HEEL TOF! Nu al benieuwd naar de resultaten van de foto's straks. Heb je al een idee voor de verdere setting?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 20:42

Gaaf! :D

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 09:27

Echt zo tof <3